Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 3495
Hei, jeg hadde bare et lite spm om hvordan forsikring fungerer i forbindelse med skade på kjøretøy.

Si at noe skjer med bilen min som dekkes av forsikringen. Den må på verksted og forsikringsselskapet er helt med på at dette skal de dekke. Er det da slik at regningen for arbeidet utført sendes til forsikringsselskapet, og jeg kan hente ut bilen så fort den er ferdig? Eller betaler jeg først og får det refundert av forsikringsselskapet?
De gangene jeg har hatt skade har jeg fått beskjed av forsikringsselskapet hvilket verksted som skal brukes, merkeverksted som regel. Men dette får du beskjed av forsikringsselskapet om, ikke vær så dum å kjør bilen til verksted å forvent at de dekker regningen i ettertid.
Bilen skal inn å ta takst på skade, hvor kan du høre med forsikringsselskapet om. Etter det så har jeg fått valgt om jeg enten vil ha kontant oppgjør eller at den leveres på verksted. På en Caravelle jeg ga 18 000 kr for var det en som kjørte inn i fangeren bak og litt i lakken. Skaden ble taksert til over 11 000 kr. Valgte kontant oppgjør og kjøpte den hjørnefangeren bak til noen få hundre kroner og satt på selv. Ja, det ble noen få riper i lakken men bilen var også gammel... Du skal ikke betale selv i alle fall, men den må inn på takst. Så får du vel velge om du vil ha kontant oppgjør eller at den skal fikses. Sakgangen blir en informert om underveis