Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1983
Ok så, jeg og min venn har tenkt å lage en go kart hver. Problemet er at det koster så jævlig mye. Norge er dyrt.

Om du skal importere noe er det 25% mva som er drit mye for deler som motor og batteri.

vi har tenkt oss et maks budsjett for hver kart å være 6000kr.

Spørsmål:
- Hva er noen tips vi kan få til å finne billig shit?
- Hva med batteri? Hvor kan man få noen greie 48-60V batterier som varer en stund og som kan drive motor med effekt på 1600-1800-2000W?
- Metall og råvare. Dette er dyrt. Hvor kan vi finne noe vi kan bruke? (Best om det er scrap ellerno vi kan få drit billig/gratis)
- Er det kanskje noen av dere som selger en go kart/ buggy ramme vi kan kjøpe/ha? Eller vet dere om noen steder selger brukte rammer?
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Rammer til go-kart er normalt ikke så veldig dyre hvis du kan fikse litt selv, foringer, bremser osv.
Sjekk med lokale go-kart baner, de pleier å selge ut noen med jevne mellomrom, evt ha ivrige medlemmer som kanskje har noe liggende.
Kan jo også ha autosøk på finn.no på gokart, finner du en med bensinmotor med problemer/skjært er jo det vinn-vinn

Du finner motor, speedcontroller, lader, og annen elektronikk på ebay/aliexpress. Selv med toll så er det ikke så veldig dyrt.
Ang batterier er jo litium såklart best, men dette koster endel mer, så holder fint med blybatterier selv om det blir litt tyngde på de.

Har sett folk konvertere dynamoer til en 3 fase motor, hvor effektivt dette er vet jeg ikke helt.
Sist endret av Fleff; 1. mars 2019 kl. 00:51.
"Øko-Terrorist"
Som Fleff sier her ville jeg og satset på Blybatterier, det blir rimeligere, enklere, og tryggere en med Lithium. Jeg ville gått på Biltema og funnet 4 vedlikeholdsfrie motorsykkelbatterier og seriekoblet disse til 48V.
Sist endret av tr80r; 1. mars 2019 kl. 04:22.
For og gjøre dette billig så halter du batterier på din lokale vrak plass. Finn nye biler som ikke har store skader forran .
Der for du bly batterier til en brøkdel av onginal pris.