Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  0 1498
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
Hei.
Uytolig lenge siden jeg har vert her, men jeg vil tro freak fortsatt kan hjelpe meg.
Har kjøpt ny bil, som skal bygges om til camper.
Jeg skal ha ett ekstra batteri, som forsyner blant annet lys i bodelen. Jeg har en plan på hvordan dette skal kobles, men lurer på om dere kloke hoder finner noe feil med sjemaet mitt? Ting jeg ikke har tenkt på? Vil dette funke sånn jeg tenker?

For å forklare skjemaet:
Alt til høyre for den manuelle bryteren er nytt, og blir montert i skap under senga.
Bryteren som heter «forbruk av/på» styrer relet som slår av/på strøm ut til forbrukerene. (I hovedsak lys)
Den manuelle bryteren blir normal på, for å sikkre lading til forbruksbatteriet under kjøring.
Skillerelet kommer fra biltema og kobler forbruksbatteriet ut og inn i forhold til spenning.
Lederen er tenkt brukt før jeg drar på tur, for å sikkre att forbruksbatteriet er toppladet. Og eventuelt ved campingplasser en sjelden gang.
Så, vil dette funke?

http://bldr.no/E8P