Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 3119
Morn,
Jeg lurer litt på hva dere som er pirattaxi eller kompiskjørere tjener på en kveld/natt?

Har selv kjørt når det kniper og tjente fort en til to tusen på en natt

Syntes det er veldig interessant med slike "undergrunns" jobber
χρωματικός
Chromatics's Avatar
Nå som Uber og andre aktører er i Norge igjen tviler jeg på at det er så mye å hente inn på pirattaxi.
Man må evt. ha et nettverk eller være aktiv på pirattaxi grupper på facebook.

Hvis 3-4 personer deler en Uber så er det dritbillig.

Når jeg selv kjørte pirat i Oslo-området en gang i tiden, pleide jeg å ta ca 200-400 kr per strekning inn til Oslo sentrum/ut av sentrum eller andre småbyer.
Da tok jeg med hentingen i regnestykket. Jeg økte pakkeprisen jo flere personer som satt i bilen, eller jo lenger det var å kjøre.
I nærområdet tok jeg ca 150-200 kr per strekning.

Dro inn alt fra 500 til 2000 ettersom hvor mye jeg gadd å kjøre. Ofret mange helger på dette, slapp å bruke penger på alkohol vertfall :P
Anonym bruker
"Øm Stingsild"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
I Trondheim er det lett å tjene 2000 per kveld, iallefall før Korona kom. Nå er det kanskje 2000 fordelt på fredag, lørdag og søndag.
Dette forutsetter om du er en sjåfør man føler at man kan stole på, og at du ikke tar for høy pris.
Alt ifra 200 til 10 lapper utifra hvilken dag(er) det er. Det beste er når det er bikkjekaldt på nyttårsaften og folk vil hjem, da står det folk å vifter med penger hvis de vet hvem du er.
Jeg kjørte en del for 3+ år siden, vanligvis rundt 2000 på en vanlig kveld, kom opp i 3000+ et par ganger om jeg var heldig og fikk en et par «gode» turer. Men som andre nevner kan jeg se for meg det er mindre å hente nå som vi begynner å få Uber, Ryde/Voi osv.
Anonym bruker
"Uvøren Lomre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Når det var en festival i tønsberg, husker ikke hva den het så tjente jeg 8000 på en kveld.

beste tipset er å ikke si pris selv, da sier de kanskje en mye høyere pris enn du selv ønsket eller om du kjenner området godt så kan du si du vil ha mer om de har gitt deg en lav pris. er du noen ganger heldig så betaler de 2 ganger også, det har skjedd meg flere ganger. De betaler med en gang de setter seg inn og tror du ikke de betaler når de går av også?
Slottsfjellfestivalen kanskje.
Anonym bruker
"Uvøren Lomre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Mye mulig Vidaloo...
Eneste jeg husker er at folk ringte og spamma facebook så og si hvert minutt og jeg kjørte alltid turer som var nærmest mulig festivalområdet.. hadde vell halv tank og 8000 på slutten av natta, det vil si ca 6 timer kjøring.
Alene vet jeg ikke men et par kompiser prøvde et par lørdager. ene kjørte mens han andre satt ved siden av og booket turer spm bare f...
Etter bensin og bompenger hadde de vist 4000,- pr snute pr lørdag.

Hjalp godt at nr 2 satt og avtalte med folk mens han andre kjørte. Ble litt dobbelbooking her og der men alt i alt en suksess.

De turde ikke fortsette..Taxisjåførene begynte vist å booke dem for å knipse bilder av bilskilt og dem.