Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1498
Hei har venta tålmodig i rundt 70 dager på at de bitte små frøene mine skulle bli til valmueblomster. Forrige uke blomstret 3 av dem, men allerede idag igjen er alle bladene falt av, men ellers er planten frisk tror jeg.

Skal de ikke ha blader lengre enn dette? Og isåfall, kan jeg trygt snitte kapslene for opium om en uke eller to?
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Ikke det at jeg kan så mye om valmuer, men planter generelt slipper ofte endel blader under blomstring.

Tror de gjør det for å få mest mulig næring opp til blomstene.
Jeg mener selve blomster-bladene de som kom ut av blomsten når den blomstret ikke de grønne lengre ned. Hvis jeg tolker din teori baklengs, kan det muligens bety at de ikke har fått nok næring opp der? Har kun gitt de vann og det ble tre-fire stk i samme potta siden jeg ikke klarte å se om det var ett eller flere frø
Sist endret av Bluesky_; 28. juli 2021 kl. 20:25.
Rip 8-4-23
De skal bare ha vann ,og bladene faller av i løpet av en 24t periode.helt normalt
Ja de kan dette av etter ett døgn å de kan holde seg på i flere dager! Å du burde vente til kronen peker oppover! Da har de fådd vokst en del å er mer av virkestoffene du vil ha.
Sist endret av Luckystrike440; 29. juli 2021 kl. 12:41. Grunn: Skrivefeil
Da forstår jeg hvorfor bilder av valmueåkre ofte bare er poden. Litt kjedelig da var fine blomster men jeg får plante nye til våren igjen og så beundre dem litt bedre neste gang. Hvor lenge er for lenge å vente i forhold til opiumen? Ene krona har pekt oppover i et par dager nå etter at bladene falt av, men har hør man bør vente ca to uker
Rip 8-4-23
12 burte holde
Ja du kan å bør fint vente ett par uker..du vil se at poden blir mye større da! Bynner den å gulne/bli mattere i fargen,så er den på tur å bli tørr.. Om du er "helt grønn" på feltet,så bør du lese deg godt opp på hvordan man bruker det! Både så det ikke bare blir bortkastet,eller værre,risikerer overdosering,om du gjør alt riktig men bruker for mye..skal være sagt at en eller to pods ofte ikke er mye du får ut av..er gjerne 4-6 minimum får å få funk OM man gjør det rett..kommer jo ann på strain å vekstforhold å sånn..