Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 6804
Hei. God jul folk her på Freak.
Håper virkelig noen kan hjelpe meg med dette.
Jeg har en lydplanke(Sony HT-CT380 som jeg ikke har fjernkontrollen til akkurat nå, da den har gått tapt under flytting.

Det jeg lurer på er om det finnes en app for IOS eller Windows så jeg kan justere bass, diskant osv? Jeg har lett en stund men jeg kan ikke finne noe.
Lydplanken støtter Bluetooth.

Dette er veldig surt siden jeg ikke kan høre musikken slik den ''bør''høres.
Jeg kan velge input, volum, bluetooth-paring ved hjelp av knappene bak lydplanken, men ikke justere egenskapene for lyden. 🎄
Dersom telefonen din har IR-diode skal det gå an å laste ned fjernkontroll-app som du skal kunne kontrollere med.
Takker for svar, men min Iphone 8 pluss og P20 Lite har ikke IR dessverre.

Håpet på at d kunne fikses via bluetooth.
En Sony-forhandler bør vel kunne bestille en ny fjernkontroll?
Kanskje du kan bestille fjernkontrollen som reservedel?

https://eu.eetgroup.com/Guides/Sony/
P20 har ir blaster.

Edit: Jeg så nå at du har p20 lite.
Sist endret av random105675; 26. desember 2020 kl. 13:00. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Rosander Vis innlegg
P20 har ir blaster.

Edit: Jeg så nå at du har p20 lite.
Vis hele sitatet...
Siden kontrollen allerede er borte hjelper ikke dette dersom han ikke er heldig og finner riktig modell i de forskjellige appene. Jeg har samme problem - kiden har 'spist' fjernkontrollen til lydplanken min, og den starter med bass og slikt på maks. Finner ikke apper som støtter denne planken (har P20 Pro) og får ikke lært opp appen da fjernkontrollen allerede er død, så da får jeg i praksis ikke brukt planken grunnet naboer.
Sitat av lroedal Vis innlegg
Siden kontrollen allerede er borte hjelper ikke dette dersom han ikke er heldig og finner riktig modell i de forskjellige appene. Jeg har samme problem - kiden har 'spist' fjernkontrollen til lydplanken min, og den starter med bass og slikt på maks. Finner ikke apper som støtter denne planken (har P20 Pro) og får ikke lært opp appen da fjernkontrollen allerede er død, så da får jeg i praksis ikke brukt planken grunnet naboer.
Vis hele sitatet...
Det skal være en bruteforce lignende funksjon også, jeg har en tv som ikke er listet i fjernkontroll appen til huawei, men jeg kunne trykke gjennom en del generiske oppsett og etter 10-15 forsøk så fant jeg den riktige (mate 20 pro).

Men det hjelper uansett lite siden telefonen til TS ikke har IR.
Sitat av Diamondlamp Vis innlegg
Takker for svar, men min Iphone 8 pluss og P20 Lite har ikke IR dessverre.

Håpet på at d kunne fikses via bluetooth.
Vis hele sitatet...
Har selv p20 lite og bruker en egen app til LG TV med lydplanke.
Lyden justerer seg kun på lydplanken uansett om jeg bruker appen, kontrollen til tv'en eller kontrollen til planken.
Tror kanskje den er via Bluetooth eller nettverk.

Mulig du må inn i tv innstillingene og velge at lyden bare skal komme ifra den.
Sist endret av Flaffersen; 26. desember 2020 kl. 23:25.
Hva med en Logitech universal fjernkontroll? Har man andre komponenter, så kan man legge inn dem også, og sette opp aktiviteter, som f.eks. å se på TV, høre på radio, eller se på pc.
Uten å ha sjekket, så vil jeg tro du finner lydplanken når du legger til komponenter på fjernkontrollen. Skulle gjerne sjekket om den ligger der, men har ikke muligheter til å legge til flere komponenter på min fjernkontroll, så da er knappen for å legge til komponenter grået ut.
Takker for svar alle sammen.
Jeg fant igjen fjernkontrollen til slutt.
Da ble det trøkk i stua til slutt.
God jul. ��������