Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 3369
Forstår det ble noen reaksjoner på mitt tidligere innlegg angående behovet for legevakt når en jente overdosa med oss så her kommer en liten klargjøring i hva som skjedde.

Til info så er vi alle i gjengen jevnaldrende og dytter ikke amfetamin eller annen rus i tilfeldige ungjenter eller personer som ikke allerede har god erfaring med stoffet.

Ettersom vi alle hadde vært våken på amfetamin i 72 timer uten mat og halvveis deliriske, var vi nok ikke de mest egna til å ta en vurdering av jenta sin tilstand, men vi prøvde.

Henne var alltid ved bevissthet og var alltid 2 personer til å passer på ho. Fant ingen tegn på respirasjonsvansker eller nedsatt bevissthet. Var såpass godt på vei inn i deliriumet selv at jeg loka meg inn på CNS-depresjon på Google i 10 minutters tid før jeg endelig innså at jeg kunne sjekke opp tegna på amfetamin overdose ettersom det var det eneste vi tok de 3-4 dagene. Etter kort tid innså jeg at alle kriteriene for en Moderat amfetamin forgiftning var oppfylt og at det begynte å bli litt alvorligere. Ga beskjed om at vi burde få en ambulanse hit assap, men det var mere stress å få en ambulanse dit vi var en å kjøre ho opp til legevakta så da ble det det. Jenta fikk muskelavslappende intramuskulært på legevakta, så knakk de opp håndledda med kramper også var det hjem igjen.

Selvfølgelig ville jeg ikke spurt på Freak først hvis jenta hadde vært døende. Da ringer vi selvfølgelig 113, men var vanskelig å vurdere tilstanden hennes.

Når jenta var tilbake var det selvfølgelig rett på speeden… Hjalp ikke be ho ta det rolig. Vi oppmuntrer ingen til å ruse seg og vi dytter IKKE dop i ungjenter til dere som kommenterte på mitt tidligere innlegg.

Håper dette ga en liten opppklaring i hvorfor det tidligere innlegget ble postet.

Ønsker dere en fin kveld videre Freaks!
Sitat av Salvia10 Vis innlegg
Forstår det ble noen reaksjoner på mitt tidligere innlegg angående behovet for legevakt når en jente overdosa med oss så her kommer en liten klargjøring i hva som skjedde.

Til info så er vi alle i gjengen jevnaldrende og dytter ikke amfetamin eller annen rus i tilfeldige ungjenter eller personer som ikke allerede har god erfaring med stoffet.

Ettersom vi alle hadde vært våken på amfetamin i 72 timer uten mat og halvveis deliriske, var vi nok ikke de mest egna til å ta en vurdering av jenta sin tilstand, men vi prøvde.

Henne var alltid ved bevissthet og var alltid 2 personer til å passer på ho. Fant ingen tegn på respirasjonsvansker eller nedsatt bevissthet. Var såpass godt på vei inn i deliriumet selv at jeg loka meg inn på CNS-depresjon på Google i 10 minutters tid før jeg endelig innså at jeg kunne sjekke opp tegna på amfetamin overdose ettersom det var det eneste vi tok de 3-4 dagene. Etter kort tid innså jeg at alle kriteriene for en Moderat amfetamin forgiftning var oppfylt og at det begynte å bli litt alvorligere. Ga beskjed om at vi burde få en ambulanse hit assap, men det var mere stress å få en ambulanse dit vi var en å kjøre ho opp til legevakta så da ble det det. Jenta fikk muskelavslappende intramuskulært på legevakta, så knakk de opp håndledda med kramper også var det hjem igjen.

Selvfølgelig ville jeg ikke spurt på Freak først hvis jenta hadde vært døende. Da ringer vi selvfølgelig 113, men var vanskelig å vurdere tilstanden hennes.

Når jenta var tilbake var det selvfølgelig rett på speeden… Hjalp ikke be ho ta det rolig. Vi oppmuntrer ingen til å ruse seg og vi dytter IKKE dop i ungjenter til dere som kommenterte på mitt tidligere innlegg.

Håper dette ga en liten opppklaring i hvorfor det tidligere innlegget ble postet.

Ønsker dere en fin kveld videre Freaks!
Vis hele sitatet...

Ikke for å virke frekk eller noe men er du lege? Tror du at bare fordi du søkte på nett i makkarus så lærte du alt du trengte å vite?
Anonym bruker
"Avhengig Hippokam"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Slapp av, de prøvde så godt de kunne og tok hun faktisk til legevakt. Ikke poeng i å være kvalmende.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Vi havna i deliriumet hele gjengen med vrangforestillinger, stemmer i hode og hallusinasjoner. Så klart var vi langt ifra de mest egna til dette, og nei jeg er ikke lege. Har kun erfaring innen rus og psykiatri, men ikke så mye når det kommer til antidotbehandling ved forgiftning og symptomatisk behandling.

Grunnet andre omstendigheter valgte vi å heller observere jenta, mens vi sjekket ut symptomene og til slutt konkluderte med å kjøre ho på legevakta.

Fullt klar for at dere på freak ikke nødvendigvis er helsepersonell, men bedre å få veiledning her enn å gjette seg frem i psykose. Jenta var alltid under nøye observasjon og hadde henne fremstått som døende ville 113 selvfølgelig vært førstevalget.
Anonym bruker
"Lysten Rise"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ikke sett den andre tråden du nevner. Gikk det bra med jenta, hun overlevde uten vedvarende psykose eller andre psykiske eller somatiske problemer? Det er deres valg å bade i pepper, men skulle ønske dere fant en måte der dere kunne senket turtallet i noen timer hvert døgn slik at pepperkjøret ikke blir så belastende for kropp og sinn. Selv bare noen få timer på øyet og litt mat vil hjelpe mot å oppleve slikt fremover. Eller ta en dag helt uten pepper om dere alt har kjørt på i 2 døgn i strekk. Så kan festen fortsette. En liten time out er sjeldent feil.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Ja, det gikk bra med jenta. Hun overlevde uten vedvarende psykose, psykiske eller somatiske problemer. Nytter ikke be noen ta det rolig når de på død og liv må dytte ned på gram etter gram med speed. Kan ikke nekte noen å ruse seg som en idiot, kun bistå etter beste evne når det går til helvete.
Anonym bruker
"Skrikende Krabbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Salvia10 Vis innlegg
Ja, det gikk bra med jenta. Hun overlevde uten vedvarende psykose, psykiske eller somatiske problemer. Nytter ikke be noen ta det rolig når de på død og liv må dytte ned på gram etter gram med speed. Kan ikke nekte noen å ruse seg som en idiot, kun bistå etter beste evne når det går til helvete.
Vis hele sitatet...
Alltid lurt på, men de som ruser seg så mye er det folk med mye psykiske problemer eller er det folk som ellers har det bra i livet?
Kjenner ikke til hele bakgrunnen til jenta, men i de fleste tilfeller er det folk som sliter ellers også. Vi har jo selvfølgelig noen folk som har det bra, men som allikavel velger og ruse seg som en idiot selvom.
Anonym bruker
"Takknemlig Brugde"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg tror kanskje ikke du har sett poenget til de som svarte på tråden din.
Det du gjorde var å forsøke å selv vurdere alvorligheten av situasjonen.
Du har ikke nok kunnskap til å kunne vurdere det, det har heller ikke vi på freakforum.
Du kastet bort verdifull tid på å forsøke å gjøre det selv.

Derfor skulle du ha ringt 113 umiddelbart og overlatt vurderingen til dem. Dette var livstruende, og du håndterte hele situasjonen på helt feil måte.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Slapp av, de prøvde så godt de kunne og tok hun faktisk til legevakt. Ikke poeng i å være kvalmende.
Vis hele sitatet...
Litt vanskelig å tenke helt klart i delerium som hun nevner hun var godt på vei inn i. Så bare det at de var såpass klare i hodet at de bragte vedkommende til en lege er kudos mener nå jeg.
Anonym bruker
"Målløs Dvergmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Salvia10 Vis innlegg
Nytter ikke be noen ta det rolig når de på død og liv må dytte ned på gram etter gram med speed. Kan ikke nekte noen å ruse seg som en idiot, kun bistå etter beste evne når det går til helvete.
Vis hele sitatet...
Eh jo en god venn eller ansvarsfull bekjent eller fremmed nekter personen tilgang til dopet. Skylder det ned i dass, kjører vedkommende hjem og hjelper med noe å sove på og sørger for at personen ikke fortsetter å ta mer.
Passiv bidrag til overdosedød er ikke fett å gå videre i livet med på samvittigheten hvor man hver dag blir jaget av tanken om "jeg skulle stoppet henne/ikke gitt hun mer/ring ambulanse tidligere".

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Alltid lurt på, men de som ruser seg så mye er det folk med mye psykiske problemer eller er det folk som ellers har det bra i livet?
Vis hele sitatet...
Det er begge deler.