Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 7793
Hei

Jeg fikk en ny pc skjerm på jobben idag, sånn 21:9.
Finnes det noe program,evt er det mulig og kjøre split screen der jeg
kan få maksimert de programmene jeg trenger, men som kun holder seg
på dedikert plass?

Lastet ned powertools, og får delt skjermen sånn jeg vil. Men jeg trenger
att de programmene jeg kjører, kan maksimeres.
Med powertools (som jeg skjønner det) så vil programmet alltid bruke
hele skjermen ved maksimering av vindu.
Så det jeg lurer på, er det mulig og få delt skjermen, og kjører feks 2
program i maks modus?
<?php echo 'VIF'; ?>
datagutten's Avatar
Jeg klarte ikke å løse det med programvare, så jeg koblet den til PCen med to kabler og valgte picture-by-picture så den oppfører seg som to skjermer. Det fungerer utmerket for meg.
Undersått
PowerToys har iallefall muligheten for å "maksimere" vinduer til såkalte grids ved å holde shift mens du drar vinduet dit du vil ha det "maksimert". Men maksimeringsknappen på vinduet fungerer fortsatt for å maksimere over hele skjermen.
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
Her var det jeg prøvde å bruke https://github.com/McYoloSwagHam/win3wm . Problemet er att det ikke er noe api eller abi som forteller vinduposisjoner. Innebygd i Windows. Ville gått for 16/9 og levert tilbake skjermen. 2k panel, om den er 32" kan 4k være brukbart.
Sist endret av Alphanio; 27. mars 2021 kl. 00:45.
Brukte en tid på å lete etter noe som fungerte slik for min del. Men fant aldri noen programmer som lot meg kjøre fullskjerm på kun 1/2 av skjermen.

Så endte opp, i likhet med datagutten over her, å koble til 2 kabler og kjøre bilde ved bilde modus på skjermen. Fungerer helt identisk, men kan da ha fullskjerm på kun 1/2 skjermen