Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 2475
Hei!

Vi er en vennegjeng som har lagt litt arbeid i å lage en side der vi presenterer Norsk Krigshistorie i ett interaktivt kart. Vi tjener ingen penger på dette. Vi vil gjerne dele det med dere. (tenkte å legge det i UE forumet, Meeen det er ikke heilt etter reglene) Kom med ris og ros

www.Krigskart.no
Artig konsept, men siden ser ut som den er laget på 90-tallet. Det første jeg ser som virkelig skriker er de tre knappene; Hjem, Kart og Om Oss. Den skyggeeffekten må fjernes

Dessuten er ikke siden tilpasset mobiltelefon.
Sist endret av Pope; 13. april 2019 kl. 17:46.
Enig med pope, vekket minner om yngre dager og
.tk domener.

Men kjempe kult konsept,
Kan definetivt se for meg å bruke kartet å dra på turer.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Pope Vis innlegg
Dessuten er ikke siden tilpasset mobiltelefon.
Vis hele sitatet...
Sida er laga i one.com sin editor. Den er prega av det.

Dei ville sikkert fått betre resultat om dei brukte t.d. Wordpress med OpenStreetMap plugin. WP har mange themes som har veldig høg kvalitet, og er responsive. Det er kanskje litt høgare terskel, men det er fortsatt ikkje veldig teknisk krevjande.
Enig med de over: kult konsept men litt enkelt laget. På den første hendelsen jeg trykket meg inn på sto det 4.06.2940.
Takker for tilbakemeldingene. Dette er første utkast av siden, Editoren til One.com skal bort. Gått med noen flere timer enn tenkt, Lite Georeferanser i notater fra 40 tallet

@Mrlarsen Trykk på Pin ikonet så kommer du til Google maps.

@Relevant Var dette en Junker i Åmot? Fiksa årstallet, kommer rett ved neste oppdatering.
Kan jeg spørre om hvordan dere har hentet inn informasjon?

Ble litt overrasket over å finne informasjon om en flystyrt som jeg ikke trodde veldig mange visste om.

Kartet bommer med noen hundre meter og informasjonen stemmer ikke med hva jeg har hørt fra livsvitner, men det er likevel plottet inn
Kildereferanser finnes på "Om oss". Vi tar gjerne i mot rette Georeferanser og informasjon! I dokumenter og på bilder er det lite info annet en stedsnavn. Så der det står georef usikker er det fordi vi ikke har fått bekreftet plassen helt sikkert.