Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  65 9542
Sitat av Koldun Vis innlegg
Synes det er sketchy av deg å legge ut private samtaler til allmenn beskuelse.
Vis hele sitatet...
Det er det definitivt. Hjelper jo litt at dama kom ganske bra ut av det, men blir nok uansett ikke godt mottatt.

Sitat av robhol Vis innlegg
Så lenge det ikke kan identifiseres, hva er egentlig greia? Det reflekterer ikke særlig heldig på noen av partene, greit nok, men så er det jo kun én person i tråden som vet hvem det er snakk om.
Vis hele sitatet...
Venner av dem som vet om krangelen vil kjenne dem igjen. Jeg ville uansett synes det var veldig ubehagelig.
Sist endret av *pi; 13. august 2019 kl. 17:48. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trådstarter
16 2
Sitat av robhol Vis innlegg
Så lenge det ikke kan identifiseres, hva er egentlig greia? Det reflekterer ikke særlig heldig på noen av partene, greit nok, men så er det jo kun én person i tråden som vet hvem det er snakk om.
Vis hele sitatet...
Det er derfor jeg har fjernet navn og sted som kom fram i samtalen.

Jeg har beklaget meg ovenfor henne, og vi har nå en dialog på det vi har snakket om
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av *pi Vis innlegg
Det er det definitivt. Hjelper jo litt at dama kom ganske bra ut av det, men blir nok uansett ikke godt mottatt.



Venner av dem som vet om krangelen vil kjenne dem igjen. Jeg ville uansett synes det var veldig ubehagelig.
Vis hele sitatet...
Vil de egentlig det? Jeg orket ærlig talt ikke noen granskning av det opplegget der, men etter å ha skumlest virker det jo relativt "vanlig".
Sitat av robhol Vis innlegg
Vil de egentlig det? Jeg orket ærlig talt ikke noen granskning av det opplegget der, men etter å ha skumlest virker det jo relativt "vanlig".
Vis hele sitatet...
Ja det vil jeg tro, hvis de har snakket med venner om saken. Ikke så stor sjanse for at de ser det selvsagt, men jeg hadde synes det var et stort tillittsbrudd å få et ordrett referat av en vond krangel, og til og med et brudd, lagt ut offentlig, selv om navnet mitt var byttet ut med Z. Det gjør jo ingenting, men det er ikke den praktiske konsekvensen som gjør det ubehagelig, det er å få eksponert noe som er privat og sårt.
TS: du har virkelig problemer med hvordan du krangler, bare masse vas, mas og påstander.
Om du ikke blir mer konsis så gidder selv ikke den du krangler med lese det du skriver.

Og dama di, ho virker ikke følelsesmessig tilstede. Enten har du allerede fått henne til å resignere med lignende masing som du viser til i samtalen. Eller så er hun lei av forholdet men ikke ønsker å være alene.

Det virker for meg at hun forsøker å fremprovosere litt action, det er bare kverrulant å hele tiden refere til "jeg har svart indirekte", ho vil ikke svare fordi ho ville hverken sluttet i jobben eller sagt det til deg, måten ho ordlegger seg på er slik man gjør når man skal holde dører åpne.
Eller så vil hun ikke svare fordi hun ikke ser på forholdet deres som 100% sikkert, men heller ikke ønsker å lyve, slå opp eller å lage en krangel (som hun tydeligvis har klart).

Jeg ser for meg ei dame som kunne tenkt seg å reise på backpacker tur til bali, mens du foreslår å besøke foreldrene dine på hytta.
Jeg har sett veldig lignende situasjoner før hvor problemet rett og slett er at begge to har ulik forventning til forholdet.
Sist endret av random105675; 13. august 2019 kl. 18:20.
Sitat av robhol Vis innlegg
Så lenge det ikke kan identifiseres, hva er egentlig greia? Det reflekterer ikke særlig heldig på noen av partene, greit nok, men så er det jo kun én person i tråden som vet hvem det er snakk om.
Vis hele sitatet...
Tja. Begge er 25, hun har studert psykologi, han jobber turnus til sjøs, og de har avstandsforhold. Og nå har de nettopp slått opp(?). For bekjente som tilfeldigvis kommer over denne tråden, så trenger det ikke være fryktelig vanskelig å kjenne igjen. Særlig ikke nå som begges skrivestil er lagt fram i tillegg.


Sitat av kamikaze Vis innlegg
Ja jeg sitter å angrer på det nå. Får desverre ikke slettet tråden.

Det ble lagt ut i sinne og fortvilelse.
Vis hele sitatet...
Hvis du angrer så mye at du vil ha tråden slettet, så går det jo alltids an å prøve saken for Crew/mod. Send PM eller rapporter tråden med forklaring. Hovedregelen er at vi ikke sletter noe som kan ha allmenn nytte, men det går vel an å argumentere for at nytteverdien av denne tråden er begrenset til deg selv.
Sist endret av Realist1; 13. august 2019 kl. 18:18.
Åh søren. Det ser ut som du kompliserer det så unødvendig. Slå nå bare opp med henne. Utrolig mye bra damer der ute så lenge du er gira på å gå ut og sjekke de opp.
Jeg har lest samtalen. Jeg er enig med henne; du forsøker å skyve henne vekk, og du har nok klart det.
Kompis Helt ærlig du tapte hele greia når du mista besinnelsen og begynte og skjelle henne ut. Skjønner veldig godt du blir sinna men selvkontroll er et clue ikke diskuter ting når du er forbanna, løp deg en tur og rens hodet og så ta diskusjonen, da blir det oftest lettere og bli forstått og respektert når du argumenterer uten og være helt føelses styrt. Hun virker en smule manipulerende og du virker som en litt for godtroende dude. Skal man få ting til og funger e må man tydelig si fra hva som er greit i startfasen av forholdet noe det virker som du ikke har gjort du har godtatt ting som senere har kommet tilbake og plager deg nå. Dropp dama dere to passer rett og slett ikke sammen sparer deg selv får masse dritt senere.
Hun har svart indirekte, men mulig du ikke skjønte det, eller ikke vil se fasiten?

Det hun sier er at hun ikke vet hva som ville ha skjedd i en slik situasjon. Når hun får følelser for en annen, så kan dette være slutten på deres forhold, og starten på et nytt for henne. Dette har jo tross alt skjedd før med x'ene hennes.

At hun kliner med en annen ved minst 2 anledninger før dere ble sammen sier til meg hun var usikker på deg, og at det var mulig hun ville satse på et annet forhold før dere ble i lag. Er bestevenn med begge x'ene tyder også på at hun ønsker muligheten til å finne tilbake til en av de, om det skulle passe seg.

Sånn helt ærlig, noen ser alltid etter noe nytt, noe bedre. Andre elsker derimot en person så mye at de virkelig gir 100% av seg selv.

Hun kunne ha forklart seg bedre til å begynne med, men da hadde hun skremt deg bort. Og ja, måten du reagerer på forteller også veldig mye om deg; og hvordan du håndterer en konflikt.

For meg virker hun som en som er på jakt etter sin egen lykke, og prioriterer den først av alt. Derimot burde du gi henne en unskyldning for å ha reagert på en såpass barnslig og frekk måte. Hun burde unskylde seg for å rote slik med hodet ditt, når hun ser hvordan du reagerer når hun ikke orker å forklarer seg på en måte du forstår.
Sist endret av Sorteloffen; 16. august 2019 kl. 06:26.
Når jeg leste de første avsnittene tenkte jeg at det var urelevant alt det med at hu rota med noen andre mens dere holdt på. Det trenger ikke bety at man ikke kan holde seg monogam i et forhold. Men her sier hu jo videre at hu egentlig kunne tenke seg et åpent forhold, evn polyamorøst forhold, eller det å dumpe deg for en annen som en helt åpen option om det kommer noe bedre forbi. For en med monogame holdninger så er det ikke vanskelig, snarere tvert i mot er det veldig lett og automatisk å svare at man ville trukket seg unna den man ble betatt av eller seksuelt tiltrukket av så lenge man var i et forhold.

Når man leser mellom linjene her så mener hun at det å trekke seg unna ikke er noe hun hadde gjort naturlig, men må ta som det kommer. Ergo er helt åpen for eller faktisk ønsker utroskap eller evn åpent eller nytt forhold om hun får deg med på det. "Det er jo noe vi må snakke om når det skjer". Nei det er jo ikke det og jeg holder helt med deg her. Har sett litt på en serie om polygami med dama , ikke fordi vi vurderer det men fordi det er tidsfordriv-tv og der var det en kar som pressa kona si til å bli åpen for polygami fordi han ville knulle rundt. Virker som det er det dama di også ville prøvd å manipulert deg til i en situasjon hvor hun ble tiltrukket av en annen, siden hu absolutt ikke klarer å svare at hun såklart ville holdt seg unna og ikke handlet på tiltrekningen men må snakke om dette når den tid kommer.

Selvom man er glad i hverandre så har dere tydeligvis ikke like verdier og visjoner for et forhold og det her kommer bare til å bli mer drama ut av, helt sikkert mye mistillitt også siden du nå veit at hu er åpen for å ligge med andre. For alt du veit så gjør hun det allerede, det ekke særlig normalt å henge alene med exer og folk man har knulla før. Sammen i vennegjeng om man tilhører sammen vennegjeng ja men ikke aleine bare de to på kvelden. Hadde jeg vært deg hadde jeg akseptert at forholdet her ikke var noe å bygge noe videre på. Ju krangler på en dårlig måte siden du går til angrep med stygge ord, det skal man alltid unngå for å komme sundt gjennom problemet, men samtidig så forstår jeg veldig godt hvorfor du blir frustert når hun fremstår så careless og hemmelighetsfull/sleip rett og slett.

Finn deg ei dame med samme syn på forhold som deg selv og ikke kast bort tida di på en som ikke respekterer monogame grenser og som prøver å manipulere deg. Det er det hu gjør, det er manipulasjon det hu sier om at du skal si unnskyld for å ha grenser og kreve svar, og om at søstra hennes er enig i at du presser henne osv. "kjære deg" er hersketeknikk i denna sammenhengen og å si at "kanskje det bare er sånn jeg er" når du spør hvorfor hun ikke kan svare tydelig på om hun ville være utro eller ikke er bare en annen måte å si "jeg nekter å svare det jeg egentlig ville gjort fordi da avsløres det hvor dust og egoistisk jeg er i klartekst" Den dama kan umulig være sunn å være med. Ta et godt råd å legg vekt på at det er felles verdier og visjoner for forholdet, respekt for grenser, felles levemåte osv som er viktigst i et forhold, ikke at man bare har god sex og liker å omgås hverandre når man er i godt humør. Jeg merker meg også at du skriver dere er fra forskjellig kultur og det trenger ikke alltid bety at man ikke vil fungere sammen men veldig ofte gjør det det og det at hun ikke klarer å gi plass til deg i en 15 minutters samtale med en mann fra hennes egen kultur gir jo en liten indikasjon på at hun på et vis lengter til eller hvertfall respekterer menn fra hennes egen kultur mer enn sin egen kjæreste.
Jeg var på ditt lag helt til jeg leste meldingene deres. Du virker ikke helt god du heller som snakker sånn til henne. Så jævlig lite respekt du må ha til et menneske når du pøser ut med så mye sinne og dritt.

Men, det kan komme av at dette er et giftig forhold. Destruktive forhold forandrer mennesker sykt mye på veldig kort tid. I dette tilfelle her synes ingen av dere fortjener hverandre og burde avbryte all kontakt ASAP.

Jeg har ikke lest alle innlegg og måtte også slutte å lese meldingene deres imellom. Jeg regner med at dere begge vil gagne mye av å ikke være sammen lenger. Kjipt når man er glad i et mennesket, men du/dere må sette ditt/deres velbehag i første rekke.

Ønsker deg lykke til TS. Jeg har vært i lignende situasjon og det ble bedre for begge parter når vi valgte å gå fra hverandre.
Ser ikke ut som dere deler samme mål og verdier. Tror hun hadde hatt det bedre sammen med en mann som delte hennes syn.

Hvis din måte å krangle på er å gå ned på barnehagenivå av typen "Dumming! Du får ikke komme i bursdagen min!", så er det absolutt noe du skal jobbe med hvis du ønsker å oppnå respekt fra en fremtidig kjæreste.

Hadde jeg blitt snakket til på den måten av en kjæreste så hadde jeg hivd han på hue og rævva ut før han fikk sagt kjerring..
Etter å ha lest første innlegget synes jeg hun oppførte seg noe merkelig, men etter å ha lest messenger-loggen begynner jeg å lure på om du evner å se dine feil og mangler i det forholdet her i det hele tatt. Festival-roting er selvsagt ikke bra, men om dere ikke hadde gjort det offesielt etter 5 mnd (Jeg hadde blitt ganske usikker om jeg rota med en dude så lenge, og han ikke på noe tidspunkt i løpet av den tiden indikerte at han ville vi skulle være ekslusive). Det sier du jo forøvrig lengre oppe her at du godtok. Det at hun betegner seg selv som selvdestruktiv er jo noe hun bør jobbe med, absolutt.

Du sier at du er så chillax og at du ikke maser eller ringer osv når hun er ute, men når hun prater med en annen fyr på fest i 15 minutter uten å se på deg, så blir det en kjempe greie? Om samboeren min hadde forventa at jeg i festlig lag skulle prata med han hvert 15. minutt, så hadde vi ikke vært sammen lengre. All kontakt kvinner har med menn dreier seg ikke om flørting eller sex, jeg har flere guttevenner som jeg ser på som brødre, intet annet.

Om man skal være i ett forhold med ett annet menneske over tid, så krever det gjensidig respekt, tillit og raushet. Her ser det ikke ut som om dere pr nå har noen av delene. Alt hun gjør virker å bli tolket i verst tenkelige mening, og at hun "moralsk sett spytter deg i trynet", og prøver å "trigge" deg. Det er helt tydelig at du på ingen måte hverken har tillit eller respekt for henne. At en sånn fiktiv situasjon kunne bli blåst opp så vanvittig er litt skremmende, du må gjerne være frustrert og irritert, men å prate til noen man er glad i er ikke ok på noen måte. At du ikke får svara du vil ha etter å ha kalt hu for en drittkjerring er ikke overraskende i det hele tatt.

Du skriver også at du tidligere har hatt en diskusjonsstil hvor du beskylder henne for ting, men at du har omformulert deg. Det finnes svært få, om noen i det hele tatt, som responderer spesielt positivt på å bli beskyldt for noe. Som regel går det en av to måter: de går rett i forsvar, eller rett i angrep. At du senere har "en mykere fremtoning" hjelper sannsynligvis ikke så mye, skaden er på en måte allerede skjedd. Forøvrig synes jeg jo det er ganske relevant å ta opp måten du tar opp ting når dere diskuterer. Det handler jo ikke om at hun er manipulativ eller prøver å forvirre deg. Om jeg hadde blitt snakka til på den måten du gjorde i den loggen, så hadde det vært kroken på døra. Ikke bare ber du henne "drite og dra", sier hun er "skrudd i huet", drar inn en hel masse andre folk som er på "laget ditt" og sier at du er enig i at du bør dra, du drar det hele veien til 8. klasse på ungdomskolen og slår opp på messenger. Over en fiktiv situasjon som ikke har inntruffet, og hvor hun i bunn og grunn har svart allright på det. Hun sier jo at hun ville prata med deg og funnet en løsning som hadde vært fin for alle. Jeg forstår virkelig ikke at det er mulig å hisse seg så jævlig opp fordi hun ikke ordrett sier det du vil høre. Som flere her har nevnt holder hun seg saklig hele veien (jeg tar av meg hatten for henne, for hadde det vært meg hadde du faen meg fått så øra flagra), iallefall i den samtalen. '

Hvis man ikke har tillit til partneren sin, ikke greier å holde seg for god til å prate til noen på den måten (jeg har vært jævlig sinna på samboeren min selv, men aldri har jeg tillat meg å prate sånn til han), og heller ikke tolker noe som helst i hennes favør, da får dere bare holde dere vekk fra hverandre. Å prate til partneren sin på en slik møte ødelegger noe helt grunnleggende i ett forhold, hun kan ikke lenger stole på at dere er på lag. At du oppriktig bryr deg om henne, eller at du ikke går rundt og egentlig er jævlig forbanna for noe helt annet.

Jeg er kanskje harsh nå, men jeg må si at jeg synes det er endel ting her du bør sette deg ned å virkelig reflektere over. Det betyr ikke at du er ett dårlig menneske, for vi gjør feil i forhold alle sammen. Noen ganger havner man i forhold hvor man fremkaller det verste i hverandre, uten at det betyr noe mer enn at man ikke er noen god match. Det virker som om du iallefall er åpen for at du ikke er feilfri, og det er definitivt en god start. Kanskje du i fremtiden har mer å vinne på å vise deg mer sårbar, det er vanskelig og skummelt, men ofte er folk langt mer mottagelige for å se på seg selv om de forstår at det de gjør, gjør deg vondt. Så istedet for å ta opp ting slik: "DU overser meg totalt og ignorerer meg på fest", kan det være lurt å gjøre slik istedet: "Det gjør meg usikker at du ikke virker så interessert i å omgåes meg på fest, kan vi gjøre noe med det?". Man er som regel mer positivt innstilt til sistnevnte metode. Når man begynner å bli irritert på mennesket man er i forhold med, så er det veldig fort at man blir fryktelig negativ til absolutt alt. De puster feil, de lager mat feil, de kaster søpla feil, osv osv. Da må man ta seg litt i nakken, og tenke at "de vil meg sannsynligvis godt, og nå er jeg vanskelig å ha med å gjøre, og lite raus". Om man legger godvilja til, så gjør sannsynligvis de det samme.

Ellers legger jeg med en link fra "side2", sida er nok så som så hva råd anngår, men John Gottman er en ganske anerkjent parterapaut: https://www.side2.no/helse/6-sikre-t...-ryker-4571240
Hun: Utro, umoralsk, manipulativ. Det er tydelig hun som er kjernen til problemet her.
Du: Respektløs og stygg i ordbruken. Det er en vanlig bivirkning av manipulativt forhold, kom deg vekk og sørg for å være en bedre diskusjonspartner for neste kjæreste.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Dere må ta en seriøs prat sammen, det er allerede godt etablert. Du sier hun ikke er poly, men jeg lukter en god dose poly i denne saken, hun vil bare ikke kalle seg selv det for at du skal være mer komfertabel oppi dette. Kanskje håper hun at du skal bli komfertabel med tanken gitt litt tid. Men det er barespekulasjon fra min side.

Du må sette grenser for degselv også her, ikke gå med på alt om det går imot dine prinsipper. Det kommer ingen av dere til gode om du sier ja til noe såpass viktig som du ikke kan stå for. Da er det bedre å bare være venner, enn å risikere og ødelegge alt fordi du blir satt i en situasjon du ikke er ok med fordi du ikke var ærlig om tankene/følelsene dine i saken.


Jeg satt tidligere som nestleder i en BDSM losje... Dette har jeg sett om og om igjen og dette er en dialog jeg har hatt med flere i samme båt som deg, så ta meg på ordet: du må enten akseptere henne for den hun er/vil være eller gi slipp på henne fordi du bryr deg om henne og hennes valg/ønsker. Ingen av dere er tjent på å ha en partner som går inn i noe uvillig. Det skader både deg og henne, for hun kommer til og stole på at du mener ja om du først sier ja.

Kommunikasjon er det aller viktigste verktøyet dere to har nå fremover, og grensesetting/respekt av hverandres grenser.
Sist endret av Mokkasinen; 26. august 2019 kl. 19:00.