Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 16543
Hei!

Jeg har tenkt å lage ett tre tommers willow- shell, og lurer litt på størrelse på stjernene. Jeg bruker oppskriften som heter "willow #3" fra pyroguide. Jeg planlegger å pumpe dem, og på pyroguide står det at de burde være 3/4" store. Men jeg har sett at flere andre steder(blant annet på APC forums) at de burde være 3/8" store. Hvor store burde jeg lage dem?
Jeg skal lage et kuleformet shell, og liker å skyte dem litt høyt.

Setter pris på om noen kan svare raskt, vil helst lage stjernene ferdig i kveld...
Mangler konsesjon
sven's Avatar
Sitat av Tuppnus Vis innlegg
Hei!

Jeg har tenkt å lage ett tre tommers willow- shell, og lurer litt på størrelse på stjernene. Jeg bruker oppskriften som heter "willow #3" fra pyroguide. Jeg planlegger å pumpe dem, og på pyroguide står det at de burde være 3/4" store. Men jeg har sett at flere andre steder(blant annet på APC forums) at de burde være 3/8" store. Hvor store burde jeg lage dem?
Jeg skal lage et kuleformet shell, og liker å skyte dem litt høyt.

Setter pris på om noen kan svare raskt, vil helst lage stjernene ferdig i kveld...
Vis hele sitatet...
3/8 er passe hvis du skyter høyt.
Trådstarter
Sitat av sven Vis innlegg
3/8 er passe hvis du skyter høyt.
Vis hele sitatet...
Den er grei! Takk for raskt svar, Sven!
Hvilken stjernestørrelse du bør bruke går mye på smak og behag. Om du har små stjerner, vil du få en meget tett og fyldig samling, som ikke varer så lenge. Større stjerner vil gi mindre "fylde", men vare lengre. Med Willow-stjerner tror jeg begge effektene kan være fine. Som sagt, avhenger dette av smak. Jeg har f.eks. skutt opp 4" shells med CH8 stjerner på størrelse med de som brukes i 1" shells med meget fint resultat. I tillegg til å variere størrelsen på stjernene, vil også break-høyden og breaken ha mye og si for effekten.

For å svare på spørsmålet, som Sven allerede har besvart: 3/8" er nok passende. Jeg tror 3/4" blir alt for stort i et 3" shell.
Willow er "designet" for å være store afaik, så jeg ville satset på 3/4-3/6"
Mangler konsesjon
sven's Avatar
Sitat av Sinken Vis innlegg
Willow er "designet" for å være store afaik, så jeg ville satset på 3/4-3/6"
Vis hele sitatet...
Rolig nå rolig nå. Det er altfor stort i et 3 tomms skjell. Husk at disse stjernene brenner 7 ganger så lenge som ch6 stjerner. De ville truffet bakken å fortsatt brunnet
Med mindre han skyter skjellet over dobbelt så høyt som han egentligt skal, men da er det jo ikke vits.
Trådstarter
Endte opp med at stjernene ble litt større enn 3/8". Hvis jeg skulle laget dem større, hadde jeg fått plass til mye færre i det ferdige produktet. Jeg har laget shells før, men willow har jeg ikke har prøvd meg på før nå. Jeg skyter dem over snødekket snaufjell, så det hadde sikkert ikke gjort noe om de brant litt lenge før jeg får kalibrert meg inn på rett størrelse. Men jeg liker en fyldig effekt, så får vi se om dette går etter planen. Det er jo tross alt en stund til nyttår, så man har da tid til litt testing innen den tid