Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 17643
God kveld!

Saken er den at jeg bestilte et 8 tommers pappskall i siste "pyroordre", siden dette er noe jeg betegner som ganske stort er ikke dette noe jeg kommer til å lage mye av, og jeg lurer derfor på om dere har forslag til hva jeg kan fylle shellet med for å gjøre det litt ekstra spesielt. Det blir nok ikke skutt før nyttår 2013/2014, men det er jo greit å være litt tidlig ute med planlegginga, så hvis noen av dere har forslag er det bare å spytte ut.

Selv tenkte jeg kanskje på et double petal shell, med en grønn komp til rød strobe til crackling inner petal og streamer til Shimizu brilliant core som outer petal. Jeg tenkte å bruke bariumklorat hvis jeg lager grønne stjerner, noen som har erfaring med det?
Mangler konsesjon
sven's Avatar
Jeg stemmer for en fet gullbrocade som varer og varer og varer og varer ....aahh, det hadde vert noe d (Hoppy Joe)
Takk for forslag, noen idé om hvilke stjerner jeg kan bruke? Jeg må vel kanskje kjøpe litt ferrotitan også hvis jeg skal prøve meg på dette. Kan Shimizu willow med en god del prosent ferrotitan eller titan være noe.

BTW: Synes jeg hørte noe fra deg Sven om at du skulle skyte en åtter ved nyttår, ble det noe av?
Mangler konsesjon
sven's Avatar
Sitat av mathiasxx94 Vis innlegg
Takk for forslag, noen idé om hvilke stjerner jeg kan bruke? Jeg må vel kanskje kjøpe litt ferrotitan også hvis jeg skal prøve meg på dette. Kan Shimizu willow med en god del prosent ferrotitan eller titan være noe.

BTW: Synes jeg hørte noe fra deg Sven om at du skulle skyte en åtter ved nyttår, ble det noe av?
Vis hele sitatet...
Jeg ville nokk gått for slow gold. Willow kan brenne litt for lenge hvis du ikke treffer helt med lift å break å sånn har jeg erfart

Ja jeg skulle skyte en åtter hvis jeg tilfeldigvis snublet over en åtte tomms morter, men det gjor jeg ikke får se i løpet av året om ikke jeg kan klemme opp en
Hehe skjønner. Slow gold kan jo bli nydelig, har litt forskjellige typer titan, så jeg kan jo prøve meg fram på forhånd hvis du ikke tilfeldigvis vet om en mesh "size" som passer bra.

Du får ha lykke til på morterjakt
Mangler konsesjon
sven's Avatar
Sitat av mathiasxx94 Vis innlegg
Hehe skjønner. Slow gold kan jo bli nydelig, har litt forskjellige typer titan, så jeg kan jo prøve meg fram på forhånd hvis du ikke tilfeldigvis vet om en mesh "size" som passer bra.

Du får ha lykke til på morterjakt
Vis hele sitatet...
Det som er viktig er å bruke spongetitan, så hvis du bruker sånn noenlunde standar størrelse så kommer du gått ut.

Takk for d( Hoppy Joe)
En 8'er tigertail hadde vært sexy da.
Du kunne vel også fått plass til multibreak oppi der Tigertail + titan salutter?
Sitat av moret Vis innlegg
En 8'er tigertail hadde vært sexy da.
Vis hele sitatet...
Det er jeg helt enig i, men man får mye mer fyldige effekter om man heller går for en skikkelig gullbrocade med slow gold, som Sven sier.
Når man først skal fyre opp et slikt beist - hvorfor ikke gå for det lille ekstra?

Jeg ville nok godt for et slikt shell, gjerne med noen indre ringer bestående av blue veline-stjerner eller muligens noen enkle stjerner bestående av følgende komposisjon:

KCLO3 60 %
Black copper oxide 15 %
PVC 10 %

Disse er også veldig lyssterke og fine.
Sitat av sven Vis innlegg
Det som er viktig er å bruke spongetitan, så hvis du bruker sånn noenlunde standar størrelse så kommer du gått ut.

Takk for d( Hoppy Joe)
Vis hele sitatet...
hvilken størrelse hadde du brukt på stjernene?? 15mm på slow gold??? timefuse på 4 sec?
pryoteknikmodretaor
BomberMan's Avatar
Donor
Sitat av Knask Vis innlegg
KCLO3 60 %
Black copper oxide 15 %
PVC 10 %
Vis hele sitatet...
Hvor er de siste femten prosentene blitt av?
Mangler konsesjon
sven's Avatar
Sitat av jackpot21 Vis innlegg
hvilken størrelse hadde du brukt på stjernene?? 15mm på slow gold??? timefuse på 4 sec?
Vis hele sitatet...
Litt usikker, men jeg hadde gått for 19mm på første sjell å sitt hvordan det ble. For hvis du har for små stjerner så blir det bare et stort rot oppi der på såpass store sjell. Gjelder foresten alle sjell Litt store stjerner, men heller litt mindre i mengde som brenner lenge er nøkkelen til den brokaden jeg er ute etter.
Tidslunte på 6 sekund er passeli.
Takk for informative svar!

Lagde en tegning, ja jeg har hatt lite å gjøre i dag Tenker jeg går for Slow gold forslaget 18-19mm, takk Sven. Men jeg bruker nok "brilliant" kjerner, regner med at det kan bli stilig etter at stjernene har brent ut. Jeg synes at jeg har sett en "delay prime", noen som vet om noe. Det kan jo bli rått hvis stjernene brenner ut også 1-2 sek senere så kommer det kraftige lysglimt
http://i49.tinypic.com/348rdad.jpg

La oss si at jeg hadde laget en inner petal i tillegg, hvordan kan det påvirke spredninga på slowgold stjernene pga. mindre burst?

BTW: Noen anelse om hvor mye stjerner det går i et slikt shell? Greit å vite om jeg må lage 500g/1000g/1500g med komp.