Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1483
"The shipment was too large to be delivered in your mailbox. You will be notified when you can collect it at your pick-up point".

Får denne beskjeden hver gang jeg bestiller noe som er litt større en min postkasse.
Postkassene er jevnt over samme størrelse så hvorfor prøver posten å levere en pakke til min kasse når de ser den er for stor når den går fra terminal til postbil for utkjøring.

Da tar det minst en dag ekstra før den ender opp på min lokale REMA1000/Kiwi. Fryktelig irriterende. Er det noen måte jeg kan velge at den går rett til butikk istedenfor at de prøver å levere en pakke til min postkasse som åpenbart er for stor.
Ett dårlig alternativ som funker er jo å sende det som rekommandert post.
Når jeg bestiller ting på nett har jeg alltid et alternativ om å få levert pakken hos min lokale post-i-butikk istedenfor hjemmeadressen min. Har ikke du?
Kan forhåndsbestille hensetting av slike pakker om du har egnet plass for det
Sitat av snikar1 Vis innlegg
Når jeg bestiller ting på nett har jeg alltid et alternativ om å få levert pakken hos min lokale post-i-butikk istedenfor hjemmeadressen min. Har ikke du?
Vis hele sitatet...
Kjøper en del på finn så har ikke valget selv, men kan jo høre om selger har noen måte å velge leveranse til hentested istedenfor postkasse.

Sitat av DrDeath Vis innlegg
Ett dårlig alternativ som funker er jo å sende det som rekommandert post.
Vis hele sitatet...
Ja det koster vel en del ekstra, er jo mest småting så ofte er portoen alt for høy i forhold til verdien av varen
Sist endret av utepaanordnes; 24. august 2023 kl. 19:09.
Kan vel gå med poste resturante, dog posten sine sider skriver at det er mest for gjennomreise eller midlertidlig opphold, men verdt å prøve
Pakke-i-postkasse og vanlige pakker er 2 forskjellige systemer. PiP behandles som brevpost/storpost mens vanlige pakker er sin egen ting. Når budet får PiP pakker med seg, så ligger de blandet inn i posten de leverer, de ser ikke før de er ved kassa at den ikke vil passe inni, og selv om det er åpenbart det ikke vil gå kan de vanligvis ikke bare merke den for sending til post-i-butikk før de drar ut heller.

Terminal folka vet ingenting om kassens størrelse eller om pakka passer oppi, så det er opp til budet å ta vurderingen. I tillegg har ikke bud i Posten mulighet til å bare henge den på kassa, alternativet da er "pose på dør" som jeg vil tro koster ekstra.

Så valgene dine er å få sendt det som vanlig pakke med hensettelse, vanlig pakke til butikken, bestille "pose på dør" eller skaffe større postkasse, evt postboks.

kilde: Jobbet en del i Posten.
Selvom du kjøper på Finn kan avsender velge hvor pakken skal sendes hvis dere bruker Postnord. Typisk lar man bare første foreslåtte sted bli stående i feltet, men det er fullt mulig å velge post i butikk eller lokal pakkeautomat selvom avsender er privatperson. Begynn å si fra til de du handler av at det er fint om de kan velge post i butikk eller pakkeautomat istedet for postkassen
Takk for svar alle sammen

Sitat av 420master Vis innlegg
Kan forhåndsbestille hensetting av slike pakker om du har egnet plass for det
Vis hele sitatet...
At de blir plasert i en boks utenfor huset eller noe mener du? Om det er mulig hadde jo det vert veldig greit, post på dør men at jeg har en plass det ligger tørt og trygt om ikke jeg er hjemme.


Sitat av mrracerhacker Vis innlegg
Kan vel gå med poste resturante, dog posten sine sider skriver at det er mest for gjennomreise eller midlertidlig opphold, men verdt å prøve
Vis hele sitatet...
Vet ikke hva det er men skal sjekke det ut


Sitat av F4celess Vis innlegg
Pakke-i-postkasse og vanlige pakker er 2 forskjellige systemer. PiP behandles som brevpost/storpost mens vanlige pakker er sin egen ting. Når budet får PiP pakker med seg, så ligger de blandet inn i posten de leverer, de ser ikke før de er ved kassa at den ikke vil passe inni, og selv om det er åpenbart det ikke vil gå kan de vanligvis ikke bare merke den for sending til post-i-butikk før de drar ut heller.

Terminal folka vet ingenting om kassens størrelse eller om pakka passer oppi, så det er opp til budet å ta vurderingen. I tillegg har ikke bud i Posten mulighet til å bare henge den på kassa, alternativet da er "pose på dør" som jeg vil tro koster ekstra.

Så valgene dine er å få sendt det som vanlig pakke med hensettelse, vanlig pakke til butikken, bestille "pose på dør" eller skaffe større postkasse, evt postboks.

kilde: Jobbet en del i Posten.
Vis hele sitatet...
Hvor stor postkasse kan man ha, er det noen begrensning? Sånn at neste gang jeg bestiller en life-size sex dukke så slipper det å bli så jævla kleint på lokalbutikken


Sitat av celtseus Vis innlegg
Selvom du kjøper på Finn kan avsender velge hvor pakken skal sendes hvis dere bruker Postnord. Typisk lar man bare første foreslåtte sted bli stående i feltet, men det er fullt mulig å velge post i butikk eller lokal pakkeautomat selvom avsender er privatperson. Begynn å si fra til de du handler av at det er fint om de kan velge post i butikk eller pakkeautomat istedet for postkassen
Vis hele sitatet...
Skal nevne det for selger neste gang.
Sist endret av utepaanordnes; 24. august 2023 kl. 20:14.
Du kan jo leie bostboks, da blir alt levert dit. Men det koster litt i leie da.

Hva med det mest opplagte, ringe Postens kundeservice og spørre dem?
Det er postbudet som sorterer posten din som bestemmer hvor det er mest hensiktsmessig å levere posten din.
En liten notis på din hylle kan muligens fikse det.

Postkassa kan ha hvilken størrelse som helst. Bruk gjerne verandakassa di som postkasse hvis du har lyst til det. :-D
Men selve pakka har en maksstørrelse for å få plass i bilen, før det leveres med lastebil til postkontoret.
Sitat av utepaanordnes Vis innlegg
Takk for svar alle sammen


At de blir plasert i en boks utenfor huset eller noe mener du? Om det er mulig hadde jo det vert veldig greit, post på dør men at jeg har en plass det ligger tørt og trygt om ikke jeg er hjemme.



Vet ikke hva det er men skal sjekke det ut



Hvor stor postkasse kan man ha, er det noen begrensning? Sånn at neste gang jeg bestiller en life-size sex dukke så slipper det å bli så jævla kleint på lokalbutikken



Skal nevne det for selger neste gang.
Vis hele sitatet...
https://www.posten.no/motta/fleksibe...-leveringssted


Vanligvis er budene oppegående mennesker. Har hatt trøbbel med dette pluss når jeg har bestilt hjemlevering. Syns det er et vesentlig problem at plassen du velger må være satt spesifikt. De tar null avgjørelser på egenhånd selvom de fint kunne gjort det. Hvis det er en litt bedre egnet plass en meter ved siden av angitt plass og plassen du har valgt er en vanndam så kjører de pakka til nærmeste hentested. Uavhengig om det er en kasse 40 cm vedsiden av som er tørr. Uavhengig av om de kjører forbi pakkeboks. Og da skal de ha ekstra betalt for å kjøre pakka ut igjen til deg.

For å sitere Øystein Sunde: Det er greit at du bare følger ordre, men det sa dem i 1940 også og det HOLDT IKKE FORDET!
BRAND ∞ STRONG
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Postkassa kan ha hvilken størrelse som helst.
Bruk gjerne verandakassa di som postkasse hvis du har lyst til det. :-D
Vis hele sitatet...
Er det sant? Trodde det var spesielle regler, Posten er jo nesten Staten, og alle har vanlig Kasse.
Tror ikke jeg har sett en eneste kreativ løsning.
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Er det sant? Trodde det var spesielle regler, Posten er jo nesten Staten, og alle har vanlig Kasse.
Tror ikke jeg har sett en eneste kreativ løsning.
Vis hele sitatet...
Da burde du ta en tur på landet. Mange hjemmesnekrerde kasser der. Det er enkelt å kjøpe en av de kassene posten selv selger, men andre selger også postkasser, feks Jernia, ClasOhlson. Stort sett er det eneste kravt at postkassa IKKE skal være rød, av naturlige grunner.

Er det etablert et samlestativ er du forpliktet til å bruke det, hvis det er ledig plass der. Trenger du annen løsning, må du forhandle med Posten, er det er vanskelig. Det samme gjeldere hvis du bor på landet, da må postkassa plasseres et sted postbudet kjører forbi på ruta si.
kjøp deg en pakkepostkasse så er problemet løst