Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 499
Hei! Jeg har vært innlagt på sykehuset 3 ganger de siste 4 ukene hvor de ikke har funnet ut hva som er galt. Har fått prikkende følelse i hendene, brystet og hver sin side av tinningen, og måtte få morfin på sykehuset for å roes ned da jeg trodde jeg skulle dø (aldri opplevd lignende)

Har ikke noe særlig historikk med angst, og legen har nå mistenkt høyt eller lavt stoffskifte. Venter på svar på prøven, og har i mellomtiden fått Sobril her i Norge, og alprazolam (Xanor) i Spania hvor jeg også ble innlagt for det samme. Har i etterkant slitt med å sove og slappe av, og har ganske høy hvilepuls (100-130)

Har fått metoprolol sandoz 25 mg som skal roe pulsen og tar 1 daglig av disse per nå. Hjelper litt på puls, men fremdeles veldig urolig i kropp og hode. Har i kveld tatt 45mg sobril i tillegg, og lurer da på om 1mg med xanor i tillegg vil være farlig eller for mye? Sliter med å finne lignende scenarioer, setter pris på svar om noen har erfaring her! Takk på forhånd
Folie à deux
Sitat av Snakelake Vis innlegg
Hei! Jeg har vært innlagt på sykehuset 3 ganger de siste 4 ukene hvor de ikke har funnet ut hva som er galt. Har fått prikkende følelse i hendene, brystet og hver sin side av tinningen, og måtte få morfin på sykehuset for å roes ned da jeg trodde jeg skulle dø (aldri opplevd lignende)

Har ikke noe særlig historikk med angst, og legen har nå mistenkt høyt eller lavt stoffskifte. Venter på svar på prøven, og har i mellomtiden fått Sobril her i Norge, og alprazolam (Xanor) i Spania hvor jeg også ble innlagt for det samme. Har i etterkant slitt med å sove og slappe av, og har ganske høy hvilepuls (100-130)

Har fått metoprolol sandoz 25 mg som skal roe pulsen og tar 1 daglig av disse per nå. Hjelper litt på puls, men fremdeles veldig urolig i kropp og hode. Har i kveld tatt 45mg sobril i tillegg, og lurer da på om 1mg med xanor i tillegg vil være farlig eller for mye? Sliter med å finne lignende scenarioer, setter pris på svar om noen har erfaring her! Takk på forhånd
Vis hele sitatet...
Lavt stoffskifte behandles med levaxin. Så dette går seg til.

Xanor vs Sobril? Helt klart Xanor og det er åpenbart. Først nevnte er mye mer potent men også ekstremt mer avhengig enn Sobril. Min mening er at Sobril er noe dritt. Det er på ingen måte noe farlig å blande disse, men jeg ville valgt en av dem. Hvis Xanor 1-2mg fungerer fint, så hold deg til dette eller evt gå til gode gamle vslium
Det er ikke farlig som i at du kan ta en dødelig overdose, men mange mister hemningene av det. Du kan risikere å skrive en hau med dumme meldinger på Facebook eller stjele grillen til naboen i en blackout, men ser man bort i fra dette så er det veldig trygt.

Sånn som du beskriver så tror jeg at du helt fint kan ta 1mg til med Xanor uten å bekymre deg for noen slike problemer. Det er ikke en voldsomt høy dose.
Trådstarter
2 0
Sitat av DrDeath Vis innlegg
Det er ikke farlig som i at du kan ta en dødelig overdose, men mange mister hemningene av det. Du kan risikere å skrive en hau med dumme meldinger på Facebook eller stjele grillen til naboen i en blackout, men ser man bort i fra dette så er det veldig trygt.

Sånn som du beskriver så tror jeg at du helt fint kan ta 1mg til med Xanor uten å bekymre deg for noen slike problemer. Det er ikke en voldsomt høy dose.
Vis hele sitatet...

Takk for svar begge to! Var mer bekymret for at det skulle være en farlig mix kombinert med beta blocker (metoprolol sandoz) ettersom jeg leste noe slikt på nett.
Hei.

Om du i det hele tatt trenger medisiner, er ikke opp til meg å si.

Men å gå rett på xanor er idioti.
Det mest avhengighetsskapende benzoen på apoteket.
Bruker sobril selv, fremfor xanor.
Har brukt så mye benzo, at i dag er det sobrilen som fungerer best på nervene for meg.

Mye bedre enn xanor, for jeg ønsker jo ikke å være ruset.
Å etter 1 xanor, går det bra, men tar 1 til, for denne gangen går det, men såklarer jeg sjelden stoppe.
Så på trynet, når glasset er spist opp noen timer senere.
Går alltid galt, for meg. Mao mister jeg kontrollen etter 4 mg, å spiser det jeg har foran meg.

De få jeg kjenner som takler xanor, går på 1 stk 2mg om dagen. Gjerne delt i fire.
Det er ikke for å ruse seg. Men for å få hjelp.
Å svært få takler den medisinen.

Høres ut som du fikk ett panikkanfall, å har du ikke opplevd det tidligere.
Tror man gjerne man dør.


Prøv ut med bare sobril, i en evt høyere dose.
For uroligheten du kjenner, kan være nerver. Å med en høyere dose finner du ut av det.

Men prøv, 1 ting om gangen. Sobril og xanor er som å kaste sobrilen i do.

Uansett stå på, men vær forsiktig.
Yes, høres ut som et panikanfall dette. Veldig typisk at man er overbevist om at man skal dø/ eller noe er alvorlig galt dersom man ikke har opplevd slik angst tidligere. Også veldig typisk at man ikke klarer å roe ned hode og kropp etter anfallene også slik du skriver, beskrives ofte som angst for angsten.

Dersom dette er panikkangst vil jeg fraråde deg bruk av benzo. Angsten vil bare bli mye værre så fort stoffet er ut av kroppen. Om legene ikke finner noe på EKG og andre tester så er det bedre å bare lære seg å gå gjennom og kjenne på angsten - det er den eneste måten den forsvinner på.

Møtte veggen for noen måneder siden selv og har gått gjennom/ går gjennom en episode med ganske hemmende panikkangst. Det beste tipset jeg kan gi deg i møte med panikkangsten er å ikke kjempe i mot - det gjør ting mye værre. Aksepter faenskapen når den først melder sin ankomst. Deretter spør "hode" akkurat hva er det den oppfatter som farlig i dette øyeblikket? Dette, samt mye eksponering er det eneste som har hjulpet/ hjelper meg.