Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  464 50255
Eventyrbesatt
Wiggles's Avatar
Unnskyld meg, England?
Hvertfall på populære feriereiser er Engelskmennene de verste til å drikke seg sørpe. Jeg var på ferie i spania og klarte å bosette meg i en leilighet i en gate med 17 nattklubber. Fikk btw ikke sove skikkelig på en måned. Det var engelskmenn som gikk rundt i gaten og trampet og sang og hoiet. Greit nok det som skjedde på natten, men dagen etter gikk jeg mellom spyklatter og string'er fulle av drit. Var der nede i fjor sommer også, og gikk gjennom samme gaten og den var like ille. Så tror ikke at Engelskmennene som var der nede er noe å ta etter hvertfall.
Nå sier ikke jeg at alle engelskmenn er slik.
Danmark? Jeg tror ikke du helt vet hvordan det er i Danmark. Ikke bare har de mange flere alkoholikere enn oss. Men utenfor kjøpesntrene står 12 år gamle jenter og gutter og spør om de eldre kan kjøpe sprit til dem.

Greit nok, drikkekulturen, det med at de koser seg med ølen over lengre tid kan jeg selvfølgelig misunne dem. Har selv en søster i Danmark som liker seg veldig godt mye pga billig øl og den avslappete holdningen til alkohol. Men ikke tro at det ikke finnes en hel rekke baksider med dette. Blant annet alkoholisme og småunger rundt flaska.
Kjøkkensjef
Hofsoe's Avatar
Trådstarter
En gang jeg var med broren min å fylte bensin på bilen hans, så kom det bort 2 gutter på ca. 13-14 år og spurte om han kunne kjøpe øl og røyk til dem. Dette var i 15 tiden på en søndag eller mandag eller noe i den duren.
Det er så idiotisk.
det er gøy å drikke. men er ikke så begeistret for de menneskene som bare lager kvalm, slik som ungdommer under 16 spesiellt gjør.

Fjortissene minner meg litt om russen på en måte
Kjøkkensjef
Hofsoe's Avatar
Trådstarter
Men russen er litt mer voksen og greier å ta mer ansvar på en måte hvis du skjønner?!
Hofsoe: Nei? Russen er ikke mer voksen og de tar ansvar bare fordi de risikerer straff hvis de ikke gjør det. Russen er vel omtrent noe av det minst ansvarlige du finner. Vet at jeg nå drar alle over en kam, men det er mange som ødelegger for de andre.
Opprinnelig postet av Zoidberg
endten drikker fjortissene en halv rusbrus og blir drita, eller så drikker de dårlig heimbrent, og blir full som ett helvette og drukner i sitt eget spy..
fjortiser kan ikke og drikke..men de må jo begynne og lære en gang de og..
tror det er mindre fjortisfyll i danmark f.eks der ølkjøpet begynner ved 16-års alderen..
det synes jeg er litt rart..men forstår det, for ungdommen her til lands blir tvungen til og kjøpe dårlig hjemmebrent fra en ukjent fyr, og drikker seg helseløs på det..
ned med lavalderen og prisen på øl!!
Vis hele sitatet...
Gøy på landet..........
Er så forbanna enig med King Ghidora, ikke noe som å drikke seg helt forjævli dritings engang iblandt. Har nesten aldri trøbbel med fyllesyken da siste jeg gjør før jeg legger meg ofte er å bælme noen liter med vann før jeg legger meg å ser taket snurre litt rundt før jeg sovner.

Er jeg ute på byen tar jeg det naturligvis mye roligere en om jeg er på en rølpe fest med en vennegjeng.
fylla er gøy!!
jeg er så sinsykt lei av alle de fjortissene som nettop er konfirmert her hvor jeg bor! de drikker seg drita på kanskje 3 rusbrus!!og da detter de på bakken og krabber av gårde og sier dagen etterpå at de ikke husker noe for de ble så fulle av 3 rusbrus!

jeg kan si dette med god samvittighet for jeg drakk meg aldri drita på de første festene jeg var på.
Sånn som flere av dere beskriver fjortisser beskriver vel mere byggdenorge enn fjortissene...

Jeg for min del drikker som oftest en kasse pils hver helg.
Men oppfører meg vel litt mer voksent enn de som flyr rundt å lager faen.

Det er ikke akkuratt veldig skadelig får de sosialeantennene å ta seg en pils i ny å ne.
Uansett hvor pære jeg blir, husker jeg alltid det meste av det som har skjedd, og blitt sagt. Men det er vel bare meg?
Kjøkkensjef
Hofsoe's Avatar
Trådstarter
De fleste av disse fjortisene har vel til tendens å legge på 10 ganger så mye når de skal fortelle om hvor "fulle" de drakk seg.
Jeg ser ikke problemet, hvorfor ikke gjøre som meg å ikke dra der fjortiser drikker. For min del ler jeg bare når jeg ser en fjortiss med et par drammer for mye i kroppen å tenker på meg selv i den alderen. Makan å ta opp en tråd for noe sånt som det her. Dette er jo noe som har skjedd i alle generasjoner, skjønner ikke at det blir blåst om så jævli nå.
Raymond: Nah, er nok ikke det gitt, jeg husker alltid alt. I tillegg drikker jeg tett møy, og blir ikke fyllesyk. Men nok "skrytt"..
Opprinnelig postet av nidaroz
Jeg ser ikke problemet, hvorfor ikke gjøre som meg å ikke dra der fjortiser drikker. For min del ler jeg bare når jeg ser en fjortiss med et par drammer for mye i kroppen å tenker på meg selv i den alderen. Makan å ta opp en tråd for noe sånt som det her. Dette er jo noe som har skjedd i alle generasjoner, skjønner ikke at det blir blåst om så jævli nå.
Vis hele sitatet...
det er lite med fester uten fjortiser her jeg bor, det er noen private fester som er greie!
og det er fortsatt 1år til jeg kan dra på pubene i byen.....
Opprinnelig postet av molo
det er lite med fester uten fjortiser her jeg bor, det er noen private fester som er greie!
og det er fortsatt 1år til jeg kan dra på pubene i byen.....
Vis hele sitatet...
Ja da bør du komme deg ut av den bydelen du bor i da eller vurdere om drikking i det hele tatt er noe for deg.
syns ikke det er ille at fjortiser drikker seg dritings..de kommer til og lære den dagen de våkner fyllesjuke og kompisene forteller hvor drit mye dumt de gjorde kvelden før...
syns ikke det er foreldra sin skyld at 14'iser blir sånn... foreldra mine lar meg drikke, men jeg passer selv på meg og ender skjelden opp wasta..det er miljøet som har skylda
robz: det er vel det som er litt av poenget. Miljøet mange av disse småttingene av noen fyllefanter vanker i tar ikke lærdom av egne feil. De fortsetter å drikke seg dritings selv om de vet de blir fyllesjuke.
Jarra, helt greit at fjortisene drikker seg pære og blir voldtatt. Konge det!
Opprinnelig postet av Nichotin
robz: det er vel det som er litt av poenget. Miljøet mange av disse småttingene av noen fyllefanter vanker i tar ikke lærdom av egne feil. De fortsetter å drikke seg dritings selv om de vet de blir fyllesjuke.
Vis hele sitatet...
du har et godt poeng... men etterhvert skjønner de nok hvor patetiske de er...(håper jeg)
men etterhvert blir de eldre og spenningen bak fyll forsvinner...
en må jo begynne å drikke en gang? hvorfor ikke være fjiortiss mens man er fjortiss.. å være voksen år man skal være voksen..
Opprinnelig postet av nidaroz
Ja da bør du komme deg ut av den bydelen du bor i da eller vurdere om drikking i det hele tatt er noe for deg.
Vis hele sitatet...
det er i det siste at drikkingen blant de som er nykonfirmerte er blitt så enorm her jeg bor, og det er det ikke bare jeg som sier, politiet har utalt seg om det de og. Det er flere som har blitt pumpet....og det sier litt,det var mindre av dette før. jeg har ikke noe i mot å drikke....og ingenting kommer til å stoppe meg i å gjøre det!!
en plass som er grei er jo twice da, der er det bare "normal" fyll
Opprinnelig postet av Beer
en må jo begynne å drikke en gang? hvorfor ikke være fjiortiss mens man er fjortiss.. å være voksen år man skal være voksen..
Vis hele sitatet...
Javel...

Trenger ikke være fjortiss selv om man skal drikke. Noen ganger kan det også være gøy å huske noe fra dagen før... og voksen tiden kommer senere som du skriver, men å være ung er ikke en god unnskyldning for å drikke for mye gang på gang.
Er det faenmeg.
Så utrolig enig med MF Doom, at dere babier skal sitte å sutre om at noen fjortiser drikker seg dritings er jo helt patetisk. Og til deg Hofsoe; kan du ikke heller ta den skrytingen til de klassevennene dine opp med dem istedetfor å klage her? PATETISK sier jeg. Det er en del av mentaliteten til en fjortis å være fjortis, og nå må dere sutreunger forstå det. Fjortis når en er fjortis, voksen når en er voksen.

Og alle fjortenåringer er jo ikke fjortiser, jeg vet om mange som ikke er det ihvertfall. Føler dere overdriver. Uansett er denne griningen helt forkastelig.
Opprinnelig postet av rdxz
Og alle fjortenåringer er jo ikke fjortiser, jeg vet om mange som ikke er det ihvertfall. Føler dere overdriver. Uansett er denne griningen helt forkastelig.
Vis hele sitatet...
Det er vel det mange vil, at de fleste ikke skal bli nettopp til denne fjortisstereotypen.
King of Spooning
Acidous's Avatar
Bah!

En pils skal nytes, ikke styrtes!


Acidous har talt!
Kjøkkensjef
Hofsoe's Avatar
Trådstarter
rdxz: Bare nevnte det, fordi det er slike ting jeg mener er dumt å høre på. Dessuten er det for sent nå, er ferdig på skolen for godt jeg nå.
Du er min venn
niigu's Avatar
Slenger meg på bølgen og sier følgende:

Drikker ikke, og er meget stolt av det. Av personlige grunner drikker jeg ikke. Går i et miljø hvor folk drikker og røyker. Respekterer mine venner over alt, uansett om de drikker eller ikke. Har ingenting å si.. Så lenge jeg slipper å høre på fyllehistorier (omtrent det teiteste jeg vet om)!

Ang. 14-åringer som drikker, kan jeg nok ikke si meg overrasket! Bor i et høl av en avsideliggende bondebygd, ved ytterkanten av Kristiansand. Det er så masse dritt her at jeg blir helt målløs.

Her om dagen skulle en 9`ende-klassing banke meg, fordi jeg sa han måtte skjerpe seg i fylla.. Det er frustrerende å se 8-9-10. klassinger løpe rundt som noen drita idioter skrikende og "tøffe".

Først da begynner jeg å lure på hvor foreldrene er, og hvor kommunearrangementer/tiltaker er blitt av og i hvor stor grad oppmerksomheten blir rettet rundt ungdom.

niigu
Jeg er 18, men fortasatt syntes jeg det er gøy å dra på grøftefylla, men det er kanskje siden jeg ikke får drukket like ofte som før pga den nye jobben.
Liker ikke helt å møte folk som er 5 år yngre enn meg på byen, møtte blant annet noen folk som var venninder av lillesøsteren til exen min på byen og de prøvde seg på kamerater av meg. Blir litt syk av den slags.

Mvh drwho
Tror nok de aller fleste er enige at de med falskt legg er det verste. Er selv under 18 år, men hvis jeg skal ha drikke snakker jeg med folk over 18 år og driter ikke meg selv ut ved å gå i butikken uten å få kjøpt.
Ungdomstiden skal nytes med noen øl, men ikke glemmes med spriten... Blondi-jenter som lukter på korken er det absolutt verste jeg ser!

Trolig mitt siste ord i denne tråden!
Jeg drikker ikke, men ser samtidig ikke noe galt i å nyte alkohol. Altså, drikker man en flaske vin sammen med venner er dette noe ganske annet enn å bælje nedpå en masse øl for å bli dritings.

Når det kommer til fjortiser, jeg er selv blitt stoppet et par ganger av folk på alder med min lillesøster som vil ha øl. (13-14 år). Det er skummelt det. Min personlige mening er at barn på den alderen ikke skulle vist hva alkohol er en gang. Eventuellt skulle de visst hva det var, og SAMTIDIG blitt informert om alt det fæle som kan skje når man blir full. Jeg ønsker altså en involvering av helsevesentet som drar rundt på skoler osv i 9. klasse eller noe slikt. Det finnes sikkert folk som drikker allerede da, men er det spes. mange? Om helsevesen kommer inn i 8. klasse eller 7. for den saks skyld spiller ingen trille, poenget er at dem må komme det året de første begynner å drikke. Da vet folk om hva som kan skje om man f.eks drikker for mye HB.

Når det kommer til de som sier at man må drikke for å ha det gøy vil jeg si det er tull. Selv har jeg det gøy så og si hver helg, jeg går sammen med venner, er innom fester osv, men drikker ikke. Det er ikke nødvendig. Dessuten tror jeg ikke tanken om at jeg kan komme til å gjøre et eller annet som jeg i utgangspunktet ikke ville gjort, og ikke husket hva det var jeg hadde gjort dagen etter ikke akkurat appellerer til meg. Om alle man går sammen med drikker seg dritings blir jo det hele anderledes..

Det å drikke kan også være ganske farlig. En vinter var jeg på vei hjem fra en kamerat og så ei jente som lå i veikanten. Jenta hadde lagt seg ned for å sove, hun lå litt bort i fra veien og hadde dermed ikke blitt observert av biler, kort sagt; det var minusgrader, jenta var full, manglet yttertøy og hadde lagt seg til å sove. Du skal ikke sove så lenge der før man aldri våkner igjen.
ja herregud så teit det er med "fjortisser" som drikker. Eg ser sånn ned på de, drikker før de er 18, er jo ikke lov det..De gjør det bare for å være tøffe ja, det er så tragisk, alkohol er bare så teit......

For enkelte her virker det som det de forbinder med alkohol er det å være bevistløs aleine i sitt eget spy. Men nei..å være beruset er en god følelse, godt humør, samlet på fest..man trenger ikke bli så jævlig drita heller. Man drikker vel ikke for å være tøff, det ikke tøft, poenget er at det er gøy. Så hva blir så gale med det?
Greit nok at de som drikker jævli hver eneste helg, bare for å drikke, trenger ikke være noe som skjer en gang, og som synes det er tøft og skryter av det etterpå, de er jo tett..
Eg har mer i mot de som maser ut om kor tragisk drikking er, og man gjør det bare for å være tøff liksom, uten å ha opplevd kordan det er, enn en som er fjorten og vil oppleve det.
Hvis noen skjønner poenget:P
Eg e forresten ikke fjortiss heller:P
av rdxz
Fjortis når en er fjortis, voksen når en er voksen.
Vis hele sitatet...
Jeg er noe midt i mellom. Er ikke fjortis, men er faen ikke voksen. Det har jeg heller ingen planer om å bli (pr. nso defenisjon, idiot. stemmer sikkert.

Ontopic:

Som sakt var jeg tidligere, jeg var fjortis (15-16år) på fylla. Drakk alt for mye spansk drue osv. Alt i alt så angrer jeg ikke litt på att jeg drakk da. Om jeg ikke hadde gjort det hadde jeg nokk hatt ett annet forhold med alkohol enn det jeg har i dag, noe som er ett ekstremt avslappet forhold. Drikker ca en Newcastle Brown i uke, og det er selve definisjonen på "kose pils". Og det er om stipendet rekker til. Om jeg ikke gikk på flatfylla som fjortis hadde jeg nokk gått på flatfylla som 18åring.

Nå ser jeg rett og slett ikke underholdnings verdien av å drikke mer en seks pils. Det er ikke underholdende å ikke klare å gå på en rett linje og få ordene ut munnen i helt feil rekkefølge. Det var underholdende og nå er det ikke det lenger. Det er noe som de fleste nordmenn må gjennom..
Opprinnelig postet av Laurentius
Javel...

Trenger ikke være fjortiss selv om man skal drikke. Noen ganger kan det også være gøy å huske noe fra dagen før... og voksen tiden kommer senere som du skriver, men å være ung er ikke en god unnskyldning for å drikke for mye gang på gang.
Vis hele sitatet...
man må jo lære av sine feil..enten som fjortiss eller senere..spiller vel liten rolle
King of Spooning
Acidous's Avatar
Opprinnelig postet av drwho
Jeg er 18, men fortasatt syntes jeg det er gøy å dra på grøftefylla, men det er kanskje siden jeg ikke får drukket like ofte som før pga den nye jobben.
Liker ikke helt å møte folk som er 5 år yngre enn meg på byen, møtte blant annet noen folk som var venninder av lillesøsteren til exen min på byen og de prøvde seg på kamerater av meg. Blir litt syk av den slags.

Mvh drwho
Vis hele sitatet...

Det der slår ALDRI feil!
Tro meg!
Fjortisser vil alltid på et eller annet tidspunkt prøve å sjekke opp noen mye eldre enn seg selv! Er alltid like morsomt å se på også!
13-14 åringer som sjekker opp folk på 25!
Ha ha ha! Ler meg skakk!
Det blir rett og slett for dumt ja.
Når har ikke jeg lest alle postene så je satser på at dette ikke er blitt sagt.
Det gjelder vel for det meste jenter som sjekker opp noen som er en del eldre enn seg selv.. Gutter gjør vel ikke det så mye?
King of Spooning
Acidous's Avatar
Opprinnelig postet av CorLeX
Det blir rett og slett for dumt ja.
Når har ikke jeg lest alle postene så je satser på at dette ikke er blitt sagt.
Det gjelder vel for det meste jenter som sjekker opp noen som er en del eldre enn seg selv.. Gutter gjør vel ikke det så mye?
Vis hele sitatet...
Hmmm... Spørs hvor mange fjortissgutter som har sjangs på ei dame på 22 da
Foreldra har ikke skylda, vi har skylda. Foreldra mine har fortalt meg gang på gang gjennom oppveksten at drikking er dumt blabla. Men så en dag kommer dagen du tar et par rusbrus\øl, og blir full. Det er gøy, veldig gøy. Enten kommer du hjem ubemerket, eller har de funnet ut, og vil snakke med deg dagen etterpå. Da skal de fortelle oss om hvor dumme vi har vært, og hvor alvorlig det er. Blir litt kjefting og sånt, og du holder deg utenom drikking for en stund, men så kommer dagen igjen. Du drikker blabla og kommer hjem, blir tatt, blablabla.

Foreldra har ikke skylda, de holder oss isteden tilbake, så det tar ikke helt av, uansett drikker jeg ytterst skjelden

Det som er så JÆVLIG teit, er pensjonistene på 17-18 år her, som er så gamle og vise og skal fortelle oss at det er så dumt og at de oppfører seg og er så greie når de drikker. Gah
tror mest det er en kombinasjon jeg ass både foreldre og miljøet
Veldig enig i det Don Veto sier angående alkohol og drikke seg så full at man besvimer i sitt eget spy. Alkohol er farlig, men det er jo en skitur på høyfjellet også. Går man for langt, får man problemer. Å drikke alkohol er ikke det samme som å drikke seg drita.

"Man gjør mange dumme ting man ellers ville ha gjort". Man gjør også en rekke morsomme ting man ellers ikke ville ha gjort. Er man full tar man seg mindre høytidelig. Det er også lettere å komme i kontakt med folk siden en rekke "sperrer" i hodet fjernes. Og nei, jeg er faktisk sosial når jeg ikke er full også.
Det er forskjell på å barbere seg, og å skjære av seg hodet..
Setter selv veldig pris på en god pils, men det går an å kontrollere seg for det. Det har jeg begynt å forstå nå (Men driter meg nå ut en gang i blant selv). Fjortisstida er til for å finne ut at det er ikkeså gøy å drikke seg driitings å ikke huske noe dagen etter. Venner av meg, som ikke begynte å drikke før de var 18 gikk uansett gjennom en del kvelder der de var så sørpe fulle at de har gjort unevnelige ting. Det er bare en tilvenningsfase med alkoholen, der man lærer at "en god pils skal nytes, ikke styrtes".
Synes synd på de som aldri lærer. Det sier vel mest om demses egen inteligens en noen annens..

Skål folkens!!!
Altså, vi hadde våken natt på torsdag her, dvs. u.skolen og vgs er ute å drikker, før de skal hente karakterene. Det endte med at 4-5 8 eller 9 klassinger løp rundt å hyl grein for vennina hadde gått, jeg kjenner typen til ho ene og han gikk bare rett hjem for det for flaut å være der.

Det er ikke gøy å drikke med sånne folk!
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
Virker som det er flere folk her som prøver seg på angrep mot oss som drikker, bare fordi de ikke drikker selv. "Alkohol er teit" "Bare idioter som drikker" "Unger". Mens dere egentlig kunne tenke dere å drikke selv, bare at det aldri passer slik.
Jeg har full respekt for folk som velger en avholds livsstil, men mister respekten med en gang dere begynner å kritisere de som ikke velger samme livsstil. La oss drikke om vi vil drikke. Drikking er som regel sosialt, det er gøy og det er ikke så farlig som folk skal ha det til (så lenge man vet hva man gjør) Det er jo en kjent sak at unge i norge drikker seg alt for full og at det blir kvalme og slossing av det. Men tror mesteparten av den "hodeløse" drikkingen skjer de første årene med alkohol. Men er det ikke bedre at denne "hodeløse" drikkingen tilhører de på 15-16 år, enn at man skal begynne med drikking når man er 18. Tenk om ingen hadde smakt alkohol før de ble 18 år og begynnte å vanke på byn. Alle hadde drukket som idioter, for ingen hadde lært seg at om man styrter for mye alkohol, eller drikker for fort så blir magen dårlig. Tenk deg utestedene full av spy og knuste glass.
Nei, la folk begynne med alkohol før de er 18, men som foreldre er det nok lurt å ikke si til ungen sin at det er greit at de drikker. Men ikke vær slik at ungen er redd for å ringe om natten fordi han/hun trenger noen som kan hente. Det finnes en mellomting. Personlig gikk jeg aldri å viste spritflasker når jeg var 16år gammel, for da visste jeg at de ville kommentere det. Men ringte alltid til min mor når jeg skulle bli hentet. Hun satt oppe til klokken var 03-04 hver gang. Det er viktig å få ungene hjem i sitt egent hus, slik at de ikke overnatter rundt alle andre steder hele tiden....
Kjøkkensjef
Hofsoe's Avatar
Trådstarter
Jeg mener ikke at ungdommen skal være 100% alkoholfrie til de fyller 18. Jeg synes det er ok at man drikker litt, men i passe mengder. Og det jeg reagerer på og som ødlegger alt er oppførselen til fjortisene som tror de er dritings etter en slurk med øl. Det er så ufattlig idiotisk å se på.
her jeg bor gikk det for seg i gamle dager.
de fleste her som ryøker, startet da de gikk i 7. klasse.
i slutten 7. klasse begynte vi å drikke.
ja, det er alt for tidlig, men nå er det faktisk bedre tider, nesten ingen fjortisser drikker.
Om ARaPaCaNa Dhih
Apraksin's Avatar
Apraksin mener å huske at han en gang var fjortiss selv, men er ikke helt sikker.......

Fjortisser er for meg blitt små mystiske personer med tunnelsyn som enten gjør ting fult ut eller ikke i det hele tatt, hvilket kan lede til mystiske ting som religiøse bevegelser og natur og ungdom

Jeg hadde et av mine første møter med alkohol med en halv-liter 96% som jeg klarte å drikke opp mesteparten av lett ispedd eldorado-appelsinjuice, i en alder av 15 år. Ble strålende drita, plasert i en gammal rånevolvo som jeg nedspydde med et par liter guff, hvorpå jeg ble fraktet hjem til et tilfeldig bekjentskap og lagt utenfor på trappa deres i påvente av å komme til meg selv igjen. endte med at øynene mine rullet opp i skallen og jeg holdt på å stryke med ( det var heldigvis sommer og jeg strøk utrolig nok ikke med). burde garantert vært pumpet under denne seansen. Hva fikk jeg ut av dette? Jeg lærte at man ikke skal drikke masse 96%, og være litt forsiktig med inntaket generellt, hvilket er et formål fjortiss-tiden er velegnet for. her settes tross alt en del normer og regler som man skal leve en stund med. Jeg husker også tilbake til de gode gamle pubertets-festene med stor glede, snarere på grunn av enn på tvers av alt det barnslige pisset man sa og gjorde. det er tross alt ikke så mange årene man faktisk med full legitimitet kan være barnslig, så når jeg leser snusfornuftige innlegg fra diverse vgs. elever som er superflinke og drikker en vørterøl i uka, så tenker jeg faktisk: surt for dere......

(for de som trenger noen ekstra år med utskeielser, så finnes det håp. det heter student....... )
▼ ... over en uke senere ... ▼
Det er jo mye bedre å starte med drikkinga før du er 18.. 15 er en fin alder, da kan man begynne å supe litt. Jeg syns ikke det er noe galt eller unormalt med en drita full 15-åring, jeg syns bare synd på dem, for de fleste har opplevd slikt. Men fjortisser som faker, er det værste jeg vet! Det er så utrolig tragisk..

Men til dere som disser oss som drikker.. Man kommer jo ikke vekk fra at man har det utrolig morsomt når man drikker, ingen bekymringer, du får lettere kontakt med jenter, all-sang og kos, og ja.. Rett å slett the time of your life! Å til dere som sier at det er like morsomt på fest når man er edru, da har dere kansje ikke vært fulle på fest? Hvis du først har hvert full, så blir det kjedlig å være edru..

Har stor respekt for de som er avholdsmennesker, bare så det er sagt, men jeg blir litt fyrt når dere ser ned på de som drikker..
Virker jaffal som om noen av dere gjør det..
Men det er tross alt dere som går glipp av noe, NYT ALKOHOL, ett go'fyll, og du er hekta
▼ ... over en uke senere ... ▼
hmmmm....fælt så mange avholdsfolk i en post om fyll

Eg har drukket tett og blitt møkkings hver gang i 14 år nå......Faen så gøy det har vært