Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  0 5660
Jeg har nettopp installert Debian på min Macbook Air late 2015, men har generelt problemer med tastaturet og trackpaden.
Trackpaden har mistet en rekke funksjoner som tapping ol. og tastaturet følger ikke standard oppsett og kombinasjoner som for mac. Dette ønsker jeg å få endret på da jeg foretrekker Mac keyboard layout fremfor standarden som finnes i de fleste PCer.

Har forsøkt å bruke

HTML-kode

sudo dpkg-reconfigure keyboard-configuration
men får feilmelding om at slutt start ikke lenger fungerer og layouten blir returnert til default.

Har noen en ide om hvordan jeg enklest mulig kan få konfigurert tastatur og trackpad på Debian, likest slik at det er på originale Macbook air?

UPDATE
Etter gjentatte forsøk fikk jeg trackpaden til å fungere slik jeg ville, men strever enda med tastaturet.
Sist endret av infexxion; 23. mars 2017 kl. 11:30. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.