Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  27 2480
Tenkte jeg skulle hore ut bandet mitt på freakforum.

Vi heter Leaky Lifeboat. Vi er fire karer fra Blystadlia/Strømmen område som er glad i og hamre litt løs på instrumenter og skrike inn i mikrofoner.

Her er de to sangene som vi har skrapa sammen og fått spilt inn med Audacity og Guitar Hero mikrofoner. Fantastisk lydkvalitet! PS: Ettersom vi har gått gjennom navnskift et par ganger, så har sangene to forskjellige bandnavn :P


http://www.youtube.com/watch?v=-NocJ...el_video_title

http://www.youtube.com/watch?v=TJtpJ9qHtok
Trudde sang nr.2 var Oro Jaska Beanna med The Blacksheeps. Var HELT, delvis mindre okei dette her.
Beklager, men dette var ikke bra punk. Kan hende det ligner i noens ører men dette var ikke punk. Pluss at skriking i micen mens noen spiller 4 power-akkorder med en trommebeat (med masse rytmefeil) gjennom en hel sang ikke høres bra ut. Men for guds skyld, ta denne kritikken med dere og fortsett å øv! Det er potensial!
Den første låta kunne ha hatt et mye større punk-potensiale dersom den ble spilt half time (dobbelt så fort), eller inkluderte half time somewhere i låta.
Flere liknende riff relatert til "moder-riffet" kan også tilføre større variasjon til sangen.

Forslag til half time feel i Guitar Pro:

http://www.2shared.com/file/beqt18nn/punk.html
Kroppsfunksjoner
NoiseMerchant's Avatar
Trådstarter
Sitat av Vargas Vis innlegg
Den første låta kunne ha hatt et mye større punk-potensiale dersom den ble spilt half time (dobbelt så fort), eller inkluderte half time somewhere i låta.
Flere liknende riff relatert til "moder-riffet" kan også tilføre større variasjon til sangen.

Forslag til half time feel i Guitar Pro:

http://www.2shared.com/file/beqt18nn/punk.html
Vis hele sitatet...
Noen gang hørt om en kar ved navn Mark E. Smith? RRR (Repetition, Repetition, Repetition.

Sitat av wavezor Vis innlegg
Trudde sang nr.2 var Oro Jaska Beanna med The Blacksheeps. Var HELT, delvis mindre okei dette her.
Vis hele sitatet...
We are aware, and we do not care. Oro Jaeska Beana er det første vi tenkte også. Disco is revolutionary music!

Sitat av Pagliacci Vis innlegg
Beklager, men dette var ikke bra punk. Kan hende det ligner i noens ører men dette var ikke punk. Pluss at skriking i micen mens noen spiller 4 power-akkorder med en trommebeat (med masse rytmefeil) gjennom en hel sang ikke høres bra ut. Men for guds skyld, ta denne kritikken med dere og fortsett å øv! Det er potensial!
Vis hele sitatet...
Og bra punk eeeeer?
Sitat av NoiseMerchant Vis innlegg
Noen gang hørt om en kar ved navn Mark E. Smith? RRR (Repetition, Repetition, Repetition.



We are aware, and we do not care. Oro Jaeska Beana er det første vi tenkte også. Disco is revolutionary music!



Og bra punk eeeeer?
Vis hele sitatet...
Hvertfall laget av folk som klarer å ta kritikk uten å sette seg i forsvar.

Hvis du hører på punk-band fra de gamle heltene til de aller nyeste så hører du et hvertfall gitar og trommer har rytme sammen, og ikke spiller hver sin takt.
Kroppsfunksjoner
NoiseMerchant's Avatar
Trådstarter
Sitat av Pagliacci Vis innlegg
Hvertfall laget av folk som klarer å ta kritikk uten å sette seg i forsvar.

Hvis du hører på punk-band fra de gamle heltene til de aller nyeste så hører du et hvertfall gitar og trommer har rytme sammen, og ikke spiller hver sin takt.
Vis hele sitatet...
I am one butthurt fellow, indeed. "Rules are for fools" - John Lydon.
Sitat av NoiseMerchant Vis innlegg
Noen gang hørt om en kar ved navn Mark E. Smith? RRR (Repetition, Repetition, Repetition.
Vis hele sitatet...
Dersom man skal bruke repetisjon som virkemiddel bør alle aspekter ved idèen (gitarr-riff, bassgang og trommer) være grunnleggende dritbra, og gjennomført med stil. Det bør være noe som gjør at sangen ruller og blir drevet forover av seg selv; at det ikke høres ut som man prøver for hardt.
Sitat av Pagliacci Vis innlegg
Beklager, men dette var ikke bra punk. Kan hende det ligner i noens ører men dette var ikke punk. Pluss at skriking i micen mens noen spiller 4 power-akkorder med en trommebeat (med masse rytmefeil) gjennom en hel sang ikke høres bra ut. Men for guds skyld, ta denne kritikken med dere og fortsett å øv! Det er potensial!
Vis hele sitatet...
Det du beskriver her er vel nesten definisjonen på "ordentlig" punk.

Sitat av NoiseMerchant Vis innlegg
I am one butthurt fellow, indeed. "Rules are for fools" - John Lydon.
Vis hele sitatet...
Jaja punkerfaen! Oppfør deg litt mer hvis du vil ha god kritikk fra folk som skal høre musikken.
én ting som jeg syntes er litt "viktig" for å være punk er å gi full faen i hva andre mener og gjøre det DU vil og ikke hva du blir fortalt.

Syntes det handler mer om innstilling enn musikk, men dette var kjedelige greier..
Var ikke imponerende punk, nei. Og du var jævlig dårlig til å ta til deg konstruktiv kritikk. Selv hvor jævlig punk du prøve å være, går det an å oppføre seg som folk. Henry Rollins hadde facepalma av deg.

Men, det jeg legger mest merke til er litt kjedelig bruk av gitaren og ustødige trommebeats. Det er noe som kommer seg veldig fort. Hvor lenge har dere spilt sammen? Et skikkelig samspill er viktigere enn teknikk og sound.
Bare stå på og øv flere ganger i uka, så kommer dette til å bli bra! Gleder meg til å høre mer av dere

EDIT: det kan hende det er litt banning i kirken, men få trommisen til å høre litt Gallows å ta litt inspirasjon derfra. Kom ikke med regla om at Gallows ikke er punk, for det var ikke poenget.
Dårlig punk. Digg holdning.
Jo mer du bryr deg om hva andre syntes om punkmusikken din, jo dårligere punk er det.

oog det høres ut som du bryr deg veldig mye :P
Sitat av NoiseMerchant Vis innlegg
Noen gang hørt om en kar ved navn Mark E. Smith? RRR (Repetition, Repetition, Repetition.



We are aware, and we do not care. Oro Jaeska Beana er det første vi tenkte også. Disco is revolutionary music!



Og bra punk eeeeer?
Vis hele sitatet...
Hva er egentlig grunnen til at du postet sangene her? Virker jo ikke som om du er interessert i tilbakemeldinger at all?

Greit at punk skal høres rølpete ut and shit, men dette tar jo lavmål til nye høyder

Lydkvaliteten er jo elending av andre dimensjoner. Får jo gammelt Burzum, som ble tatt opp på det mest elendige lydutstyret de kunne finne, til å høres ut som en klassisk symfoni tatt opp på utstyr til flere millioner
Lydkvalitet er sykt oppskrytt.
Gå på spotify og hør noen sanger med Bass Drum of Death, gjerne high school roaches, leaves eller heart attack kid.
Dette albumet er det beste jeg har hørt så langt i år, spilt inn på en USB-mikrofon hjemme hos vokalisten.
Nå skal det sies at de faktisk kan spille(no offence til TS, dere har absolutt potensiale, men et lite stykke igjen til det blir lytteverdig).
Sitat av G4ndj1 Vis innlegg
Lydkvalitet er sykt oppskrytt.
Gå på spotify og hør noen sanger med Bass Drum of Death, gjerne high school roaches, leaves eller heart attack kid.
Dette albumet er det beste jeg har hørt så langt i år, spilt inn på en USB-mikrofon hjemme hos vokalisten.
Nå skal det sies at de faktisk kan spille(no offence til TS, dere har absolutt potensiale, men et lite stykke igjen til det blir lytteverdig).
Vis hele sitatet...
Mixing og mastring er cluet her
Sitat av Nór Vis innlegg
Jo mer du bryr deg om hva andre syntes om punkmusikken din, jo dårligere punk er det.

oog det høres ut som du bryr deg veldig mye :P
Vis hele sitatet...
Jeg er uenig. Eller.. Man "må" tenke litt på folk liker og ikke, til en viss grad. Og hvis du lager et riff, så er man aldri aleine med å like det heller. Men hvis ingen liker musikken, så hører ingen på det. Da blir man ikke hørt. Det er kjipt!
Sitat av Anarkorken Vis innlegg
Jeg er uenig. Eller.. Man "må" tenke litt på folk liker og ikke, til en viss grad. Og hvis du lager et riff, så er man aldri aleine med å like det heller. Men hvis ingen liker musikken, så hører ingen på det. Da blir man ikke hørt. Det er kjipt!
Vis hele sitatet...
Halvveis uenig i det du sier. Bandet mitt starta opp for å spille bare på gøy, og vi spiller en veldig plain rock n' roll. Når vi starta å spille trodde vi ingen ville like musikken vår, vi var rett og slett innstilt på at ingen vil høre det vi gjør. Så lenge vi har det fett, så gir vi en god faen.
sorry ass, men dette falt absolutt ikke i smak hos meg.. høres ut som om vokalisten holder på å drite seg i buksa og resten... well, ikke noe særlig fengende.
Litt selvmotsigende opplegg dette her.
Skjønner at du prøver å uttrykke at du gir faen i hva folk synes, hvorfor legger du den da ut på et diskusjonsforum hvor du vil få vite hva folk synes?
Jeg er forvirra hvertfall...
Sitat av NoiseMerchant Vis innlegg
Noen gang hørt om en kar ved navn Mark E. Smith? RRR (Repetition, Repetition, Repetition.



We are aware, and we do not care. Oro Jaeska Beana er det første vi tenkte også. Disco is revolutionary music!



Og bra punk eeeeer?
Vis hele sitatet...
Legger du musikker din ut her på freak, så sier det meg at du vil ha kritikk for musikken din. Og da må du tåle å få litt kritikk. Hvorfor kommer du hit med musikken din om du ikke bryr deg? Narsisist.
Kroppsfunksjoner
NoiseMerchant's Avatar
Trådstarter
Sitat av Cheese Vis innlegg
Litt selvmotsigende opplegg dette her.
Skjønner at du prøver å uttrykke at du gir faen i hva folk synes, hvorfor legger du den da ut på et diskusjonsforum hvor du vil få vite hva folk synes?
Jeg er forvirra hvertfall...
Vis hele sitatet...
Jeg svarte på noe. Han sa det høres ut som Oro Jaeska Baena, jeg sa at det visste vi, og det var ikke så farlig (y)

Sitat av TheGloryHole Vis innlegg
Legger du musikker din ut her på freak, så sier det meg at du vil ha kritikk for musikken din. Og da må du tåle å få litt kritikk. Hvorfor kommer du hit med musikken din om du ikke bryr deg? Narsisist.
Vis hele sitatet...
Just for the lulz? Legg merke til at den første setningen inneholder "hore ut bandet mitt". Og greit om dere ikke synes det er punk. Hører mer på post-punk uansett (jajajaja). Dette var også øvingen rett etter at sangene var ferdigstilt, og vi hadde spilt sammen i 1 måned på den eldste sangen, og 2 på de andre, mesteparten av øvingene vi hadde hatt som band hadde gått med på kødding og få snekra no låter. Greit med kritikk, men hvis noen vil at jeg skal "punke" opp sangene mine litt, så lager på to feedback gitarer, uten distortion og masse reverb med dance beat i bakgrunn. Fuck yeah! PS: Dude som sa at det hørtes ut som jeg skulle drite mens jeg sang/skrek, hør på Minor Threat, en av de største hardcore bandene noensinne. Thank you!

Sitat av Vargas Vis innlegg
Dersom man skal bruke repetisjon som virkemiddel bør alle aspekter ved idèen (gitarr-riff, bassgang og trommer) være grunnleggende dritbra, og gjennomført med stil. Det bør være noe som gjør at sangen ruller og blir drevet forover av seg selv; at det ikke høres ut som man prøver for hardt.
Vis hele sitatet...
Listen to a Fall album, son.

Sitat av McLovin Vis innlegg
Var ikke imponerende punk, nei. Og du var jævlig dårlig til å ta til deg konstruktiv kritikk. Selv hvor jævlig punk du prøve å være, går det an å oppføre seg som folk. Henry Rollins hadde facepalma av deg.

Men, det jeg legger mest merke til er litt kjedelig bruk av gitaren og ustødige trommebeats. Det er noe som kommer seg veldig fort. Hvor lenge har dere spilt sammen? Et skikkelig samspill er viktigere enn teknikk og sound.
Bare stå på og øv flere ganger i uka, så kommer dette til å bli bra! Gleder meg til å høre mer av dere

EDIT: det kan hende det er litt banning i kirken, men få trommisen til å høre litt Gallows å ta litt inspirasjon derfra. Kom ikke med regla om at Gallows ikke er punk, for det var ikke poenget.
Vis hele sitatet...
Rollins er for opptatt med spoken word greia si til å ta seg tid til meg eller bandet mitt. Han har bare interesse for noise rock for tida, så der er det vel lite håp.

Vi har kommet oss litt på og lage mer "spennende" sanger ja, om jeg får si det selv. Men det får vel andre bestemme antar jeg Når denne sangen ble lagt ut hadde jeg offisielt vært med i bandet dems i to uker ca. og en av sangene var den første gangen vi spilte gjennom på øving. Tusen takk, du

Han hører på Gallows. Jeg skal ikke si at Gallows ikke er punk, de er bare ueeeeendelig kjedelig. Standard hardcore band, og ikke stort mer (Feel free to point out the irony). Hvis det er en rytmeseksjon jeg er virkelig imponert av er det vel den til New Order/Joy Division eller The Pop Group, men den må jeg nok jobbe hardt for å få dytta inn.
Sitat av NoiseMerchant Vis innlegg

Listen to a Fall album, son.

Vis hele sitatet...

De bruker da repetisjon på akkurat den måten jeg beskrev....
Kroppsfunksjoner
NoiseMerchant's Avatar
Trådstarter
Sitat av Vargas Vis innlegg
De bruker da repetisjon på akkurat den måten jeg beskrev....
Vis hele sitatet...
Så hvorfor ruller ikke sangen vår? Ber om konstruktiv kritikk, det er framgang.
Sitat av NoiseMerchant Vis innlegg
Så hvorfor ruller ikke sangen vår? Ber om konstruktiv kritikk, det er framgang.
Vis hele sitatet...
Fordi det høres ut som et rockeband i en industristørrelse vaskemaskin. Eneste måten deres sang ruller er hvis trommelen faller ut og ruller ned gata.

Siden responsen din på tidligere kritikk har vist seg blåst forbi er det kritikken jeg kommer med.
Sist endret av Pagliacci; 21. november 2011 kl. 22:40.
Kroppsfunksjoner
NoiseMerchant's Avatar
Trådstarter
Sitat av Pagliacci Vis innlegg
Fordi det høres ut som et rockeband i en industristørrelse vaskemaskin. Eneste måten deres sang ruller er hvis trommelen faller ut og ruller ned gata.

Siden responsen din på tidligere kritikk har vist seg blåst forbi er det kritikken jeg kommer med.
Vis hele sitatet...
Gooooooood... Trolig så kommer klagene dine fra det faktum at den ble spilt inn med Audcity og Guitar Hero mic. Så ingen ting på sangen altså. Du må virkelig irritere over shoegaze, eller hva?
Punk er Punk same faen å dere mener ha!
Sitat av NoiseMerchant Vis innlegg
Gooooooood... Trolig så kommer klagene dine fra det faktum at den ble spilt inn med Audcity og Guitar Hero mic. Så ingen ting på sangen altså. Du må virkelig irritere over shoegaze, eller hva?
Vis hele sitatet...
Bedre sanger har blitt spilt inn på verre utstyr, men det jeg prøvde å si var at sangen høres mer ut som om den blir frempresset og rushet. Noe som gjør at dere var i utakt, rytmegitaren mistet rytme og vokalen spratt fram og tilbake på rytmer som jeg er usikker på finnes. Dette fremsto i et kaos.

Punk skal være møkkete, punk skal være røft, punk skal være framført på en "I dont give a shit"-attitude og skal være klar til å slå inn tryne på nærmeste man just for the laughs. Noe av dette har dere korrekt, men det ligger også et musikalsk aspekt bak det. Uten det musikalske aspektet kan man stroppe på hvem som helst instrumenter og be de klaske løs og deretter kalle det punk. Og siden alle sammen spilte på hver sin rytme hørtes det ut som rockeband i en industristørrelse vaskemaskin.


Og når jeg sa dere har potensial, så mente jeg det også. For om dere øver rytmen inn bedre, spiller mye mer sammen så er dere der. Jeg vil gjerne høre at dere kommer med mer, men få inn rytmen. Lær dere å spill sammen.


PS: Håper det er kritikkverdig nok for dere.
Sist endret av Pagliacci; 21. november 2011 kl. 23:20.