Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  51 6033
Sitat av Muradi Vis innlegg
Har du fått svar?
Vis hele sitatet...
Ja, men jeg har ikke funnet noe som gir et definitivt svar, se lenger opp i tråden:
http://www.freakforum.nu/forum/showp...3&postcount=40 og i samme slengen paranoy sitt svar. Jeg har heller ikke funnet noen forskningsrapporter, så vi kan konkludere med at THC ikke gir det vi (som lekfolk) ville kalle fysisk avhengighet, men at det leger ville kalle (psykisk) avhengighet som er kraftig nok til å gi fysiske reaksjoner ved abstinens er det det er snakk om. Med andre ord, definisjoner.
Sitat av loathsome Vis innlegg
Du blir like avhengig som du blir av sjokolade.

:-)
Vis hele sitatet...
Leste et sted at det er mindre avhengigskapende enn sjokolade, men mer enn sild

Sukker er jo mye mer avhengigskapende enn cannabis...

Sitat av JaneDoe Vis innlegg
Vet DU hva du snakker om? Noe sier meg at du med dette innlegget insinuerer at hasj ikke er fysisk avhengighetsskapende? Kom med forskningsresultater i såfall. Jeg tror det nemlig ikke.
Vis hele sitatet...
http://www.erowid.org/plants/cannabi...is_myth9.shtml


Som siden (med forskningsresultater som kilder) sier, finnes det kun ørsmå antydninger på at cannabis har en fysisk avhengighetsskapende effekt. Det eneste de har å peke til er at man i to tre netter etter å ha sluttet får litt ville drømmer og svetter om natten. Og det kun hvis du er en heavy bruker.

Selv har jeg røyket hver dag i rundt 5 år.. For et måneder siden tok jeg to uker pause.. Svetta litt de to første nettene, men ellers helt fin. Så kom gjerne til meg å påstå at det er fysisk avhengighetskapende! Så får jeg en god latter!
Sist endret av fetter; 16. juli 2009 kl. 09:36. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.