Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1107
Ok, hva har du i hjemmestudioet ditt?
Jeg har fl studio, shitloads med vst'er et usb lydkort(ci1) og et usb piano.
Noe mer jeg bør ha? lager for det meste drum'n'bass
Jeg trommer med føttene, synger med stemmen og leker med luftgitaren. Godt nokk studio for meg det. (Og stakkar naboene mine)
Sikkert greit med et passe stort anlegg og ikke bare et headset, saker og ting (for det meste feil ) høres mye bedre på anlegg
Trådstarter
71 0
Akkurat gjort fresh install av ableton live på pc'eb min, kan dere anbefale noen samples, vst'er osv.
Lager alt fra speedcore til chiptunes, hip hop til drum and bass etc.
Men for det meste veldig happy raggacore med syke samples, kanskje litt breakcore i bildet? :P
Sitat av EkzM Vis innlegg
Akkurat gjort fresh install av ableton live på pc'eb min, kan dere anbefale noen samples, vst'er osv.
Lager alt fra speedcore til chiptunes, hip hop til drum and bass etc.
Men for det meste veldig happy raggacore med syke samples, kanskje litt breakcore i bildet? :P
Vis hele sitatet...
Er ikke Ableton Live et VST? Og hvorfor skal folk anbefale sampls? Halve greia med å lage musikk er jo å lage noe eget, ikke hva andre allerede har laget? Og siden du har så peiling og kan nevne tusenvis av sjangre, ser jeg ikke helt hvorfor du i det hele tatt trenger å spørre om dette...
Trådstarter
71 0
Sitat av Lachrymology Vis innlegg
Er ikke Ableton Live et VST? Og hvorfor skal folk anbefale sampls? Halve greia med å lage musikk er jo å lage noe eget, ikke hva andre allerede har laget? Og siden du har så peiling og kan nevne tusenvis av sjangre, ser jeg ikke helt hvorfor du i det hele tatt trenger å spørre om dette...
Vis hele sitatet...
yeez... Med samples så mener jeg ikke en 3 minutters lang gitar sekvens som jeg bare paster inn! Jeg mener til drums osv...
http://www.youtube.com/watch?v=wCgENwOytuA En glitch VST kan være på sin plass
Hvis du allerede har FL studio har du jo nesten alt for å lage drum'n'bass.

men hvis du har noen andre innteresser som f.eks å spille noen instrumenter, kunn du ha kjøpt et liten elektrisk trommesett. Trenger ikke å være all verdens, men fortsatt. Du har mange innstillinger som du kan spiller forskjellige som, House, Tekno og noe med 294-e og 293-e. Med disse innstllingene kan du faktisk lage en veldig bra "beat", som hjelper deg å lage en mer levende Drum'n'bass.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Trådstarter
71 0
Sitat av MightyP Vis innlegg
Hvis du allerede har FL studio har du jo nesten alt for å lage drum'n'bass.

men hvis du har noen andre innteresser som f.eks å spille noen instrumenter, kunn du ha kjøpt et liten elektrisk trommesett. Trenger ikke å være all verdens, men fortsatt. Du har mange innstillinger som du kan spiller forskjellige som, House, Tekno og noe med 294-e og 293-e. Med disse innstllingene kan du faktisk lage en veldig bra "beat", som hjelper deg å lage en mer levende Drum'n'bass.
Vis hele sitatet...
Hva med breakcore da? hehe
http://www.youtube.com/watch?v=zbPjiJ-4jMA
Jeg har studiomonitorer, midikeyboard, FL studio (kjøpt), studio mic, osv. Har produsert i nærmere 5-6 år nå på hobbybasis, og jeg vil bare si:

- Ikke bruk samples (Helst ikke noe annet enn percussion, blir trist hver gang jeg ser "syke hardstyle produsenter" som bruker hardkick10.wav eller lignende). Lag ting selv, drit i VEC pakkene.

- "Hvilke vstier trenger jeg?" Du kan lage så og si alt med en. FL Studio sin 3xOSC kan man lage masse med, eneste som er med forskjellige vstier er egentlig bare at det er forskjellig interface og forskjellige presets.

- Ikke kopier melodier. Dette er forferdelig, og folk som gjør dette burde finne seg en annen hobby.