Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 4719
Vurderer å skaffe meg enten Spotify Premium eller WIMP for å ha musikk på iPhone'en.
Har ikke store erfaringer med noen av disse programmene og lurer på om noen anbefaler det ene over det andre og hvorfor.
Kan enten kjøpe spotify premium til 99,- pr/mnd eller WIMP til 49,- pr/mnd (får det til 49 kr pga at jeg er canal digital kunde).
Jeg heller kanskje litt mer mot WIMP mtp prisen, men spotify skal visstnok ha større utvalg av sanger? Hakke peiling.. Forslag ?
Hva med å skjekke selv å se om de har artistene du hører på? Kan da ikke være så vanskelig, vi vet jo ingenting om din musikksmak...
sist jeg sjekket hadde ikke wimp mulighet for offlinemusikk, tross alt er det ganske digg å ha spotify premium, tilgang til nesten all musikk i hele verden både online og offline, på både mobil og pc
Offlinemulighet taler absolutt i spotifys favør med tanke på bærbare medier.
man kan ha WiMP offline på mobiler
Du kan også betale 49kr mnd UTEN mulighet for avspilling på mobil med spotify.
AndreasS Photography
MrNorUe's Avatar
Har hatt spotify veldig lenge nå, men irritert meg over at jeg syns det blir mindre og mindre musikk der. Spesielt norsk musikk er det lite av. Ett eksempel Erik og Kriss - Ølbriller.. Ikke på Spotify MEN er på Wimp. Så da jeg fikk det canal digital tilbudet betaler jeg heller 49 kr der enn 99 kr hos spotify da de rett og slett har mer av den musikken jeg hører på. Pluss at jeg liker Wimp oppsettet med forskjellige daglige spillelister osv. Wimp har f.eks. spilleliste på alle Sensation White musikken. Det har jeg ikke funnet hos Spotify.

Så min mening er: Gå for Wimp.
Sitat av MrNorUe Vis innlegg
Har hatt spotify veldig lenge nå, men irritert meg over at jeg syns det blir mindre og mindre musikk der. Spesielt norsk musikk er det lite av. Ett eksempel Erik og Kriss - Ølbriller.. Ikke på Spotify MEN er på Wimp. Så da jeg fikk det canal digital tilbudet betaler jeg heller 49 kr der enn 99 kr hos spotify da de rett og slett har mer av den musikken jeg hører på. Pluss at jeg liker Wimp oppsettet med forskjellige daglige spillelister osv. Wimp har f.eks. spilleliste på alle Sensation White musikken. Det har jeg ikke funnet hos Spotify.

Så min mening er: Gå for Wimp.
Vis hele sitatet...
Men samtidig er wimp-klienten noe herk i forhold til spotify klienten. Imo er det en stor del av brukeropplevelsen.
Brukeropplevelsen er mye bedre og stabil om du skal bruke iphonen som avspillingsenhet. Wimp er mye bedre på norsk musikk, men selv gikk jeg heller for spotify med tanke på bilbruk. Det er stabilt, har lette muligheter for offline modus både på pc og telefon. Men alt er en smakssak. Du kan jo få deg en prøveperiode gratis på www.wimp.no slik at du kan sjekke selv :-)
Norskehesten
Alden's Avatar
jeg har hatt Spotify premiun siden de startet opp med det og jeg fikk brev i fra Canal digital i går om gratis WIMP.
Jeg har bare prøvd wimp i 1 dag, men jeg må si at WIMP ikke falt i smak. ikke pga musikken men pga av hvordan WIMP er lagt opp.
Når jeg skulle spille av en sang så gikk det 3-5sek før den begynte å spille av og noen ganger følte jeg at WIMP fikk en "freeze" der det gikk over 5sek når eg sku bytte sang. Enkelte ganger så startet ikke sangene i det hele tatt. Måtte RS programmet. Eneste plusset er at Norske artister "boikotter" Spotify så det finnes vel ett bedre utvalg på WIMP når det kommer til norsk musikk.
Det som er genialt med Spotify er at man kan spille av sangene uten tilkobling av nett som gjør Spotify til en sikker vinner når man er ute å reiser, samt hele opplevelsen av å høre på musikk er mye bedre på Spotify.
Sist endret av Alden; 19. april 2011 kl. 10:06.
Jeg har hatt både spotify og wimp på mobilen, men hadde store problemer med at applikasjonen til wimp låste seg og i perioder var helt umulig å komme inn på. Det er et mer variert utvalg i musikk på wimp i forhold til spotify, men det hjelper lite hvis du ikke kommer inn på applikasjonen. Dette var på android for ca. et halvår siden, da gikk jeg endelig lei hele wimp, og har bare brukt spotify siden, som alltid har fungert tilfredsstillende.
Sitat fra WiMPs nettside:
Tilgang uten nett - frakoblet ("offline") modus på mobilen

Med WiMP på mobiltelefonen (iPhone eller Android) kan du også velge ut album, låter og spillelister som du ønsker å gjøre tilgjengelig når du ikke har nett-tilgang, såkalt ”Offline modus”.
Vis hele sitatet...
Ser jo ut til at WiMP også har offline-modus i likhet med Spotify. Noen som har kjennskap til dette?
Wimp har offline modus, men bare på mobil. Spotify har også på datamaskinen. Greit på fly osv :-)
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Informasjon fra april 2011 er dinosaur i denne sammenheng. Denne posten trenger oppdatering! Jeg har vært betalende bruker av spotify et par år nå. Noen som har noen gode argumenter for å bytte? Er det noen som har erfaring med begge tjenestene som ønsker å uttale seg?
Sist endret av Halalgeir; 22. november 2011 kl. 19:18.
Sitat av Halalgeir Vis innlegg
Informasjon fra april 2011 er dinosaur i denne sammenheng. Denne posten trenger oppdatering! Jeg har vært betalende bruker av spotify et par år nå. Noen som har noen gode argumenter for å bytte? Er det noen som har erfaring med begge tjenestene som ønsker å uttale seg?
Vis hele sitatet...
Jeg har brukt begge, WiMP i tre måneder, Spotify Premium i fire/fem måneder. På PC er Spotify klart best, med en klient som krever mindre minne, og offlinemodus. På telefon synes jeg begge gjør seg godt, og på musikkfronten så er WiMP en vinner. Men siden jeg hører på alt, så klarer jeg meg _helt_ fint på Spotify, og jeg har veldig sjeldent merket at det var noe jeg savnet _veldig_ på spotify. (med unntak av Garth Brooks og Pink Floyd )

Dvs. at Spotify er en vinner hos meg, men om du kjører tidenes uberhardc0re-pc, og driter langt i offlineaccess, så kan du kjøre WiMP
Sist endret av sh0rtie; 22. november 2011 kl. 19:28.
Hvordan er det med den gratis prøvetiden til WiMP? Er det bare å registrere seg (velge betal med mobil) og avslutte abb. om 30 dager?

EDIT: Bare glem det, det kan du..
Sist endret av Poison; 22. november 2011 kl. 19:38.
Det som er mest plagsomt med Spotify, er null iPadapp. Joda, du kan installere iPhoneappen, men det blir ikke det samme.
Også en annen sak som er med den canal-digitalversjonen av WiMP, er at da kan man ikke bruke WiMP for mobile enheter.
Jeg vil anbefale WiMP, har gått over fra Spotify nå. Til dels for at WinPhone7 klienten er bedre, men jeg liker også desktop klienten bedre. Den krever kanskje mer, men min skole PC klarer å kjøre den uten at jeg merker tregheter, og da bør alle klare å kjøre den så lenge de ikke har en PC fra 2004, den er mer stilren og har et bedre grensesnitt mener jeg. Musikkutvalget er også bedre på de fleste artister. Samtidig så begynner flere plateselskaper å forlate Spotify ettersom det er for dårlig inntekt på det, og nå som har WiMP har kommet med klient til så godt som alle mobile enheter så ser jeg ikke behovet for offline modus på PC.
Wimp har bedre musikk utvalg og har også sangene til mange av de populere artistene som ikke spotify har For eks Metallica. Wimp er også mye bedre dor det gjelder å finne musikk du leter etter. wimp kan du også betale med mobilen noe du ikke kan på spotify. Spotify er litt raskere men selv foretrekker jeg wimp ;D
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Spotify is the king atm. Kjøp Spotify, best på det meste utenom utvalg