Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1979
Har hatt en diskusjon pågående lenge med en kompis, men ingen av
oss har funnet noen gode kilder enda.
Vil du få politiet på døra om du f.eks blogger om rus(miss)bruk?
Sett at du skriver at du akuratt har røykt en Joint, hvordan du føler deg etc.
Tviler sterkt på at politiet har tid, resussjer å penger til å gå igjennom blogger!
Og om de skulle hatt det, hvordan skulle de bevist at det var akkurat _DU_, som skrev det innlegget, og ikke en kompis som satt på pc'n din å "kødda" ?
Sist endret av Pumpkin; 22. juli 2009 kl. 15:43.
Burde ikke enhver som skriver tripprapporter her på forumet blitt raidet hvis purken faktisk tok seg tid til slikt?
Så lenge du blogger anonymt, er du antakelig trygg så lenge du ikke utbroderer om alvorlige straffbare forhold (de stresser nok ikke ISP-en din for personalia for en lite bønne). Men står du frem med fullt navn er det meget mulig de tar seg en tur, jfr. datteren til Åge Aleksandersen som fikk besøk morgenen etter det famøse TV-intervjuet. Selv om du ikke er berømt, kan politiet finne det for godt å besøke deg hvis de ikke har noe bedre å gjøre.
Sist endret av xtapolapocetl; 22. juli 2009 kl. 16:00.
oom
mlm
oom's Avatar
Trådstarter
Sitat av Elemental Vis innlegg
Burde ikke enhver som skriver tripprapporter her på forumet blitt raidet hvis purken faktisk tok seg tid til slikt?
Vis hele sitatet...
Tripprapportene her på forumet er som oftest 1 person på hver rapport.
Jeg tenker på mer utfyllende, hvor det kan gå over månder og år, med konstant oppdatering av bloggen med tekst som sier at "jeg" bruker et ulovlig stoff.
Og ja, jeg tenker selvsagt at "jeg" ikke oppgir peronalia i det hele.

Takk xtapolapocetl, et slikt svar jeg var på utskikk etter.
Sist endret av oom; 22. juli 2009 kl. 16:07.
Du burde være litt forsiktig med tanke på hvor du bor OoM. Politiet på små steder har ofte alt for mye tid til overs. Begynner ryktene å gå lokalt om bloggen din og at det er du som skriver forvent besøk av onkel.
Er flere hundretusener av blogger, så lenge bloggen ikke blir en attraksjon for hele verden er du nok trygg.
Forconin har et godt poeng. Den nidkjære lokale lensmannen kan finne på å ta affære hvis dette kommer ut. Så a) hold det skjult for de lokale freakerne hvis du bor på et lite sted, b) ikke last opp inkriminerende bilder (du kan alltids si at du er en oppmerksomhetssøkende skrytepave som kicker på å lyve om dop, det er vanskelig å bevise slikt i ettertid), c) skjul spor via proxy og hushmail for sikkerhets skyld.
Vel, jeg har hørt folk som har fått besøk av onkel av mye mindre enn en blogpost. Men det kommer nok veldig an på hvor du bor. Bor du i en storby vil jeg påstå at du er temmelig trygg, men bor du på et mindre sted er du plutselig kompisen til nevøen til venninna av lensmannen og da er nok veien mye kortere før han føler han må ta affære. Veien er også mye kortere før han finner ut av det, siden jeg har en mistanke at om politiet finner ut av det helt tilfeldig når han tar en kaffe med naboen eller noe. Tviler noen, i noe som helst sted i landet, hadde troppet opp på politistasjonen og fortalt dem om en skummel blogg de fant på internetten.
Sorry for offtopic, men vet noen om sånne blogger? Link?
▼ ... over en uke senere ... ▼
Å blogge om eget forbruk bør ikke være noe problem, men ikke skriv fullt navn og ikke legg ut bilder av deg selv. De tjener lite på å ta en enkelt bruker.
Jeg kan bare snakke av egen erfaring, men jeg hadde en slik blogg i litt over et år. Jeg hadde navn og bilde, og beskreiv rimelig detaljert rusbruk. Den var ganske populær også, men jeg fikk ingen reaksjoner fra politi, selv om de garantert kunne gjort noe med det hvis de ville. Tror det spørs veldig på tonen i bloggen din om de bryr seg.
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
om man registrerer f.eks et .net, .com eller .org domene, skal de få problemer å få IP-informasjon sånn uten videre fra web-hosten.

om du bruker en vanlig rusbruker.blogg.no kan det kanskje bli litt lettere for dem å få webhosten til å oppgi informasjon, men jeg tviler på det blir noe sak ut av det.
Tor+Tumblr er en fin kombo.

Better safe than sorry, er min mening.