Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  41 6536
http://www.vg.no/rampelys/artikkel.php?artid=543596

Denne saken provoserer meg grenseløst, 4 politimenn arresterer en på grunn av mistanke av hasjbruk. Trodde Norge begynte å bli liberale nok til å skjønne at det finnes viktigere ting å bruke politiet til.

*edit: Mer utfyllende artikkel på dagbladet: http://www.kjendis.no/2009/05/26/kje...dio_5/6409307/
Sist endret av Cheese; 26. mai 2009 kl. 19:05.
kjedelig streiting
Typisk politiet. Har du hatt en inbrudd på samme tid "har dem ikke ressurser til å komme". Er det dog en mulighet for at en voksen person kan ha et par gram i huset, da har dem plutselig massevis av ressurser. Er kanskje sjefene til betjentene som bestemmer at slike ting skal tas osv, dog så bør betjentene ha såpass mye vett i hodet at de nekter å gjøre slike idiotiske jobber.

Huff blir så jævlig provosert. Og hvor mange dager er det til nestegang vi ser politiet syte om for lite ressurser på nyhetene?
Neutral Good
Mith's Avatar
Frustrerende ja, men det virker. Politiet sender en tydelig melding til alle som vil stå på barrikadene at da må du være forbedret på en reaksjon. Ergo blir det færre som står fram og legaliseringsdebatten blir værende under jorda, nøyaktig som politiet vil.
Forstår godt at de gjorde som de gjorde. Vil de virkelig sende et budskap om at "dette er greit"? Såklart vil de ikke det, og det er helt forståelig!

Inntill videre er hasj et forbudt stoff her i Norge, og da skal man jo såklart holde seg til det!
kjedelig streiting
Sitat av pinkrabbitz Vis innlegg
Forstår godt at de gjorde som de gjorde. Vil de virkelig sende et budskap om at "dette er greit"? Såklart vil de ikke det, og det er helt forståelig!

Inntill videre er hasj et forbudt stoff her i Norge, og da skal man jo såklart holde seg til det!
Vis hele sitatet...
Hele problemet er at politiet dag inn og ut syter om hvor lite ressurser og folk dem har. Deretter klarer dem å bruke 3 politimenn +en hund på og ta en person for 0.85 gram hasj. Når de gjør sånne hårreisende prioriteringer, er det rart de har problemer med ressursene?

For hver dag som går virker det som om politiet ikke er til for å beskytte folket her i landet, men heller statskassa. Det viktigste de har å gjøre er å ta folk for små tåpelige lovbrudd som ikke skader noen, og som bringer inn enn masse bøter. Har du hatt inbrudd? Neida da har dem ikke ressurser til å komme. Er du butikksjef å står med to tyver du ferska inne på butikken. Nei beklager dem kan ikke komme. Står det er par dopdealere å selger amf til noen 13åringer på Oslo s? Neida ikke så viktig.

Kan de derimot ta noen for å kjøre 5kmt for fort, eller kanskje ta noen for litt hasj. Ja da har dem plutselig ressurser.

Hadde vært morsomt å ringt inn å tipsa om ett inbrudd og en som stod å røyka litt på verandaen sin i samme blokk. Skal vedde på at politiet hadde slått inn døra til han som stod å røyka først.
Sitat av Mith Vis innlegg
Frustrerende ja, men det virker. Politiet sender en tydelig melding til alle som vil stå på barrikadene at da må du være forbedret på en reaksjon. Ergo blir det færre som står fram og legaliseringsdebatten blir værende under jorda, nøyaktig som politiet vil.
Vis hele sitatet...
Hvorfor vil politiet ha legaliseringsdebatten under jorden?
Tror heller politiet vil ha cannabis legalisert.

Mindre krim, bedre prioritering og mer ressurser til andre ting.
Litt of topic men må si jeg humret litt når jeg jeg så svaret til politiet på om de hadde noen kommentarer til saken: - Vi bekrefter aldri om vi har pågrepet noen. Alt jeg kan si, er at politiet pågriper folk, sier han.
Sist endret av yellowpillow; 26. mai 2009 kl. 19:28.
Sitat av skolms Vis innlegg
Hvorfor vil politiet ha legaliseringsdebatten under jorden?
Tror heller politiet vil ha cannabis legalisert.

Mindre krim, bedre prioritering og mer ressurser til andre ting.
Vis hele sitatet...
Jeg tror ikke det er alle som helt forstår det. Hasj er jo gateway drug veit du, og legaliserer vi det så går det nedenom og hjem med hele samfunnet. Da sitter vi der med hasjnåla i armen alle mann imens stortinget brenner.
Sist endret av gulunderstrek; 26. mai 2009 kl. 19:32.
Poenget her er at hun har innrømmet å være høy under et TV-intervju med FEM, og jeg skjønner godt at politiet valgte å ta seg en tur hjem til henne. Det er per dags dato ulovlig å røyke hasj, så det er ikke så veldig stor vits å diskutere at det ikke er veldig alvorlig.
tja...er jo viktig og stoppe all denne "livsfarlige" hasjen, når vi har ran,mord,overfall og voldtekter her i landet...er nok viktigre og prioritere det at vi skal nekte noen et ufarlig rusmiddel,
Sitat av yellowpillow Vis innlegg
Litt of topic men må si jeg humret litt når jeg jeg så svaret til politiet på om de hadde noen kommentarer til saken: - Vi bekrefter aldri om vi har pågrepet noen. Alt jeg kan si, er at politiet pågriper folk, sier han.
Vis hele sitatet...
Det som er enda litt morsommere er at i en sak med Irving og SOS Rasisme er dette første avsnittet:

- Vi kan bekrefte at vi har pågrepet han som kastet seg over Irvings bil, sier Vidar Julstad i Oslo politidistrikt til VG Nett.

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...p?artid=553907
Sist endret av Krister; 26. mai 2009 kl. 19:43.
Har ikke politiet tatt ulovlig razzia da? For at politiet skal ta razzia hos noen man være mistenkt for noe som kan gi minst 6 måneders fengsel. Å innrømme at man er høy gir jo ikke mer enn en bot? Sånn sett har jo purken da tatt ulovlig razzia hos henne? De har gjort det hos meg 2 ganger før
Tror den paragrafen kan gi 6 måneder i spjeldet, teoretisk. Men gjør det ikke i praksis når det gjelder små mengder hasj..
Politiet liker å ta slike saker som dette, politiet har selv inrømmet at de spekulerer i narkosaker for å få opp % andel løste saker. Hvis politiet mistenker at det røykes/selges hasj ett sted, er det bare å spasere inn med en bikkje og sak løst.
Er sikkert nok å finne en pipe, mikroskopiske rester på teppet/sofa, og da er det enten innrømmelse eller blodprøve, man blir tatt uansett.

Men at hun ble tatt, var sikkert mest for å sette et eksempel.
Som noen har nevnt tidligere i tråden: Hvilken signaleffekt vil det gi om politiet ikke gjør jobben sin når en kriminell går ut og forteller om sin kriminalitet? Nå er nå en gang loven slik som den er, og politets oppgave er å sørge for at loven overholdes. De gjør med andre ord bare jobben sin. Skal dere sutre over at hasj er ulovlig, bør dere vende dere mot dem som faktisk gjør det ulovlig, ikke de som er ment å passe på lov og orden...
Jamen så mange politibetjenter ? skjønner kanskje at de trenger to. men 4 ? Når det f.eks er innbrudd på lokale skoler der piller og datautstyr til hundretusener blir stjålet. Og det eneste responsen man får fra politiet er et brev etter et par måneder om sak henlagt ? Uten at politiet har vært innom skolen en eneste gang?. Politiet har helt feil prioriteter nå til dags.
Purken kom sikkert fordi de mener at hun provoserte, once a PIG always a PIG!
kjedelig streiting
Sitat av snegler Vis innlegg
Som noen har nevnt tidligere i tråden: Hvilken signaleffekt vil det gi om politiet ikke gjør jobben sin når en kriminell går ut og forteller om sin kriminalitet? Nå er nå en gang loven slik som den er, og politets oppgave er å sørge for at loven overholdes. De gjør med andre ord bare jobben sin. Skal dere sutre over at hasj er ulovlig, bør dere vende dere mot dem som faktisk gjør det ulovlig, ikke de som er ment å passe på lov og orden...
Vis hele sitatet...
Hvis de skulle bli kritisert for dette, kunne de jo bare tatt frasen "vi har ikke ressurser". Den eneste signaleffekten jeg ser her, er at det er mer alvorlig og røyke hasj, enn å bryte seg inn i biler, slå ned folk, stjele i butikken osv.

Men som en annen person her har skrevet er jo narkotikasaker en drøm for late politibetjenter, og overordnede. Politibetjentene vet at sannsynligheten for at det skal bli noe bråk under arrestasjonen=0 og de overordnede får enda en sak på oppklartlista.
Jeg skal ikke prøve å forsvare bruken av hasj (selv om jeg er forkjemper for legalisering) og det var jo, etter lov, helt rett av politiet å pålegge et forelegg, men som Stormen sier klart å tydelig så gir dette oss enda en grunn til å kritisere politiets prioritering.

Og vi er ikke alene:

Hennes advokat Tom Barth Hofstad synes også politiet har prioritert merkelig i denne saken.

- Fire politifolk kunne sikkert vært brukt på en mer forebyggende måte, sier han til VG Nett.
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
For det første vil jeg bare presisere at jeg er ikke helt enkelt "for" eller "mot" legalisering.
Jeg mener det bør legaliseres men i kontrollerte former, og til medisinsk bruk.

Så til saken:
Selv om politiet selvsagt overreagerer i denne situasjonen, og prioriterer styrkene sine feil, så valgte de denne gangen å sette et eksempel.

Og jeg er helt, helt enig.

Selv om jeg er "for legalisering", så er dette stuntet det siste denne kampen trenger, en jente som lar seg intervjue gråstein på nasjonal TV.

Hvilket syn tror dere befolkningen for på dette, som ikke er kjent med marihuana fra før av?
Det eneste dette bidrar til, er å skaffe ENDA mer frykt og hat mot dem som velger å kjøre den livsstilen.

Måten å få legalisering på, er ikke at så mange som mulig gir blaffen i lovene slik de er pr. idag og håpe at ingen bryr seg til slutt,
men å spre korrekt informasjon, spre budskapet med troverdighet.

Jeg hadde tatt akkurat samme avgjørelsen selv, bare med et par mindre politimenn.
Sist endret av somnium; 26. mai 2009 kl. 22:03.
Sitat av legalize_it Vis innlegg
Hvis de skulle bli kritisert for dette, kunne de jo bare tatt frasen "vi har ikke ressurser". Den eneste signaleffekten jeg ser her, er at det er mer alvorlig og røyke hasj, enn å bryte seg inn i biler, slå ned folk, stjele i butikken osv.

Men som en annen person her har skrevet er jo narkotikasaker en drøm for late politibetjenter, og overordnede. Politibetjentene vet at sannsynligheten for at det skal bli noe bråk under arrestasjonen=0 og de overordnede får enda en sak på oppklartlista.
Vis hele sitatet...
Forskjellen her er at det er en person som står fram med kriminaliteten sin. Hadde noen stått fram og snakket om gleden ved å bryte seg inn i biler, ville nok politiet tatt seg en prat med denne personen også. At de tar litt i med mannskap skal jeg ikke nekte for...
Skjønner overhodet ikke hvorfor folk reagerer, den dama har jo stått frem som bruker for lenge siden, så blir folk plutselig så overrasket når hun sier at hun har tatt seg en joint den dagen? Ærlig talt da må man jo sperre henne inne på livstid da fordi hun har innrømmet at hun bruker cannabis daglig. Det blir for dumt

Hun er bare ærlig, befriende ærlig faktisk. Selvom hun ikke gjør noen god figur i det programmet syntes jeg det er veldig trist at hun får så mye pepper for at hun er så ærlig som hun er.

Programmet kan forøvrig sees her http://www.fem.no/programportaler/st...dio_5_sesong_4
Sakens kjerne er at hun har offentlig gått ut å innrømmet lovbrudd og at hun daglig bryter norsk lov, dette får selvfølgelig etterspill. Om ikke, kunne politiet risikert medieoppslag. Jeg er helt enig i at dagens narkotikalovgivning kunne vært kraftig forbedret. Men jeg synes ikke en dame stemplet som stripper/narkoman skal fronte en slik legaliseringskapanje. Politiet gjør jobben sin.
Denne hendelsen beskriver hvordan dagens lovgivning går utover samfunnet på andre måter, ved unødvendig resursbruk fra politiets side.
Selvfølgelig skal dama ha creds for å stå fram i media som forkjemper, men dette er som sagt et veldig vanskelig og tabubelagt tema blant stordelen av norges feillærte befolkning.
Joda, du har et poeng. Politiet gjør jobben si de, det håndhever jo bare lovverket, men i dette tilfelle er det snakk om et bagatellmessig lovbrudd, så det hele blir latterlig i mine øyne. Og jeg er forsåvidt enig at Maria Eliassen ikke har noe å gjøre som talsperson for normal eller hva det nå er hun er, men hun fortjener likevel cred som du sier.
Sitat av snegler Vis innlegg
Som noen har nevnt tidligere i tråden: Hvilken signaleffekt vil det gi om politiet ikke gjør jobben sin når en kriminell går ut og forteller om sin kriminalitet? Nå er nå en gang loven slik som den er, og politets oppgave er å sørge for at loven overholdes. De gjør med andre ord bare jobben sin. Skal dere sutre over at hasj er ulovlig, bør dere vende dere mot dem som faktisk gjør det ulovlig, ikke de som er ment å passe på lov og orden...
Vis hele sitatet...
Jeg digger Nürnberg-prosess-argumentasjon. Hvem tvinger snutefaen til å være snut? De kunne valgt en annen jobb.

Typisk øvrigheten i Norge. Så fort du stikker trynet ditt fram i media, så skal de ta rotta på deg.
Politiet gjør selfølgelig slike ting, så det skal se ut som om de virkelig gjør noe iblandt..

Synd at hun ikke kledde seg litt ordentlig, istedenfor den hippie-aktige suiten..
Sist endret av Heisenberg1; 27. mai 2009 kl. 02:21.
Sitat av gulunderstrek Vis innlegg
Hasj er jo gateway drug veit du, og legaliserer vi det så går det nedenom og hjem med hele samfunnet. Da sitter vi der med hasjnåla i armen alle mann imens stortinget brenner.
Vis hele sitatet...
det her er det DUMMESTE jeg har hørt. hele gateway tankegangen burde forkastes fordi den ikke stemmer. dette her er igjen bekreftet av UMN (ungdom mot narkotika). VELDIG får av de som prøver å røyke hasj går videre til andre stoffer. faktisk er andelen så liten at den ikke er signifikant. dette betyr rett og slett at antallet personer som går over på sterkere stoffer etter først å ha prøvd hasj, er så liten, at man ikke kan fastslå med sikkerhet at det er noen sammenheng. at man ikke kan fastlå sammenheng betyr i effekt: det finnes ingen sammenheng som hittil er bevist!

en tankegangen som blant annet har blitt tatt frem i flere debatter, er at tanken om hasj som gatewaydrug, og samfunnets skremmeprogpagande, er nettopp hva som skaper den ikke signifikante forskjellen som finnes. for mange prøver hasj, og mange kommer til å prøve hasj, det er et faktum vi ikke kommer vekk fra. de ser at hasj ikke er så farlig som all propagande skal ha det til. når de har løyet om hasj, lyver de om de andre stoffene også? hasj var jo ikke så farlig som alle sa?

legger til en liten notis på slutten her: undersøkelser kan vise forskjeller selv om forskjellene ikke er signifikante. dvs forskjeller er så små at det ikke kan trekkes konklusjoner fra de
Sist endret av lykketrollet; 29. mai 2009 kl. 04:55.
Valgfri brukertittel?
Eplefisk's Avatar
Lykketrollet, jeg tror du skal se på hva gulunderstrek skrev en gang til, eller sjekke andre poster. Rimelig sikker på det var ironisk ment
takk eplefisk. gikk litt fort i svinga mellom forumlesing og pizzalaging. du har nok helt retT =P
Sitat av somnium Vis innlegg
For det første vil jeg bare presisere at jeg er ikke helt enkelt "for" eller "mot" legalisering.
Jeg mener det bør legaliseres men i kontrollerte former, og til medisinsk bruk.

Så til saken:
Selv om politiet selvsagt overreagerer i denne situasjonen, og prioriterer styrkene sine feil, så valgte de denne gangen å sette et eksempel.

Og jeg er helt, helt enig.

Selv om jeg er "for legalisering", så er dette stuntet det siste denne kampen trenger, en jente som lar seg intervjue gråstein på nasjonal TV.

Hvilket syn tror dere befolkningen for på dette, som ikke er kjent med marihuana fra før av?
Det eneste dette bidrar til, er å skaffe ENDA mer frykt og hat mot dem som velger å kjøre den livsstilen.

Måten å få legalisering på, er ikke at så mange som mulig gir blaffen i lovene slik de er pr. idag og håpe at ingen bryr seg til slutt,
men å spre korrekt informasjon, spre budskapet med troverdighet.

Jeg hadde tatt akkurat samme avgjørelsen selv, bare med et par mindre politimenn.
Vis hele sitatet...
Norsk TV viser stadig vekk programmer med personer som inntar store mengder alkohol å oppfører seg som arrogante drittsekker, dette liker det norske folk. Att hun var påvirket av hasj ville ikke engang merkes, så vil ikke akkurat si att det spiller så stor rolle for legalisering debatten, faktisk så tror jeg det setter ett ganske godt bilde når jenta ikke er så "ødelagt" som mange kanskje ville trodd man ville vært i cannabis rus.

Desverre er det nok ikke sånn att en legalisering ville skjedd om alle var lovlydig. For att en legalisering skal komme igjennom så må det først å fremst være mange brukere, staten vil ikke legalisere ett stoff som ingen bruker, det tjener staten lite på. Korrekt informasjon er ett selvfølge, lovlig eller ikke.

Uansett så er ikke dette noen stor nyhet i det hele tatt, dette gjør politiet hver eneste dag, å har skjedd med meg personlig mange ganger.
Sitat av skolms Vis innlegg
Hvorfor vil politiet ha legaliseringsdebatten under jorden?
Tror heller politiet vil ha cannabis legalisert.

Mindre krim, bedre prioritering og mer ressurser til andre ting.
Vis hele sitatet...
Ikke tro at det ikke finnes folk i politiet som brenner for å bekjempe hasj utover det at de må gjøre jobben sin.

Angående debatten med å ta de snille kjøperene var det en politimann på Nyhetskanalen som ble så rød i ansiktet bare han snakket om hasj at jeg som bruker nesten ble litt redd. Han der hadde tydelig en agende for å ta dophodene som gikk langt forbi hans plikter som offentlig tjenestemann.
jamen yolo da.
luni's Avatar
Sitat av Skillemannen Vis innlegg
Angående debatten med å ta de snille kjøperene var det en politimann på Nyhetskanalen som ble så rød i ansiktet bare han snakket om hasj at jeg som bruker nesten ble litt redd. Han der hadde tydelig en agende for å ta dophodene som gikk langt forbi hans plikter som offentlig tjenestemann.
Vis hele sitatet...
Og dette fant du ut kun ved å se på mannen? Imponerende.
Nei, vær så snill, kom tilbake med noen argumenter, som ikke baserer seg på ditt inntrykk av en person du har sett på tv, dersom du ønsker å delta i debatten.
Sitat av fabianca Vis innlegg
Og dette fant du ut kun ved å se på mannen? Imponerende.
Nei, vær så snill, kom tilbake med noen argumenter, som ikke baserer seg på ditt inntrykk av en person du har sett på tv, dersom du ønsker å delta i debatten.
Vis hele sitatet...
Ja, dette så jeg ut ifra hvordan han snakket, hva han konkret sa og utifra mimikken i ansiktet hans.

Om du mener dette er for imponerende evner å påberope seg er jeg mildt sagt sjokkert. Vi snakker her om grunnleggende menneskelig egenskaper.
jamen yolo da.
luni's Avatar
Sitat av Skillemannen Vis innlegg
Ja, dette så jeg ut ifra hvordan han snakket, hva han konkret sa og utifra mimikken i ansiktet hans.

Om du mener dette er for imponerende evner å påberope seg er jeg mildt sagt sjokkert. Vi snakker her om grunnleggende menneskelig egenskaper.
Vis hele sitatet...
Jeg tar ikke din tolkning av en persons fremtreden på tv for fakta, nei. De fleste har ikke sett dette intervjuet, og jeg håper heller ikke de fleste tar din subjektive oppfatning for god fisk.
Sitat av fabianca Vis innlegg
Jeg tar ikke din tolkning av en persons fremtreden på tv for fakta, nei. De fleste har ikke sett dette intervjuet, og jeg håper heller ikke de fleste tar din subjektive oppfatning for god fisk.
Vis hele sitatet...
Har ikke påberopt meg å fare med den endelige sannheten om noe. Alt jeg poster vil naturligvis være min oppfatning når jeg ikke peker til noen helt absolutte kilder.

Tror du virkelig ikke det finnes politimenn som brenner for enkelte saker, eller er du bare ute å hakke på noen? Uansett føler jeg innleggene dine faller på sin egen urimelighet.
jamen yolo da.
luni's Avatar
Sitat av Skillemannen Vis innlegg
Har ikke påberopt meg å fare med den endelige sannheten om noe. Alt jeg poster vil naturligvis være min oppfatning når jeg ikke peker til noen helt absolutte kilder.

Tror du virkelig ikke det finnes politimenn som brenner for enkelte saker, eller er du bare ute å hakke på noen? Uansett føler jeg innleggene dine faller på sin egen urimelighet.
Vis hele sitatet...
Selvsagt tror jeg det finnes politimenn som brenner for enkelte saker, ettersom de er mennesker, men her har du faktisk påstått at én enkelt fyr har en fanesak mot hasjbrukere uten å argumentere på annet vis enn å si du så han bli intervjuet på tv. Du kunne i det minste ha gjengitt noen av hans utsagn eller sagt hvilket tidspunkt du så dette intervjuet på, for dette er ikke et forum hvor "jeg så det på tv" gjelder som noe argument.
Bare jeg som synes dette lukter litt fishy? Hun er tidligere straffet for produksjon av cannabis, og er en ivrig cannabisforkemper/entusiast (i hvilken grad hun gjør noen suksess på det første området er derimot diskutabelt). Hun påstår på tv at hun røyker hver dag, men allikevel beslaglegger de bare 0,8g hasj... Jeg savner tre poser prima weed, fire glassbonger, syv små piper og en vaporizer, minst. I mine øyne ser det ut som om hun har ryddet ut kåken og bare latt det ligge igjen nok til å bli blåst opp i omtrent alle store aviser enda en gang etter intervjuet, uten at det får noen større konsekvenser for henne utover en liten bot.
Sist endret av ulldott; 3. juni 2009 kl. 04:30.
Sitat av ulldott Vis innlegg
Bare jeg som synes dette lukter litt fishy? Hun er tidligere straffet for produksjon av cannabis, og er en ivrig cannabisforkemper/entusiast (i hvilken grad hun gjør noen suksess på det første området er derimot diskutabelt). Hun påstår på tv at hun røyker hver dag, men allikevel beslaglegger de bare 0,8g hasj... Jeg savner tre poser prima weed, fire glassbonger, syv små piper og en vaporizer, minst. I mine øyne ser det ut som om hun har ryddet ut kåken og bare latt det ligge igjen nok til å bli blåst opp i omtrent alle store aviser enda en gang etter intervjuet, uten at det får noen større konsekvenser for henne utover en liten bot.
Vis hele sitatet...
Hehe, lå og tenkte på akkurat det samme nu mens jeg prøvde å sovne. Det er jo ikke utenkelig, ettersom det ville gitt hun en grunn til å støtte sine utsagn. "Helt utrolig at de brukte fire politifolk for å hente 0,8gram hasj liksom".
Er vel helt enig i at politiet prioriterer feil med ressursene sine, greit nok at de har en jobb å gjøre og at cannabis for øyeblikket er ulovlig. Men f.eks. første gangen de hadde razzia hos meg (pga mistanke om hasjrøyking i ringsaker den 5. februar) så fant de vel kanskje en grammer tilsammen.

Og det hun ene politidama presterte å si var rett og slett;"Jeg er veldig glad for at hasj i seg selv er ulovlig, for da får vi så mye mer å gjøre". Som om det ikke finnes bedre ting å bruke ressurser på? Hun innrømte til og med selv at hun røyker sigaretter og drakk et glass vin til maten nesten hver dag uten å kunne skjønne hvordan det kan sammenlignes med å ta en joint i ny og ne.

Ikke vet jeg hva de driver med på politiskolen, men å utdanne så inkompetente betjenter burde ikke vært mulig spør du meg.

Og etter det så har jeg vel hatt 4 razziaer der de ikke har funnet noe som helst og de fortsetter å dukke opp og stoppe meg i bilen hvor enn jeg er, og jeg er ikke akkurat noen storkriminell for å si det slik;o Blir rett og slett irritert/forbanna når jeg opplever slike ting.

Beklager om innlegget ble for urelevant/uryddig, men er dessverre ganske full nå...
Sitat av syko16 Vis innlegg
Og det hun ene politidama presterte å si var rett og slett;"Jeg er veldig glad for at hasj i seg selv er ulovlig, for da får vi så mye mer å gjøre".

...

Beklager om innlegget ble for urelevant/uryddig, men er dessverre ganske full nå...
Vis hele sitatet...
Smørte du litt tjukt på også? Fort gjort i fylla.
Sitat av syko16 Vis innlegg
Og etter det så har jeg vel hatt 4 razziaer der de ikke har funnet noe som helst og de fortsetter å dukke opp og stoppe meg i bilen hvor enn jeg er, og jeg er ikke akkurat noen storkriminell for å si det slik;o Blir rett og slett irritert/forbanna når jeg opplever slike ting.
Vis hele sitatet...
Ikke fortell meg at dette er noe de gjør helt tilfeldig. Har du kanskje en liten politihistorie å komme med i tillegg til dette utsagnet? Politiet kommer DEFINITIVT ikke hjem i huset ditt fordi de kjeder seg, ei heller stopper de deg uten *grunn.* De ferreste betjenter driver å lager bråk og stopper folk fordi de ikke har bedre å gjøre. Det finnes selvsagt unntak, men etter hva jeg oppfatter så er folks inntryk av politet som oftest helt feil. Politiet er helt vanlige mennesker, og de de gjør selvsagt mange feil de også - akkurat som deg. Opptre helt normalt og høflig ovenfor dem, så er det ikke noe stress. Klikker du mongis om du blir spurt hva du gjør ute på byen kl 5 om morgenen av politiet en gang er det selvsagt en annen side av saken....

Sitat av syko16 Vis innlegg
Og det hun ene politidama presterte å si var rett og slett;"Jeg er veldig glad for at hasj i seg selv er ulovlig, for da får vi så mye mer å gjøre". Som om det ikke finnes bedre ting å bruke ressurser på? Hun innrømte til og med selv at hun røyker sigaretter og drakk et glass vin til maten nesten hver dag uten å kunne skjønne hvordan det kan sammenlignes med å ta en joint i ny og ne.
Vis hele sitatet...
De fleste politifolk er trangsynte når det gjelder slikt. Det gjelder å bare spille med og vise at du skjønner hvor "superdum" du har vært og slikt. Skal du slåss for legalisering så er IKKE en razzia stedet å gjøre det på.
Sist endret av Exmagician; 3. juni 2009 kl. 11:39.