Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1327
Hei.
Har et par 3.5" disker jeg gjerne skulle fått inneholdet fra. Har bare en laptop, så får ikke plugget de til maskinen på vanlig vis.

Jeg har en ATX strømforsyning, så strøm er ikke noe problem. Finnes det en plugg med SATA til USB? Har prøvd med en som har både data og strøm i samme kombo, men da trekker den strøm fra USB-en og det holder kun til 2.5" disker.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Hvorfor ikke bare gå for en HDD dock?, da slipper du masse kabler og en ekstra psu.

Om du skal ha kabel med strøm, så må du evt ha en med 2 usb plugger, for ekstra strøm.
http://www.bilder.delock.de/produkte/orig/a009a2ba7ff31c389b7eeb1c8361491b.jpg

Edit: Hastigheten er sikkert så som så, selv om de skal være usb3..
Sist endret av Fleff; 14. desember 2015 kl. 17:32.
Sitat av Fleff Vis innlegg
Hvorfor ikke bare gå for en HDD dock?, da slipper du masse kabler og en ekstra psu.

Om du skal ha kabel med strøm, så må du evt ha en med 2 usb plugger, for ekstra strøm.
http://www.bilder.delock.de/produkte/orig/a009a2ba7ff31c389b7eeb1c8361491b.jpg

Edit: Hastigheten er sikkert så som så, selv om de skal være usb3..
Vis hele sitatet...
Dette er bare en midlertidid løsning mens NAS-kabinettet er på rep.
Vet du hvor jeg får kjøpt en sånn kabel? Har en lik men bare med 1 USB, og den gir ikke nok strøm.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Fleste USB-adaptere gir kun 5V, dvs. det funker kun med laptopdisker som forventer 5V. 3.5" disker forventer 12V i tillegg, og du må ha adapter med ekstern PSU.
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Fleste USB-adaptere gir kun 5V, dvs. det funker kun med laptopdisker som forventer 5V. 3.5" disker forventer 12V i tillegg, og du må ha adapter med ekstern PSU.
Vis hele sitatet...
Ja dette stemmer, og det samme skrev jeg vel i OP.
Jeg trenger en SATA-USB adapter, strømforsyning har jeg alt.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Har du sjekket ebay?

Jeg har ingen problemer med å finne det, et helt sett med strømforsyner og kabel til 60~ kroner.

Kabelen bytter du bare ut, adapter støtter 220v.