Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 2177
Hei freaks.
Har et problem med familiens NETGEAR Wireless-N Router WNR2000 som jeg ikke finner noe løsning på.

problemet er at når vi bruker hvilken som helst av enhetene vi har i huset med som er koblet til det trådløse internettet så kan de plutselig etter enten 10 minunter eller 1 time(dette er forskjellig fra gang til gang) alt som krever internett stoppe og funger.(feks. vil ikke nettsider laste, og det kommer isteden errormelding om at tjeneren har sluttet og svare.) selv om internettet ikke fungerer, vil enheten si at den er tilkoblet nettverket. hvis jeg da prøver å slå av og på WIFI på hvilken som helst enhet så vil WFI nettverket komme opp, men hvis jeg prøver og koble til, så kommer denne error meldingen:
Kunne ikke koble til WIFI-Nettverket: <navn på nettverk>
Vis hele sitatet...
det eneste som da hjelper er å restarte WIFI Routeren, men da gjentas det som er beskrevet ovenfor etter en uvisst tidsperiode.

den som vet hva som er feil, eller kommer med tips, får kp.

BTW: skriver via kablet nettverk somer koblet rett inn i Telenor speedtouch 546T2 Rutermodem.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Skylder egentlig på NETGEAR, huff.

Prøv å resette den helt, så bare endre nødvendige innstillinger. Sjekk gjerne også om du kan bytte channel, da det er ofte problemet i tettbebygde strøk.
Reset alle innstillinger og last opp siste firmware for din modell og make av routeren, se om det hjelper noe.
IT freak
øyvind95's Avatar
Trådstarter
hjalp ikke og bytte channel. prøvde og bytte fra channel 1 til 4, og det samme skjedde på nytt.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Før du bytter kanaler kan det være fornuftig å faktisk vite hva andre folk rundt deg bruker, bruk f.eks SSIDinsider for å scanne rundt i huset, velg en kanal som er minst mulig støy på og ikke bare "lol jeg velger deg kanal x".
▼ ... noen uker senere ... ▼
IT freak
øyvind95's Avatar
Trådstarter
har et annet problem nå.
når jeg prøver å gå inn på www.routerlogin.net/www.routerlogin.com for og logge inn på routeren så nekter siden og loade, det kommer med en gang: "tjener ikke funnet" hvis jeg prøver og skrive inn standar ip adresse til routeren så kommer: "Tilkoblingen fikk tidsavbrudd. Tjeneren på 192.168.1.1 brukte for lang tid på å svare."

hva er grunnen til at det ikke funker og logge inn på ruteren?
skal også nevnes at når ruteren ble kjøpt, ble den gjort om fra en trådløs ruter til et trådløs aksesspunkt.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Svarer den på Ping da? Hva skjer hvis du rebooter den?
IT freak
øyvind95's Avatar
Trådstarter
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Svarer den på Ping da?
Vis hele sitatet...
Nei...

Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Hva skjer hvis du rebooter den?
Vis hele sitatet...
Du aner ikke hvor mange ganger routeren har blitt reboot'et siden problemet oppstod.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Tipper det aldri ble satt statisk ip på laninterfacet.
Dette er ikke unikt netgear men billig hjemmeutstyr generelt... gorillagrepet er å fjerne strømkilden når enhten låser seg... Men etterhvert som tida går problemet inntreffe med jevnere mellomrom.

Om routern er 3-5 år gammel eller eldre hadde jeg kjøpt en ny og skrotet skjiten.
IT freak
øyvind95's Avatar
Trådstarter
Løste problemet, ved å bruke en gammel 3com wifi-ruter vi hadde liggende som er satt opp som et trådløst aksesspunkt.
Jeg har et litt annet problem, men siden trådstarter har løst problemet så knabber jeg tråden litt...

Mitt problem er at minirouteren min (ZTE MF91D) Ikke finner enheten, altså min maskin, dette resulterer i alt går utrolig tregt.. Jeg har gjort noe så enkelt som å ta en hastighets test, men testen klarer kun lese ping, og når den skal sjekke ned og opp hastighet skjer det nada... Noen som har peil?
samme svar som over - crappy hardware er årsaken ... kjøp en ny router