Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 581
Skrev en tråd i går kveld. Men den blir jo feil da jeg nå ser jeg har alfa awus036h ikke nh. Jeg følger denne guiden http://rtl-wifi.sourceforge.net/wiki/Installing . Men når jeg kommer til $udo make får jeg opp fölgende:

make -C /lib/modules/2.6.35-22-generic/build M= modules
make[1]: Entering directory `/usr/src/linux-headers-2.6.35-22-generic'
HOSTCC scripts/basic/fixdep
HOSTCC scripts/basic/docproc
HOSTCC scripts/basic/hash
HOSTCC scripts/kconfig/conf.o
scripts/kconfig/conf.c: In function ‘conf_askvalue’:
scripts/kconfig/conf.c:105: warning: ignoring return value of ‘fgets’, declared with attribute warn_unused_result
scripts/kconfig/conf.c: In function ‘conf_choice’:
scripts/kconfig/conf.c:307: warning: ignoring return value of ‘fgets’, declared with attribute warn_unused_result
HOSTCC scripts/kconfig/kxgettext.o
HOSTCC scripts/kconfig/zconf.tab.o
HOSTLD scripts/kconfig/conf
scripts/kconfig/conf -s arch/x86/Kconfig
make[1]: Leaving directory `/usr/src/linux-headers-2.6.35-22-generic'
make[1]: Entering directory `/usr/src/linux-headers-2.6.35-22-generic'
CHK include/linux/version.h
CHK include/generated/utsrelease.h
UPD include/generated/utsrelease.h
make[2]: *** No rule to make target `kernel/bounds.c', needed by `kernel/bounds.s'. Stop.
make[1]: *** [prepare0] Error 2
make[1]: Leaving directory `/usr/src/linux-headers-2.6.35-22-generic'
make: *** [modules] Error 2
.

Som tidligere skrevet er jeg totalt nybegynner i fager, men bred erfaring fra windows. så jeg må nesten spørre om noen kan hjelpe meg med denne feilmeldingen.
Problemet er at du helt ukritisk fyller inn kommandoer uten å ane hva de gjør eller hvorfor de gjør det. Sjekk ubuntuforums.com for hjelp relatert til Ubuntu.
Vis du kjører den nyeste versjonen av ubuntu, skal det da ikke være nødvendig å installere driver til awus036h da den følger med.