Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  32 2692
jeg leste denne tråden:


Sitat av starpowah Vis innlegg
Dette er en kort og lettfattelig tråd for de som nylig har kjøpt seg SpendOn kort og har lyst å koble det opp mot PayPal kontoen sin.

Først lager du deg en PayPal bruker. Dermed, så legger du til SpendOn kortet. Fyll inn de 16 sifrene på forsiden, uten mellomrom.

Så fyller du inn utløpsdatoen og CVS koden, som er de tre siste av de sju sifrene på baksiden av kortet på linjen under "Authorized signature".

Deretter så får du beskjed om at PayPal har koblet opp kortet ditt mot din bruker, eneste de mangler er at du fyller inn en fire sifret kode. Du får også vite at de har tatt 15 kroner fra kortet ditt. Sammen med den transaksjonen står koden. Denne koden er i utgangspunkte veldig vanskelig å få tak i, siden du ikke har noe nettbank hvor du kan lese kontoutskriften. Eneste måten (jeg vet av) som fins for å få tak i koden er ved å sende en sms.

Send en sms med "SPENDON de-siste-åtte-sifrene-av-kortnummeret-på-forsiden" til 2258.

Deretter får du en SMS tilbake, med en liste over de siste transaksjonene. Da får du noe slikt



De fire sifrene er koden du skal fylle inn på paypal for å verifisere kortet ditt.
Da er kortet verifisert, og du kan handle ting via nettet.

Kanskje vil du ha pengene innpå kontoen, slik at du har de "fysisk" på kontoen.
Da må du lage en ny account, og sende pengene over til den.
Noe som koster en god del i avgifter og ikke er noe smart.

Noe du vil skal bli lagt til i denne "spendon + paypal" tråden, noe tips? Skriv i vei.
Vis hele sitatet...
Også tenkte jeg og dra og kjøpe meg et spendon gavekort siden jeg ikke har nettbank.. Og trenger penger på PayPal brukeren min.

Men så leste jeg Denne kommentaren:


Sitat av Sk O eN Vis innlegg
Eller kanskje du skal bruke kortet til noe som du bare kan gjøre med paypal?

Nemlig det jeg gjør nå, men det er en hemmelighet

Her er min melding, fikk 2 siffere istedenfor 4.
Vis hele sitatet...
Noen som har erfaring med dette slik at jeg ikke legger i 1000kr i et spendon gavekort for ingenting?

Den meldingen det ble skrevet "Her er min melding, fikk 2 siffere istedenfor 4." Her er den:
Saldo 184,99
Siste bevegelser: 24.06 PAYPAL *"12" - 15.00
24.06 PAYPAL -1.00
Magnetisk hamster
Ffojt's Avatar
Jeg skjønner ikke helt hva du lurer på, men du trenger ikke et SpendOn-kort får å sette inn penger på Paypal-kontoen din, det kan fint gjøres uten, men om du kjøper et SpendOn-kort kan du bruke det steder du ikke kan bruke Paypal. Så hvis du er ute etter å handle på nettet anbefaler jeg å bruke kortet som det er. Hvis du vil ha penger på Paypal er det bedre å bare sette inn penger direkte, ikke gjennom SpendOn...
Sitat av Ffojt Vis innlegg
Jeg skjønner ikke helt hva du lurer på, men du trenger ikke et SpendOn-kort får å sette inn penger på Paypal-kontoen din, det kan fint gjøres uten, men om du kjøper et SpendOn-kort kan du bruke det steder du ikke kan bruke Paypal. Så hvis du er ute etter å handle på nettet anbefaler jeg å bruke kortet som det er. Hvis du vil ha penger på Paypal er det bedre å bare sette inn penger direkte, ikke gjennom SpendOn...
Vis hele sitatet...
Har ingenting og sette penger inn på paypal brukeren min med.. Derfor lurte jeg på om noen hadde prøvd denne metoden og kunne bekrefte at det funket
Sist endret av Jolla; 9. oktober 2010 kl. 22:13.
Magnetisk hamster
Ffojt's Avatar
Hva mener du med ingenting å sette inn på Paypal-kontoen med? Ikke penger? Ikke konto?
Jooo.. Men er kun 14 så jeg har ingen fast inntekt.. Og min pappa vil ikke at jeg skal ha penger på PayPal kontoen fordi han har kun fått med seg at masse online spill tar PayPal som en betalings løsning. Og han setter kun inn penger på min Moneybookers konto.. Og jeg kan ikke kjøpe domener med moneybookers :P.. (Kjøper fra GoDaddy) Pluss at jeg vil ha penger på PayPal kontoen min... Noe jeg ikke har..

Edit; kan kjøpe noen steder men de er litt dyrere..
Sist endret av Jolla; 9. oktober 2010 kl. 22:16.
Magnetisk hamster
Ffojt's Avatar
Har du en bankkonto? Altså en brukskonto? Altså et bankkort? Ikke den typen som kan brukes på nettet, men den vanlige for mindreårige...
Sitat av Ffojt Vis innlegg
Har du en bankkonto? Altså en brukskonto? Altså et bankkort? Ikke den typen som kan brukes på nettet, men den vanlige for mindreårige...
Vis hele sitatet...
Nopp.. Har flere ganger kjøpt fra Finn.no med PayEx.. Men nå trenger jeg penger på PayPal brukeren min.

og nei. Har ikke Minibank kort. Jeg har egentlig aldri sett vitsen med det. Synes det er mye tøffere og gå med 1000kr i lapper enn et bankkort med 1000kr

Er jo enklere.. Men er ikke interessert i og få det
Sist endret av Jolla; 9. oktober 2010 kl. 22:22.
Magnetisk hamster
Ffojt's Avatar
Ok... Hvis du hadde hatt en brukskonto kunne du alltids satt inn penger på den og overført til Paypal-kontoen din, men du kan alltids gjøre det Old Skewl og gå i banken og sette inn penger på Paypal-kontoen din...
Kan jeg det?
Magnetisk hamster
Ffojt's Avatar
Jeg er litt usikker, med tanke på at du ikke har en konto, men så vidt jeg vet og har erfart tidligerer kan man gå inn i en bank og sette inn penger på en konto, så lenge du har informasjonen du trenger. Dette kan du jo spørre om, forsåvidt...
Kan de taste inn refferanse koden og slikt da?

Hadde vell vært like enkelt og kjøpe SpendOn kort?
Magnetisk hamster
Ffojt's Avatar
Hehe, det kan jo fort være like enkelt, men jeg er prinsipielt imot ting som tar 15kr Men joda, så vidt jeg vet kan du ta med aal infoen du trenger i banken og sette inn pengene...
Sist endret av Ffojt; 9. oktober 2010 kl. 22:57.
Ok.. Når stenger banker til vanlig?
Sitat av Jolla Vis innlegg
Ok.. Når stenger banker til vanlig?
Vis hele sitatet...
Google-it.
Må de ha kasse til det?
https://www2.sparebank1.no/portal/47...=1233149354313
(Kirkenes)
Magnetisk hamster
Ffojt's Avatar
De må ha kundeservice. Du må kunne gå inn i banken og trekke en kølapp og bli betjent av en funksjonær. banker stenger som regel klokken 17 på hverdager.
Tror ikke de har det her.. (Banken stenger 15.00)

Da må man nesten tilbake til SpendOn kortet.. Funker det for og sette inn penger på PayPal brukeren?
Magnetisk hamster
Ffojt's Avatar
Da må du følge den metoden som du siterte ovenfor, men jeg skjønner ikke hvorfor du må ha dem på Paypal-kontoen? Hvorfor ikke bare ha et SpendOn-kort du bruker som du vil på nettet?
Nesten alle nettbutikker aksepterer PayPal
Magnetisk hamster
Ffojt's Avatar
Men ale nettbutikker tar kort (Vet det ikke er bokstavelig talt alle, men fler enn de som tar Paypal)
Trådstarter
Hmm.. ... Enklere og legge alt inn på PayPal brukeren så slipper man prosent greiene Også går aldri PayPal ut av dato selv om man glemmer og bruke kortet
Magnetisk hamster
Ffojt's Avatar
Prosent-greiene? Men joda, jeg ser noen fordeler, jeg ser bare flere ulemper
Trådstarter
Fordeler:
-Går aldri ut av dato
-Tar ikke Prosent
-Enklere og betale

Ulemper
-
Magnetisk hamster
Ffojt's Avatar
Paypal er jo det som tar en prosent av alt du gjør... Men joda, Paypal er fint, og egentlig ikke noe vi trenger å diskutere
Trådstarter
PayPal tar kun betalt får betalttil butikker ikke når jeg kjøper noe
Magnetisk hamster
Ffojt's Avatar
Ok, da så.. Satte pris på samtalen, har sett kveldens James Bond en million ganger
Paypal er sikkert greit av og til, men blir dyrt hvis man har mange transaksjoner. Dessuten:
http://www.paypalwarning.com/
Trådstarter
Sitat av caperno Vis innlegg
Paypal er sikkert greit av og til, men blir dyrt hvis man har mange transaksjoner. Dessuten:
http://www.paypalwarning.com/
Vis hele sitatet...
Hmm.. ... ...

Holder meg til MoneyBookers da.. ..
når du setter penger inn på paypal konto'en, setter du dem ikke inn(aldoen på paypal er fortsatt 0)
Du bare bruker paypal til å betale. så selvom saldoen på Paypal er 0 så kan du bruke pengene som er på kortet.
Trådstarter
Sitat av kulii11 Vis innlegg
når du setter penger inn på paypal konto'en, setter du dem ikke inn(aldoen på paypal er fortsatt 0)
Du bare bruker paypal til å betale. så selvom saldoen på Paypal er 0 så kan du bruke pengene som er på kortet.
Vis hele sitatet...
Sikker?... Men funker det og bruke SpendOn på PayPal?
Sitat av Jolla Vis innlegg
Sikker?... Men funker det og bruke SpendOn på PayPal?
Vis hele sitatet...
Ja. Det funker.
Magnetisk hamster
Ffojt's Avatar
Sitat av kulii11 Vis innlegg
når du setter penger inn på paypal konto'en, setter du dem ikke inn(aldoen på paypal er fortsatt 0)
Du bare bruker paypal til å betale. så selvom saldoen på Paypal er 0 så kan du bruke pengene som er på kortet.
Vis hele sitatet...
Hvis man kobler et kort til Paypal er saldoen fortsatt 0kr. Hvis man derimot setter inn pengene på Paypal-kontoen havner pengene på Paypal-kontoen...
Trådstarter
Ok.. Takker..