Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 2006
Anonym bruker
"Redd Esel"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Pleide å like kokain, tok det både IV og nasalt samt røyka crack. Nå når jeg tar det så blir jeg bare super paranoid, såpass at jeg tror folk snakker, følger etter meg og er på utsiden av vinduet. Selv om jeg er helt alene på en plass jeg VET at ingen kan vite om meg. Derfor tok jeg pause i 3 mnd + men når jeg prøvde sist skjedde akkurat det samme. Veldig kjedelig for jeg liker egentlig ikke å ta amfetamin heller men det kan jeg værtfall få stimulantrus av uten å få noia før etter minst tre dager. Er det sånn at jeg aldri kan nyte kokain igjen eller må jeg vente lengere. Vennligst ikke svar om du bare syns og føler at det er best å la være men ikke har erfaring med dette selv. Klarer å la være men lurer på om det går over noen gang?
Anonym bruker
"Arg Spissmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Mest sannsynlig vil det være sånn en veldig god stund, vanskelig å si om det vil være sånn for alltid. Men vi snakker nok år og kanskje ti år for at du skal kunne bruke det uten å få den reaksjonen.
Spørsmål?
Shreddy's Avatar
Jeg misbrukte amfetamin i flere år. Brått en dag ble jeg helt paranoid av å bruke, uansett hvilken dose. Dette gjorde meg helt gal.

Jeg har snart 3,5 år rusfri så har ikke testet det nå og kommer ikke til å gjøre det heller. Men det tok meg 1 år i nykter tid før angsten ble borte, og først 2-2,5 år senere begynte jeg å føle meg som meg selv igjen.

Svaret på spm ditt er iallefall at jeg er usikker har hatt samme erfaring når jeg holdt på iallefall.
Av det jeg har lest fra andre brukererfaringer her på forumet, er at når det først bikker over (paranoid i ditt tilfelle), så er det ingen vei tilbake, uavhengig hvor lenge du venter.

Det er kanskje ikke det svaret man ønsker, men for noen så er dette realiteten.
Sist endret av Superspurv; 13. mars 2022 kl. 11:32.
Anonym bruker
"Redd Esel"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
jævlig kjedelig da hva kan det være har jeg fått hjerneskade eller? gjelder jo ikke for noe annet så er nok å ruse seg på men savner den ringinga i ørene man får av crack og IV. Føles nesten som en kompis man aldri kan henge med igjen. Men heldigvis bare et stoff så kunne vært verre
Anonym bruker
"Arg Spissmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
jævlig kjedelig da hva kan det være har jeg fått hjerneskade eller? gjelder jo ikke for noe annet så er nok å ruse seg på men savner den ringinga i ørene man får av crack og IV. Føles nesten som en kompis man aldri kan henge med igjen. Men heldigvis bare et stoff så kunne vært verre
Vis hele sitatet...
Vet ikke om jeg ville kalt det hjerneskade direkte, men går fint ann å ruse på seg en paranoid schizofren diagnose feks. De som ikke slutter når de får de varseltegnene som du opplever nå, er de som ender opp som svingdørspasienter i psykiatrien, såkalt ROP pasienter.

Jeg brukte mye amf IV i 20 årene og var grise paranoid og tilnærmet psykotisk mesteparten av tiden. Jeg kom inn i behandling og kunne få innfall av speed noia de første 2 årene, spesielt når jeg var sliten. Nå har ikke jeg rørt amfetamin eller sentralstimulerende som kokain etter dette, men er rimelig sikker på at jeg ville falt rett inn i paranoiaen igjen dersom jeg hadde tatt dette.

Hadde forøvrig samme erfaring med hasj, jeg fikk sinnsyk angst og vrangforestillinger av det til slutt og kunne bare røyke viss jeg hadde heroin innabords.

Du må nok belage deg på å bruke andre rusmidler for kick desverre. Tviler sterkt på at det vil gå over.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
jævlig kjedelig da hva kan det være har jeg fått hjerneskade eller? gjelder jo ikke for noe annet så er nok å ruse seg på men savner den ringinga i ørene man får av crack og IV. Føles nesten som en kompis man aldri kan henge med igjen. Men heldigvis bare et stoff så kunne vært verre
Vis hele sitatet...
Jeg vet ikke om jeg ville sagt det. Paranoia er rett og slett bare en bivirkning, på lik linje som for eksempel aggresjon. Du kan oppleve de hver gang, kun ved høye doser eller plutselig etter du har rust deg i en periode. Det varierer fra person til person. Jeg blir selv lettere paranoid av ekstremt høye doser amfetamin.

Det er et positivt tegn at du kun opplever paranoia i ruset tilstand, og ikke ellers også. Det er mange som utvikler psykiske lidelser etter å ha misbrukt rusmidler i en periode. Du skal være glad for at du har en sjanse til å stoppe mens leken er god. Når du først har utviklet psykose for eksempel, er det ikke bare-bare å bli frisk.
Anonym bruker
"Særegen Hærorm"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hos mange så går det aldri over når det først har blitt sånn og om du fortsetter så kan hjernen din gå klikk og havne i en konstant noia tilstand eller i værste fall utløse schizofreni.
Nå sier hjernen din fra at dette stoffet tåler du ikke lenger og er det noe du bør lytte til og respektere er det hjernen din. Ikke lek med djevelen og ilden, du får bare en hjerne.
Anonym bruker
"Særegen Hærorm"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
jævlig kjedelig da hva kan det være har jeg fått hjerneskade eller? gjelder jo ikke for noe annet så er nok å ruse seg på men savner den ringinga i ørene man får av crack og IV. Føles nesten som en kompis man aldri kan henge med igjen. Men heldigvis bare et stoff så kunne vært verre
Vis hele sitatet...
Ja det er en form for hjerneskade. En skade som følge av rusbruket som gjør at hjernen din sin kjemi er blitt anderledes og skadet i forhold til før. Du kan google cocaine brain before and after og se de fysiske forandringene i hjernen.
Anonym bruker
"Redd Esel"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Du kan google cocaine brain before and after og se de fysiske forandringene i hjernen.
Vis hele sitatet...

Det tror jeg ikke jeg tør
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det tror jeg ikke jeg tør
Vis hele sitatet...
Gi deg mens leken er god så trenger du ikke å gjøre det heller.