Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 989
Dagen etter Iron Maiden konserten i Oslo (den var forresten jævlig bra), så tok jeg meg en bytur. Jeg pratet en stund med en heroinist, og han fortalte meg om noe blåvalium han hadde fått av en kompis en gang. Den hadde gitt ham hallusinasjoner og gjorde ham blind i 1-2 dager. Den så ut som helt vanlig blåvalium, og hadde visstnok sendt 5 stykker til sykehus den natta den kom. Skumle greier...

Så hva kan valiumen ha inneholdt? Og hva var hensikten med å blande inn et såpass farlig stoff i noe folk varierer veldig med dosering av?
Kanskje disse?

P4: Advarer mot falske rohypnol-piller
NAB: Falske piller gir psykose
VG: Advarer mot pirat-Rohypnol

Mange stoffer kan dilatere pupillen (mydriasis), og gjøre øynene temmelig ubrukelige i opptil flere dager.
Var nok neppe selve valiumen som skapte halliser. Kansje det var en mixed effect eller noe.. Men kan ikke se for meg at noen skulle ha nytte av å blande hallinusogener med valium. Og om han ble blind var det garantert ikke valiumen. Men det kan jo hende at en blandingsrus kan ha forursaket dette. Merk: Her mener jeg at man ikke kan bli klinisk blind av valium.. Om heroinisten har vært så loka at han følte seg blind kan jeg ikke ta høyde for.

Og bare for og ha det sagt .. å snakke med en heroinist og ta det han/hun sier for god fisk er vel generelt sett bare dumt? Han solgte deg ikke noe DMT pensla LSD frimerker i samme slengen?
må si meg enig med murloc her, høres veldig merklig ut for å si det mildt!
Jeg har hørt om disse falske rohypnolene, og det jeg har hørt er at det er skopolamin. Skopolamin er en av hovedvirkestoffene i Datura Stramonium, og blir brukt som medisiner mot diverse ting, og blant noen veldig spesielt interesserte er det et rusmiddel. Dette er mest sannsynlig et parti piller bestilt av noen av disse pesielt interesserte, og så er det kommet på avveie, eller så er det noen med en grotesk sans for humor.

Men det hørtes i alle fall litt ut som skopolaminpillene, men jeg kan jo ikke si noe sikkert.