Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 5961
Noen flere som har blitt det? Dette varte i flere minutter, jeg måtte lene meg på skulderen til en kompis og han følgte meg til sofaen, skrekkelig.
Sto og poppet popcorn(Meget fjern) når micro ovnen sa pip pip pip, mistet jeg heelt synet og alt ble svart.

Any experiences?
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
Sitat av Cookiem0nstar Vis innlegg
Any experiences?
Vis hele sitatet...
En kombinasjon av to ting: Lavt blodtrykk å oksygen mangel.

Å besvime heter det.
Sitat av Cookiem0nstar Vis innlegg
Noen flere som har blitt det? Dette varte i flere minutter, jeg måtte lene meg på skulderen til en kompis og han følgte meg til sofaen, skrekkelig.
Sto og poppet popcorn(Meget fjern) når micro ovnen sa pip pip pip, mistet jeg heelt synet og alt ble svart.

Any experiences?
Vis hele sitatet...
Hehe , ja faktisk. Det skjedde meg når jeg var på matbutikken for en del år siden. Måtte sette meg ned på gulvet et par min. så var det i orden igjen. Aldri opplevd det verken før eller etter
Sitat av skukketrure Vis innlegg
Hehe , ja faktisk. Det skjedde meg når jeg var på matbutikken for en del år siden. Måtte sette meg ned på gulvet et par min. så var det i orden igjen. Aldri opplevd det verken før eller etter
Vis hele sitatet...
haha det er sinnsyke greier, har opplevd det 2 ganger. er nok ikke lett og forklare dette

Sitat av Alphanio Vis innlegg
En kombinasjon av to ting: Lavt blodtrykk å oksygen mangel.

Å besvime heter det.
Vis hele sitatet...
jeg var våken, jeg kunne gjøre alt uten å se. når jeg besvimer så går jeg rett i gulvet. gjør ikke du? Åssen får man oxygen mangel og lavt blodtrykk ?
Det har skjedd med broren min. Han var ganske ute, og når han satt i sofaen så forsvant plutselig synes hans, men det kom jo tilbake etter en ganske kort stund. Og tror jeg har vært nær å oppleve det selv. Er vel som Alphanio sier, at du holder på å besvime. Det som ihvertall skjedde med meg(det har skjedd flere ganger) var at alt ble bare lysere og lysere akkurat som om jeg var på vei til å svime av. Det har alltid skjedd når jeg har røykt meg pissefjern samtidig som at jeg ikke har spist på mange timer. Lurer på om det kommer av jernmangel.
Har opplved det samme selv, tror jeg.
Satt i gangen på skolen og venta på lærern, når ho kom reiste jeg meg opp veldig fort og alt ble svart mens jeg gikk bortover og kræsja i ting, til slutt fikk jeg tak i en classmate og holdt meg fast i han til synet kom tilbake.
Hahah han skjønte ikke en dritt!

Men dette var i edru tilstand, på hasj/weed har jeg en gang fått "Brikkesyn", altså alt som ut som det var Cs 1.6 med 800x600 pixler i en liten stund, utrolig rart.
Sitat av twixtor Vis innlegg
Har opplved det samme selv, tror jeg.
Satt i gangen på skolen og venta på lærern, når ho kom reiste jeg meg opp veldig fort og alt ble svart mens jeg gikk bortover og kræsja i ting, til slutt fikk jeg tak i en classmate og holdt meg fast i han til synet kom tilbake.
Hahah han skjønte ikke en dritt!

Men dette var i edru tilstand, på hasj/weed har jeg en gang fått "Brikkesyn", altså alt som ut som det var Cs 1.6 med 800x600 pixler i en liten stund, utrolig rart.
Vis hele sitatet...
hahah det er bare så jvla bra ass :P I edru tilstand faktisk, sykt. Nesten litt morro å faktisk være blind over en kortere tid Ellers vil jeg ikke vær blind . Men artig at flere har opplevd detta!

Sitat av BenjiWW Vis innlegg
Det har skjedd med broren min. Han var ganske ute, og når han satt i sofaen så forsvant plutselig synes hans, men det kom jo tilbake etter en ganske kort stund. Og tror jeg har vært nær å oppleve det selv. Er vel som Alphanio sier, at du holder på å besvime. Det som ihvertall skjedde med meg(det har skjedd flere ganger) var at alt ble bare lysere og lysere akkurat som om jeg var på vei til å svime av. Det har alltid skjedd når jeg har røykt meg pissefjern samtidig som at jeg ikke har spist på mange timer. Lurer på om det kommer av jernmangel.
Vis hele sitatet...
Takk for forklaringsforsøk på slutten der, ja kanskje det kan være jernmangel ja.
sinnsykt lættis situasjon da, hva faen skjer. Bliiind? WTh hehe...
Sitt på huk og hyperventiler.
Trekk pusten og reis deg fort.
Hold pusten og press blodet opp i hodet.

Da går du rett i bakken. Vi gjorde det på barneskolen i friminuttene.
Hva om det skjer når du kjører bil ?
Sitat av Balderac Vis innlegg
Hva om det skjer når du kjører bil ?
Vis hele sitatet...
Jeg har opplevd å bli svimmel når jeg reiser mange titalls ganger.
Under riktige omstendigheter så får man også en kortvarig black-out.
Det skjer nesten utelukket når man reiser fort opp, samtidig som man gjerne er stresset og puster tungt.

Skjer det at du helt tilfeldig blacker ut når du sitter stille eller går normalt så bør du komme deg til legen fort som fy. Da er det noe som ikke er helt som det skal være.

Husker jeg spurte legen om dette når jeg var mindre, han sa det var veldig normalt under slike omstendigheter og var heller ikke spesielt farlig. Skjer det dog at du blir svimmel hver gang du reiser deg litt fort opp så kan det bety at du har jernmangel og bør kanskje ta en kjapp legesjekk.
Sist endret av Bombasa; 23. oktober 2011 kl. 15:15.
Ble ofte svimmel når jeg reiste meg fort opp når jeg var yngre. Men det forsvant når jeg ble eldre.
Har ofte hatt samme problemet når jeg har ligget å hvilt på sofaen for så å reise meg veldig fort opp. Det toppet seg for noen uker siden da akkurat det samme skjedde, bare at jeg ble helt paralysert og klarte ikke røre meg for derretter å besvime.
spor titegn
Får dette 50% av gangene når jeg reiser meg.
Spis brunost, dere som blir ofte blir svimle. Inneholder gode mengder jern.
Sitat av TheGloryHole Vis innlegg
Får dette 50% av gangene når jeg reiser meg.
Vis hele sitatet...
du sier nu at, 50% av gangene du reiser deg opp så blir du svimmel som fy?
Så du kan ikke sette deg ned 2 ganger får da blir du svimmel som fy nestegang du reiser deg?
Skjedde hos meg også, skulla gå for å spise forkost på hotellet. Plutselig mistet jeg synet å gikk rett i veggen. Måtte setter meg ned og vente en stund. Da jeg satt der kom det grekere og snakket med meg, men jeg skjønte ikke hva de sa... Det var skummelt med det samme.... Rett før dette hadde skjedd besvimte broren min i heisen(LOL)
Joda, har vært borti det selv, plutselig blir alt svart, dette har dog ikke vært i sammenheng med cannabis.
Så tror nok det bare var en tilfeldighet at det kom når du var påvirka.
Sist endret av RainbowDash; 23. oktober 2011 kl. 17:31.
Skjer dette med deg når du reiser deg? eller når du tar heftige bongtrekk?

Som beskrevet i tråden så er det vanlig å få når du reiser deg, får du en rus sammtidig?

Kan også skje når du tar heftige trekk på bongen, da blir du helt borte i noen sekunder før du er tilbake.
Master debater
Dekilaz's Avatar
Jeg skrev om dette fenomenet (vasovagal synkope) for en god stund siden. For de som skulle være interessert: http://freak.no/forum/showpost.php?p...1&postcount=24
For meg er dette et tilfelle gamersmell. Jeg sitter å gamer/nerder en serie eller er på pcen generellt i mer enn time i strekk.
Jeg reiser meg, verden blir sidelengs, og jeg får en nummen følelse i fingrene som gjør de hyperfølsomme. Det kjennes også ut som om jeg kan knuse stein i hendene de få sekundene det varer.

Det kjipe er at det ofte kommer med "playstationknær". (sitter på knærne når jeg gamer. Vondt som et helvete å reise seg igjen.)

Hvis du har jernmangel hender det man får små kjipe sår innenfor leppa og på tannkjøttet. Jernpiller koster bare en hundrings i butikken. c:
Spis mer grønnsaker/frukt. Mat er så mye mer enn Hold-it og Grandiosa.
▼ ... flere år senere ... ▼
Opplevde det samme her om dagen, har røyket i om lag 1 år nå og har aldri opplevd maken. Var en tur på Burger King da jeg plutselig kjente følelsen av stress og kaldsvette noe jeg som regel ikke bruker å ha. Jeg satt meg ned og bestemte meg for å ta det rolig til jeg kunne føle meg mer klar for å gå bort til kassen..

Til slutt ble alle småfaktorene som preget meg (svette, temperatur, sløvhet, annspendt) så intense at jeg kjente pulsen dunke i hodet. Rett bak meg på dette tidspunkte var det en dame som nøys, og som følger av dette skapte kroppen min en slags sjokkreaksjon så intens man bare kan tenke seg.

Jeg fikk kraftig øresus og synet var annerledes. Alt var mye lysere og jeg kunne se et slags lsd mønster. Jeg reiste meg opp litt i sjokk, og gikk ut av resturanten. Men det tok ikke lange tiden før synet bare faida vekk og jeg var blind i ca 1 min. Under hele senarioet (som om det ikke var nok fra før) klarte jeg å gå rett inn i ett veiskilt før jeg fikk følt meg fram til en stein jeg kunne sitte på.

Har relativ lite kunnskap om hva dette kan stamme av, men har lest meg fram til at jernmangel, oksygenmangel og lavt blodsukker ligger veldig sentralt i denne reaksjonen. Noen flere som har erfaringer, muligens svar på hvorfor dette skjer?