Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 3534
Er det noen ute i det ganske land som kan fortelle meg om hva "masselagringskontroller" er? Jeg får feilmelding med et stort spørsmålstegn bak, hvor det fortelles at driver mangler. Jeg har søkt etter driver bl.a. på MS, ingenting skjer. I vinduet står det at driver mangler "kode28", nå er denne enheten "deaktivert", men jeg merker ingenting til det. Det står også følgende:
Enhetstype: Andre Enheter
Produsent: Ukjent
Plassering: Plassering 1 (PCI-buss 0, enhet 19, funksjon 0.

Håper noen kan gi meg et svar.
Beste hilsen Fleinsopp
Hvilket hovedkort har du?

Hvis du har abit kort (og sikkert flere),
så er det driverne til hovedkortet du ikke har installert!

En eller annen klikk gjør at windows (flere versioner) finner hovedkortet som en "new device", men tolker det som "mass storage controller".

Finn fram driver diskene, eller hent drivere fra produsenten.
Installer, så skulle det gå greit.

Håper det virker da ; )

------------------
___________
G N E S E R
Det er, som sagt over, harddisk kontrolleren. Regner med at du har Abit hovedkort. Da har du en Hotrod kontroller. Last ikke ned fra Abit sine sider, men fra Highpoint sine sider. Da får du mindre trøbbel. Kan også hende at du må disable secondary IDE på ATA-33 kontrolleren for at alt skal funke.

------------------
Jeg er ikke så spesiell
Ja, LurveLeif og EO2 det stemmer jeg har et ABIT BX 133 RAID kort.
Skal forsøke tipsene deres. Lover å komme tilbake med resultatet.

Beste hilsen
Fleinsopp
postet: 16 January 2001 11:11 Logget


--------------------------------------------------------------------------------
I løpet av 20 minutter forandret det triste utropstegnet seg til Scsi/RADI kontroller ikon. Takker dere så mye for hjelpen, sånn skal det være. Seriøst og ordentlig og ingen mobbing fordi man ikke har kunnskaper akkurat på dette området
Igjen takk til EO2 og LurveLeif for rask tilbakemlding. + i boka.

Beste hilsen
Fleinsopp