Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 3784
Jeg har fått i oppgave å lage en hms plan for bedriften. Dette er et IT-Konsult som driver med salg av IT-Utstyr,reprasjon av it utstyr, konsulentarbeid osv..

Sliter litt med å komme igang, da jeg ikke er sikkerpå hvordan jeg skal lage ett oppsett.Har søkt litt på google og hms-etatene.no, men finner ikke noe forslag på hvordan jeg kan starte..

Noen som kan noe om dette? Eventuellt har ett ferdig oppsett, der jeg kan se etter for å lage mitt eget?
En HMS-plan er en plan som viser hvordan bedriften vil fremme helse, miljø og sikkerhet.

Den trenger tre kolonner: 1: Hva som skal gjøres, 2: hvem som er ansvarlig for at det gjøres og 3: når det skal være utført.
Akkurat hvilke tiltak som skal være med på denne planen, må dere finne ut på arbeidsplassen ved hjelp av bl.a. risikoanalyser. En må også se om bedriften følger gjeldende lover og regler..

Det er egentlig lederen som skal ta initiativ til at slike planer lages, og da skal det gjøres i samarbeid med de andre på arbeidsplassen. Det er ikke noe man sender en ansatt hjem for å gjøre alene!


Hvor mange jobber der egentlig? Hvis det er over 10 ansatte skal det velges et verneombud som har krav på opplæring i hms-arbeid.
Vi er bare 4 stykker som har startet eget firma. Skal derfor lage en HMS plan for bedriften. Dette er viktig når vi skal søke om støtte til firmaet, og prøve å få firmaet ISO godkjent
okej, hentet denne fra personellhånboken til firmaet jeg jobber for..

http://www.home.no/fukaniso2/shit/HMS-H%e5ndbok.doc

har fjernet stort sett alt som er av firmainfo(har sikkert glemt noe :P )
Alle steder hvor det står *Firmaet* skal da firmanavnet stå..
Alle steder det står FJERNET skal diverse info stå..

dette er egentlig ganske selvsigende...

EDIT: har også beredskapsplaner, men de tar lang tid å redigere... men kan legges ut om det er ønsket
Sist endret av Fukaniso; 4. oktober 2004 kl. 10:01.
Takker Fukaniso! Dette var midt i blinken. Fikk en grei oversikt over hvordan det kan gjøres
▼ ... flere år senere ... ▼
Sitat av Fukaniso Vis innlegg
okej, hentet denne fra personellhånboken til firmaet jeg jobber for..

http://www.home.no/fukaniso2/shit/HMS-H%e5ndbok.doc

har fjernet stort sett alt som er av firmainfo(har sikkert glemt noe :P )
Alle steder hvor det står *Firmaet* skal da firmanavnet stå..
Alle steder det står FJERNET skal diverse info stå..

dette er egentlig ganske selvsigende...

EDIT: har også beredskapsplaner, men de tar lang tid å redigere... men kan legges ut om det er ønsket
Vis hele sitatet...
mulig å få denne linken oppdatert? har en lingnende oppgave jeg må gjøre og tror detter er akuratt hjelpen jeg trenger