Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 5331
Hallo, nå klikker det snart for meg her. Politiet er de verste folka je har vært borti må, større drittsekker skal du lete lenge etter. Har seg sånn at jeg og en kompis prøvde hasj noen ganger og den siste gangen ble vi tatt av purken. Jeg var under 18 da så jeg fikk kun påtaleunnlatelse og kompisen min fikk bot og mista lappen(fikk den igjen).

Men så skulle jeg søke om og få ta mopedlappen for får nok ikke bil på et par år pga penger men jeg fikk avslag på vandel. Sendte inn klage og fikk nei. Etter det så sendte det lokale politiet klagen videre til politidirektoratet og når jeg pratet med dem anbefalte meg og bare søke om lappen på nytt helt ti jeg fikk godkjent for behandlingstiden dems var aå lang. Søkte om førerkort på nytt og i dag er det 7 uker siden (behandlingstid 2-3 uker), så jeg ringte og prata med juristen og hun hadde bare sendt den videre med en gang fordi jeg fikk avslag sist. Hun var en ordentlig oppsnasen og frekk poiliti. Begynner og bli ganske lei av politiet nå, alle sier forskjellige ting og ingen er til hjelp nesten, kun politidirektoratet.

Men så til forskjellsbehandling som jeg har merket. De på politidirektoratet fortalte meg faktisk at forskjellsbehandling må jeg finne meg i for det er helt vanlig for politiet nesten. Altså lokale politiet. Har en fyr jeg kjenner som ble tatt for og røyke og besittelse for 3g, han fikk bot og pissings i 1år. Han fikk billappen 1 uke senere og han tar urinprøve hver 2 uke og han har KUN pisset rent på den første og har strøket 6 ganger på pissings nå og han får fortsatt lov til og ha billappen selv.

Synes det er så sykt egentlig hvordan politiet egentlig arbeider og gjør ting. Greit nok jeg dummet meg ut men og straffe meg så hardt og ikke gi meg mopedlappen mens de la en annen tulling som kjører fjern mer enn edru synes jeg blir helt feil. Noen tips til hva jeg kan gjøre?
Politiet er mennesker de også. Feil og forskjellsbehandling kan skje. Tviler på at det er mange som tok en mangeårig utdannelse kun for å være drittsekker.

Tror ikke på at du kjenner saken til han andre personen bedre enn politiet gjør.
Sist endret av Mirage; 8. september 2016 kl. 14:44.
Dokumentert edruelighet, belag deg på blod- og urinprøver noen år for å vise deg verdig ett sertifikat. Tar typ 6 mnd rene prøver før du kan kjøre opp, deretter må du følge programmet som blir gitt deg. Ta kontakt med fastlegen og fylkesmannen din for å begynne.
Du har vel alltids mulighet til å klage, klage, klage. Men nå er det engang sånn at blir man tatt for bruk eller befatning med narkotika i ung alder, har det lett for å sette kjepper i hjulene når man kommer dit at man vil ha førerkort. Er snart tre år siden jeg ble tatt for diverse greier, må allikevel avlegge urinprøver i seks måneder hos fastlege før jeg får ta lappen.

Smør deg med tålmodighet, får du enda et nei så klager du på vedtaket, prøv å komme deg på en pissekontrakt for å bevise at du er trygg å ha bak rattet.

edit: Skriver ikke fort nok >
Sist endret av Klepto; 8. september 2016 kl. 15:01.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Mozzie Vis innlegg
Dokumentert edruelighet, belag deg på blod- og urinprøver noen år for å vise deg verdig ett sertifikat. Tar typ 6 mnd rene prøver før du kan kjøre opp, deretter må du følge programmet som blir gitt deg. Ta kontakt med fastlegen og fylkesmannen din for å begynne.
Vis hele sitatet...
Evt. kan du snakke med Bjørn Dahl og Normal

https://normalnorge.no/gruppesoksmaal/

Tar eg ikkje heilt feil vann vel vedkommande fram mot POD på at edruskapskravet skulle sjåast på uavhengig av rusmiddel, og at ein innbringelse ikkje er nok til å ryke på edruskapskravet.

Tar eg ikkje heilt feil er https://lovdata.no/dokument/LBSIV/av...lb-2015-110557 dommen i saka.
Trådstarter
8 0
Sitat av Fuglern Vis innlegg
Politiet er mennesker de også. Feil og forskjellsbehandling kan skje. Tviler på at det er mange som tok en mangeårig utdannelse kun for å være drittsekker.

Tror ikke på at du kjenner saken til han andre personen bedre enn politiet gjør.
Vis hele sitatet...
Kjenner saken like godt som politiet da han er en nær kompis av meg

at politiet kan gjøre feil er greit, men det her er ikke en feil. Det er kun politiets måte og prøve ødelegge for alle son prøver eller røyker cannabis, de bruker den loven så fort dem kan.. Jeg kan få lappen etter 1år men også litt før og var derfor politidirektoratet sa at det lønte seg fordi innen de får gått gjenno klagen har det gått 1år. Har også vurdert fylkesmannen da jeg føler at politiet virkelig feibehandler meg. Eneste de gjør hver gang jeg spør om de har sett gjennom søknad om førerkort er at de holder på. Og nå 7uker etter sier hun fitta til meg at hun aldri leste den og kun sendte den ti politidirektoratet fordi HO ikke så noe vits. Politiet er frekke og korrupte akuratt som i andre land.

Kompisen min som jeg ble tatt sammen med fikk tilbake lappen to dager etter vi ble tatt fordi faren hans har noe politivenner. En 2minutters telefonsamtale med en politikompis så hadde faren ordna kompisen min billappen tilbake.. Det er sånt som gjør meg ganske frustrert, pg det er til pg med kun moped jeg søker om
Sist endret av Dipco; 8. september 2016 kl. 15:59. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jeg skjønner at det er frustrerende hvis du opplever at kjennskap og vennskap virker inn på straffen. Men jeg tror ikke du har en klagesak med mindre du har blitt behandlet feil. Det hjelper neppe at noen andre har sluppet for billig.
Dette er helt samme inntrykk jeg har av politiet desverre ;D

En kompis av meg kjørte fra politiet ruset på hasj, han ble tatt med rett inn på politi stasjonen for sjekkk. 3 mnd etterpå hadde han lappen igjen gitt.
Når jeg ble tatt satt jeg uten lappen i et år jeg også. Shit happens.
Sitat av memorystick Vis innlegg
Dette er helt samme inntrykk jeg har av politiet desverre ;D

En kompis av meg kjørte fra politiet ruset på hasj, han ble tatt med rett inn på politi stasjonen for sjekkk. 3 mnd etterpå hadde han lappen igjen gitt.
Når jeg ble tatt satt jeg uten lappen i et år jeg også. Shit happens.
Vis hele sitatet...
Er du, TS, m.m. sikre på at sakene faktisk kan sammenlignes direkte og at det ikke er relevante forhold som ikke er nevnt?
Mitt tips er at du hever deg over dette og prøver å ikke tenke at politiet vil forskjellsbehandle deg. Tenk at de ville sette et eksempel for deg som person da du var så ung. Tror det er dette bygdepolitiet ønsker. Selvfølgelig er dt kjipt at det er forskjellsbehandling, at du behandles som en neger i Texas på 1800-tallet (no racist) Jo mer du hever deg over dette, jo bedre vil framtidige møter med politiet bli. Neste gang du ser hu frekke politidama ser du henne dypt inn i øynene mens du smiler og tenker: jeg elsker deg
Trådstarter
8 0
Jeg er hvertfall sikker da vi ble tatt av politiet i bilen hans. Jeg får bare prøve og krangle mer med de, en eller annen gang må dem gi seg. Jeg har jo blitt feilbehandlet? Politijuristen gadd ikke se på søknaden min engan før hun sendte fenrik politidirektoratet og det fikk je heller ikke beskjed om før jeg fikk tak hun nå 7 uker etter, hvis det ikke er feilbehandling så vet ikke jeg. Ordentlige fordømte møkkafolk uff. MEN! Han ene politimannen fortalte faren til han andre som var 18 da at det var meg han ble tatt sammen med. Han ga han fullt navn! Det må jo være soleklart brudd på taushetsplikten???
Kommer ingen vei med krangling. Og tror du ikke kompisen din vrir saken til deg i sin egen favør? Alltid to sider i disse sakene. Du er naiv hvis ikke.


Å reagere med sinne er totalt feil, vær heller litt underlegen så manipulerer du ting i ditt favør heller.
Du får heller klage til politiet på at vennen din har sluppet alt for billig unna, ikke at du får en helt normalt "straff".
Trådstarter
8 0
Ja, er bare det med taushetsplikten som irriterer me noe sykt! Fatter ikke hvordan noen jævler får bli politi
Det er kompisen din som slipper billig unna, ikke du som får altfor streng straff. Det er politifolka som kompisen din har urinkontakt med som ikke gjør jobben sin, ikke de som har med deg å gjøre.

Hvorfor begynner du ikke på urinprøve og viser at du er ren?
De fleste i politiet er grei og oppegående. Om du er kriminell (noe du pr definisjon er som bruker narkotika) så er det bare sånn. Jeg har vært borti mye politi (ikke som kriminell) og det finnes flotte folk der og rævhåler, som i resten av samfunnet.
Er ikke en skitt du kan gjøre med det. Det er alltid mange detaljer i en sak man ikke ser, og uansett hvordan du vrir og vender på det så har du driti deg ut og mista lappen, sorry pal. Du kommer ingen vei ved å hisse deg opp og leke tøff heller, "neste gang jeg ser hu politihora as, as... wollah..". Patetisk venstreraddis narkis retorikk.

Slutt å grin, ta det som en mann og ikke som en forvirra liten gutt! Som nevnt over, ikke bli pissed og tenk heller over en løsning på problemet. Vær sleip og rolig
Sist endret av brennesle; 11. september 2016 kl. 11:09.
Trådstarter
8 0
Kompisen min går ikke på noe urinprøvekontrakt, begge slapp unna det. Jeg mista ikke lappen, har aldri hatt lappen. Selvfølgelig blir jeg sur når politiet går og forteller på fritiden sin at jeg har blitt tatt.

Begynner ikke på urinprøve fordi jeg ikke er ren, og uansett så er det 2måneder til det forsvinner fra rullebladet så da får jeg godkjent uansett
Sist endret av Dipco; 11. september 2016 kl. 22:16. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
"Får det godkjent uansett" er nqivt, har en kompis som har hatt den innstillingwn i flere år og han har enda ikke sertifikat. Det att du ikke er ren allerede nå er null stress fordi at de ser etter forandringer. Har ingen negativ innvirkning at du har sporstoffer i deg i begynnelsen så lenge det er synkende nivåer. Voks opp og innse at du faktisk må gjøre noe for å få lappen igjen, du kan ikke ruse deg å vente på den.