Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1250
Anonym bruker
"Sikker Klatremus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei

Ble tatt i 60sone og førerkort midlertidlig beslaglagt for 3 dager siden. 93 i 60
Samtykket til beslag så dom som jeg er. Er det mulig å angre det?
Da får jeg kortet i 3uker til og saksgangen vil gå fortere

I appen Førerkort så er førerkortet mitt fortsatt aktivt?
Hos en kamerat i februar sto det at det var beslaglagt.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Det er null poeng i å krangle på beslag etter fartskontroll. Det er sjablongmessig. For 93 i 60-sone er regelen 3-6 månader. Du får ikkje tilbake førerkortet om du trekker samtykket, med mindre politiet bruker over tre uker på å bringe saka inn for retten.
Sist endret av vidarlo; 15. juni 2020 kl. 11:09.
Anonym bruker
"Sikker Klatremus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Det er null poeng i å krangle på beslag etter fartskontroll. Det er sjablongmessig. For 93 i 60-sone er regelen 3-6 månader. Du får ikkje tilbake førerkortet om du trekker samtykket, med mindre politiet bruker over tre uker på å bringe saka inn for retten.
Vis hele sitatet...
93 i 60 er 3 til 6mnd
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
93 i 60 er 3 til 6mnd
Vis hele sitatet...
Ja, blingsa, korrigert no.
Anonym bruker
"Sikker Klatremus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Ja, blingsa, korrigert no.
Vis hele sitatet...

Har du peiling på hvorfor det fortsatt er aktivt og ikke beslaglagt i appen?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Har du peiling på hvorfor det fortsatt er aktivt og ikke beslaglagt i appen?
Vis hele sitatet...
Ingen grunn til å juble, det er sikkert bare sendrektighet i systemene og det har vært helg. Vil tippe/tro/anta saken må en snarvissitt innom politijuristen før den er "closed".
Ikke driv å kjør nå å gjør ting enda verre
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Har du peiling på hvorfor det fortsatt er aktivt og ikke beslaglagt i appen?
Vis hele sitatet...

Har ikke peiling hvorfor det fremdeles er aktivt, men det sto som aktivt hos meg 2 år etter at jeg mista lappen. Mista den vel og merke i 3.5 år. Prøvde meg også på og trekke samtykke, til ingen nytte... beste er nok å smøre seg med tolmodighet og ikke kjøre. Jeg mistet lappen i 10 mnd til å begynne med. Fortsatte å kjøre, ble gjenkjent av snuten og prøvde å stikke av, gikk forsåvidt greit. Men ble tatt etter at jeg kjørte inn på en blind vei, dum som jeg var innrømmet jeg alt snuten sa (at om jeg hadde nekta, kunne de ikke tatt meg for det i og med at jeg ikke ble tatt i bilen) enden på visa var at jeg endte 3.5år som fotgjenger 30 dager jail, og ca 45k i - med tanke på oppkjøring bøter.. så ta buss