Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  47 5742
Anonym bruker
"Gul Fossegrim"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Gått på zop i flere år og for noen dager siden funket ikke kveldsdosen så jeg måtte ta 3 tabletter til og da funket de. Snakk om 3,5 mg. Nå har jeg fått Stilnoct for et par dager for å se hvordan det går mtp søvn. Erfaringer med den type sovemedisin mtp på doser og virketid? Første gang jeg skal teste de. De skal visst være «søskenbarnet» til Zopiclone som min fastlege sa.
Aldri ta mer enn 10 mg, de gangene jeg har gjort det har brettet vært borte når jeg har våkna :P men ellers ta en og gå rett og legg deg
Anonym bruker
"Gul Fossegrim"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Ekstasey Vis innlegg
Aldri ta mer enn 10 mg, de gangene jeg har gjort det har brettet vært borte når jeg har våkna :P men ellers ta en og gå rett og legg deg
Vis hele sitatet...
Farlig å ta flere eller en halv?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Farlig å ta flere eller en halv?
Vis hele sitatet...
Pleier ta halv til vanlig når jeg tar de, men har spist flere og endt opp med å spise et helt brett i søvne, litt hangover dagen etter på et helt brett men ikke vært klart over at jeg har spist brettet før jeg har lagt meg igjen på kvelden og skal ta "dagens" dose.
Anonym bruker
"Nyfiken Husmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Bruker en 10mg å slokner dritfort men våkner etter ca 4t,syns zoplicone 7,5funker bedre enn 10mg stilnoct,sovner fortere på den men zoplicone sover ihvertfall jeg litt lengre
Anonym bruker
"Oppmerksom Rotte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Merker ekstremt lite funk annet enn trøtthet, så de gjør jobben, men har mindre ruspotensiale for meg enn imovane. Trødde i meg 75 mg en gang og det føltes mindre heftig enn en 2 mg rivotril. Husk å ta de samtidig som du legger deg, da de virker fort og mot sin hensikt om du ikke prøver å sove.
Anonym bruker
"Gul Fossegrim"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Merker ekstremt lite funk annet enn trøtthet, så de gjør jobben, men har mindre ruspotensiale for meg enn imovane. Trødde i meg 75 mg en gang og det føltes mindre heftig enn en 2 mg rivotril. Husk å ta de samtidig som du legger deg, da de virker fort og mot sin hensikt om du ikke prøver å sove.
Vis hele sitatet...
Ja, tok de en 30 min før jeg la meg så lå å leste i mellomtiden. De funket bra og jeg sovnet raskt og sov uforstyrret hele natten.
Anonym bruker
"Gul Fossegrim"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Noen som går på de fast? Mulig jeg må bytte da zop ikke fungerer. Den dosen jeg brukte måtte jeg plutselig øke. Evt andre som funker? Seraquel er ikke et alternativ
Anonym bruker
"Nyfiken Husmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg går på de fast å gjort det i mange år,sovner veldig fort fortsatt men kombinerer med nattings spliff itilegg så det har kansje noe å si
Legg fram de tablettene du planlegger å bruke, og så legg resten i kodelås�� Har våkna til et hus i total kaos og null peiling på hva pokker skjedde. Og siste brettet tomt����
Anonym bruker
"Gul Fossegrim"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av StoreHumla Vis innlegg
Legg fram de tablettene du planlegger å bruke, og så legg resten i kodelås�� Har våkna til et hus i total kaos og null peiling på hva pokker skjedde. Og siste brettet tomt����
Vis hele sitatet...
Hvorfor? Kan ikke si jeg kjente meg igjen i det du beskriver de dagene jeg brukte de. Starter fast på de i dag.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hvorfor? Kan ikke si jeg kjente meg igjen i det du beskriver de dagene jeg brukte de. Starter fast på de i dag.
Vis hele sitatet...
Kjenner meg også igjen i det han skriver. Har sendt så mange rare meldinger til folk mens jeg har vært på litt for mye stilnoct. Ikke ta mer enn 10 mg maks.
Anonym bruker
"Gul Fossegrim"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Brah123 Vis innlegg
Kjenner meg også igjen i det han skriver. Har sendt så mange rare meldinger til folk mens jeg har vært på litt for mye stilnoct. Ikke ta mer enn 10 mg maks.
Vis hele sitatet...
Hvilken dose har du? Jeg har 10 mg men skal bare ta en hel og en halv før busselalle
Hvordan er stilnoct iforhold til imovane? Jeg har våkna sittende av 7,5mg imovane med headset og lys på, sovna helt plutselig men har også tatt opptil 30mg de gangene jeg har slitt skikkelig med å sove uten å fått noe blackout effekt eller gjort noe mongo.
Anonym bruker
"Gul Fossegrim"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av NokErNok Vis innlegg
Hvordan er stilnoct iforhold til imovane? Jeg har våkna sittende av 7,5mg imovane med headset og lys på, sovna helt plutselig men har også tatt opptil 30mg de gangene jeg har slitt skikkelig med å sove uten å fått noe blackout effekt eller gjort noe mongo.
Vis hele sitatet...
Stilnoct hjelper meg med søvn værtfall. Startet fast på de i dag da Zop ikke lenger fungerte. Måtte opp i dose for å få de brukbare. Fastlegen mente vi skulle prøve Stilnoct en stund for å se
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Stilnoct hjelper meg med søvn værtfall. Startet fast på de i dag da Zop ikke lenger fungerte. Måtte opp i dose for å få de brukbare. Fastlegen mente vi skulle prøve Stilnoct en stund for å se
Vis hele sitatet...
Ok, aldri hatt det behovet at jeg må ha høyere dose med unntak av et par ganger men da har sjeldent noe annet funka også. Ikke brukt det på 2 uker nå heldigvis. Jævla godt etter nesten 2 år på de.
Anonym bruker
"Gul Fossegrim"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av NokErNok Vis innlegg
Ok, aldri hatt det behovet at jeg må ha høyere dose med unntak av et par ganger men da har sjeldent noe annet funka også. Ikke brukt det på 2 uker nå heldigvis. Jævla godt etter nesten 2 år på de.
Vis hele sitatet...
Så fint for deg da
Anonym bruker
"Vennlig Lodde"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ja, hvilken erfaring har jeg med Stilnoct?
https://www.adressa.no/nyheter/trond...-hjelp-av-lapp

Vær så snill, vær forsiktig med sånt som Stilnoct og Imovane!
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ja, hvilken erfaring har jeg med Stilnoct?
https://www.adressa.no/nyheter/trond...-hjelp-av-lapp

Vær så snill, vær forsiktig med sånt som Stilnoct og Imovane!
Vis hele sitatet...
Det der unngår man om man bruker det som foreskrevet og ikke misbruker det...
Anonym bruker
"Gul Fossegrim"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ja, hvilken erfaring har jeg med Stilnoct?
https://www.adressa.no/nyheter/trond...-hjelp-av-lapp

Vær så snill, vær forsiktig med sånt som Stilnoct og Imovane!
Vis hele sitatet...
Nå blir de brukt som kun sovemedisin da. Sikkert større risiko med misbruk ovs hvis man holder på slik ellers med rus.
Anonym bruker
"Vennlig Lodde"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av NokErNok Vis innlegg
Det der unngår man om man bruker det som foreskrevet og ikke misbruker det...
Vis hele sitatet...
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Nå blir de brukt som kun sovemedisin da. Sikkert større risiko med misbruk ovs hvis man holder på slik ellers med rus.
Vis hele sitatet...
Min feil, jeg trodde at jeg svarte i en annen Stilnoct-tråd jeg leste nylig, jeg leste ikke gjennom innleggene først
Anonym bruker
"Gul Fossegrim"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Måtte ta en og halv for å sovne. Håper jeg ikke må opp i dose på disse og? Søvn er vanslelig og har vært slik lenge så reseptfritt og slikt biter ikke på.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Måtte ta en og halv for å sovne. Håper jeg ikke må opp i dose på disse og? Søvn er vanslelig og har vært slik lenge så reseptfritt og slikt biter ikke på.
Vis hele sitatet...
Prøv å se om du må opp i dose, ellers er apodorm en type sovemedisin også tror jeg om du ikke har prøvd den?
Anonym bruker
"Gul Fossegrim"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av NokErNok Vis innlegg
Prøv å se om du må opp i dose, ellers er apodorm en type sovemedisin også tror jeg om du ikke har prøvd den?
Vis hele sitatet...
Nei, mener de er en del heftigere enn de jeg står på nå.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Nei, mener de er en del heftigere enn de jeg står på nå.
Vis hele sitatet...
Det stemmer nok, tenkte i værste fall. Kanskje litt mere likt benzo det.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Jeg er ny med stillnoct og fikk den noen dager siden som et alternativ til zopiclone. Jeg merker ingen virkning av stillnoct og lurer på om jeg må ta den over en periode før den begynner å fungere. Zopiclone gjør meg rolig, glad og avslappet. Stillnoct gjør meg bare rastløs. Får ikke sove på den. Startet med 5mg, men økte dosen til 10 dagen etter. Hadde ingen virkning da heller, og er nå oppe i 20mg uten å få sove før langt på natt, etter å ha måtte ty til zopiclone igjen (som jeg forsøker å slutte med). Hva gjør jeg galt? Burde jeg ha noen dagers pause og gå over til seroquel for å regulere min egen toleranse litt?
Sitat av 2Byorha Vis innlegg
Jeg er ny med stillnoct og fikk den noen dager siden som et alternativ til zopiclone. Jeg merker ingen virkning av stillnoct og lurer på om jeg må ta den over en periode før den begynner å fungere. Zopiclone gjør meg rolig, glad og avslappet. Stillnoct gjør meg bare rastløs. Får ikke sove på den. Startet med 5mg, men økte dosen til 10 dagen etter. Hadde ingen virkning da heller, og er nå oppe i 20mg uten å få sove før langt på natt, etter å ha måtte ty til zopiclone igjen (som jeg forsøker å slutte med). Hva gjør jeg galt? Burde jeg ha noen dagers pause og gå over til seroquel for å regulere min egen toleranse litt?
Vis hele sitatet...
Jeg personlig kjente ingenting før jeg tok stilnoct på helt tom mage.
Anonym bruker
"Identisk Mink"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av 2Byorha Vis innlegg
Jeg er ny med stillnoct og fikk den noen dager siden som et alternativ til zopiclone. Jeg merker ingen virkning av stillnoct og lurer på om jeg må ta den over en periode før den begynner å fungere. Zopiclone gjør meg rolig, glad og avslappet. Stillnoct gjør meg bare rastløs. Får ikke sove på den. Startet med 5mg, men økte dosen til 10 dagen etter. Hadde ingen virkning da heller, og er nå oppe i 20mg uten å få sove før langt på natt, etter å ha måtte ty til zopiclone igjen (som jeg forsøker å slutte med). Hva gjør jeg galt? Burde jeg ha noen dagers pause og gå over til seroquel for å regulere min egen toleranse litt?
Vis hele sitatet...
Etter som jeg har forstått skal stilnoct fungere på samme måte som zopiclone, men stilnoct varer en del kortere. For meg gikk stilnoct funken over like raskt som den kom nesten, hvorfor ikke fortsette med zopiclone når den fungerer bedre på deg? Er jo samme type medikament
▼ ... noen uker senere ... ▼
Need for Speed
Anakonda's Avatar
7 2
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Etter som jeg har forstått skal stilnoct fungere på samme måte som zopiclone, men stilnoct varer en del kortere. For meg gikk stilnoct funken over like raskt som den kom nesten, hvorfor ikke fortsette med zopiclone når den fungerer bedre på deg? Er jo samme type medikament
Vis hele sitatet...
Stilnoct tilsvarer Zolpidem som er "lillebroren til Imovane som tilsvarer zopiklone. Disse preparatene er ikke like potente, de har ulik innsettingstid og noe forskjellig halveringstid.
Anonym bruker
"Gul Fossegrim"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Hvorfor må dosene økes? Oppe i 28 mg nå. Snakk om zop 3,5mg pakningen
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hvorfor må dosene økes? Oppe i 28 mg nå. Snakk om zop 3,5mg pakningen
Vis hele sitatet...
28mg før du legger deg?
Anonym bruker
"Gul Fossegrim"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av NokErNok Vis innlegg
28mg før du legger deg?
Vis hele sitatet...
Ja, de fastene dosene gir ingen effekt så måtte opp i dose og ser ut til at jeg må det igjen. Sover jeg ikke, så blir det kaos
Anonym bruker
"Gul Fossegrim"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ja, de fastene dosene gir ingen effekt så måtte opp i dose og ser ut til at jeg må det igjen. Sover jeg ikke, så blir det kaos
Vis hele sitatet...
Ny samtale ned med fastlege til uka
Min erfaring både med zolpidem og Imovane/zoplicone er at de fungerer veldig greit første uken / kanskje uke to også-
Det som har blitt min løsning er og ta de annenhverdag hvis det lar seg gjøre (Det verste jeg vet er å ikke sove)

Vil helst ikke gå over til apodorm/mogadon heller pga avhengigheten de kan gi.
Anonym bruker
"Gul Fossegrim"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Coldbrew Vis innlegg
Min erfaring både med zolpidem og Imovane/zoplicone er at de fungerer veldig greit første uken / kanskje uke to også-
Det som har blitt min løsning er og ta de annenhverdag hvis det lar seg gjøre (Det verste jeg vet er å ikke sove)

Vil helst ikke gå over til apodorm/mogadon heller pga avhengigheten de kan gi.
Vis hele sitatet...
Får du sove uten? Det gjør ikke jeg
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Får du sove uten? Det gjør ikke jeg
Vis hele sitatet...
Blir hardere og få sove selvsagt.
Men, jeg må det ellers har jeg null effekt av de type medikamentene.
Anonym bruker
"Gul Fossegrim"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Coldbrew Vis innlegg
Blir hardere og få sove selvsagt.
Men, jeg må det ellers har jeg null effekt av de type medikamentene.
Vis hele sitatet...
Gikk du på de over tid? Måtte du øke dosen etter hvert?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Gikk du på de over tid? Måtte du øke dosen etter hvert?
Vis hele sitatet...
Jeg har stått på begge to tidligere.
Og ja, jeg har gått på det over tid.


Spørs helt på livssituasjonene også, hvor mye stress det er hverdagen, osv. - Så ja, jeg har økt dosene.
Ser ikke stor effekt av det.

De dagene jeg ikke tar b-prep. Så tar jeg quetapin 25mg og 50 mg alimemazin (Vallergan)

Den gode effekten av b-prep altså. Så da tar jeg meg 1 eller 2 dager uten. Med nevnt medisin over.

Vært lettere med en
Anonym bruker
"Gul Fossegrim"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Coldbrew Vis innlegg
Jeg har stått på begge to tidligere.
Og ja, jeg har gått på det over tid.


Spørs helt på livssituasjonene også, hvor mye stress det er hverdagen, osv. - Så ja, jeg har økt dosene.
Ser ikke stor effekt av det.

De dagene jeg ikke tar b-prep. Så tar jeg quetapin 25mg og 50 mg alimemazin (Vallergan)

Den gode effekten av b-prep altså. Så da tar jeg meg 1 eller 2 dager uten. Med nevnt medisin over.

Vært lettere med en
Vis hele sitatet...
Ja, ser den. Jeg har fått utskrevet Zopitin nå 7,5 mg og må ta 5 stykk for å få såve. Aldri måttet hatt så høye doser som jeg har nå
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Noen som går på de fast? Mulig jeg må bytte da zop ikke fungerer. Den dosen jeg brukte måtte jeg plutselig øke. Evt andre som funker? Seraquel er ikke et alternativ
Vis hele sitatet...
Jeg bruker Imovane 7,5mg fast. Når den mister effekt, går vi over til Stilnoct 10mg en kortere periode, slik at jeg får en pause på Imovane. Når jeg da går tilbake vil Imovane på nytt ha effekt.

Jeg vet det Ikke er optimalt bruk av medisinen, men jeg er kronisk syk og blir paranoid uten søvn så alternativene er ikke så gode.
Stilnoct er stilig, våknet opp på rare plasser av de flere ganger. Z-hypnotika generelt har veldig god effekt på meg, det kickstarter alt det andre som ligger å marinerer i systemet.
Anonym bruker
"Blå Nøkk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Amøbe66 Vis innlegg
Jeg bruker Imovane 7,5mg fast. Når den mister effekt, går vi over til Stilnoct 10mg en kortere periode, slik at jeg får en pause på Imovane. Når jeg da går tilbake vil Imovane på nytt ha effekt.

Jeg vet det Ikke er optimalt bruk av medisinen, men jeg er kronisk syk og blir paranoid uten søvn så alternativene er ikke så gode.
Vis hele sitatet...
Forstår den. Fast på apadorm nå. Må ha søvn ellers går jeg rett i psykose.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Anonym bruker
"Begeistret Bredøre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har nettopp begynt på Stilnoct selv og har generelt lite erfaring med rus/legemidler. Jeg har tatt 10mg til nå og føler det hjelper med å sovne, men har fremdeles en tendens til å våkne i løpet av natta. Har ikke turt å prøve å øke dosen enda. Hvis jeg går opp til 20 mg, vil jeg da sove dypere og ikke våkne like lett? Eller fungerer det ikke slik?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg har nettopp begynt på Stilnoct selv og har generelt lite erfaring med rus/legemidler. Jeg har tatt 10mg til nå og føler det hjelper med å sovne, men har fremdeles en tendens til å våkne i løpet av natta. Har ikke turt å prøve å øke dosen enda. Hvis jeg går opp til 20 mg, vil jeg da sove dypere og ikke våkne like lett? Eller fungerer det ikke slik?
Vis hele sitatet...
Ikke nødvendigvis, stilnoct er innsovningsmedisin. Den hjelper deg å sovne men ikke så effektiv om du våkner på natta pga kort halveringstid.
Anonym bruker
"Blå Nøkk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg har nettopp begynt på Stilnoct selv og har generelt lite erfaring med rus/legemidler. Jeg har tatt 10mg til nå og føler det hjelper med å sovne, men har fremdeles en tendens til å våkne i løpet av natta. Har ikke turt å prøve å øke dosen enda. Hvis jeg går opp til 20 mg, vil jeg da sove dypere og ikke våkne like lett? Eller fungerer det ikke slik?
Vis hele sitatet...
Måtte øke å øke for å få effekt. Fikk toleranse som på alt annet så måtte kutte de ut.
Anonym bruker
"Orange Kvernknurr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg har nettopp begynt på Stilnoct selv og har generelt lite erfaring med rus/legemidler. Jeg har tatt 10mg til nå og føler det hjelper med å sovne, men har fremdeles en tendens til å våkne i løpet av natta. Har ikke turt å prøve å øke dosen enda. Hvis jeg går opp til 20 mg, vil jeg da sove dypere og ikke våkne like lett? Eller fungerer det ikke slik?
Vis hele sitatet...
Personlig så har jeg ikke merket noe forskjell på 10mg og 20mg. Tenker at 10mg holder. Stilnoct er den eneste sovemedisinen som virker på meg, bortsett fra benzo.
galskap dop, ente opp med ett totalt ruinert hus etter å ha fått dette av legen..
Anonym bruker
"Orange Kvernknurr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Isvarmt Vis innlegg
galskap dop, ente opp med ett totalt ruinert hus etter å ha fått dette av legen..
Vis hele sitatet...
Hvordan klarte du det? Spiste du hele brettet?