Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 2559
Anonym bruker
"Uvøren Lomre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei, for en god del år siden så ble jeg og 5 andre stoppet av poliet da vi kjørte i en 3 seter, der jeg og en annen satt i bagasjen på en stor varebil.

Jeg hadde da rundt 15 kapsler med ritalin liggende i baggen mi. Jeg var overhode ikke nervøs for de pillene, da jeg ikke hadde tatt noen, og dermed kunne ikke politiet se det på meg.

Men vi alle ble lyst i ansiktet med lommelykt, og jeg ble pekt på å fikk beskjed om at de ville ransake meg. Dette resulterte i at jeg sa til politiet at jeg hadde disse pillene, samt hjemmebrent i baggen. Ritalinen fikk jeg beslaglagt, med en beskjed om at jeg bare måtte kose meg meg hjemmebrenten. Dette resulterte i at jeg fikk utsettelse på førerkortet i et år, dermed mistet jeg en oppkjøringspakke som jeg hadde kjøpt det året.

Så spoler vi frem noen år, jeg har kjørt opp, og har hatt lappen i eksakt 1 år på dagen da jeg blir stoppet.
Jeg kjørte hjem fra jobb den dagen, og fikk politiet bak meg. De ønsket da en spytte test, pga gammel dom som sto på meg.
Jeg fikk skryt for selve kjøringen, og de hadde ingenting å si på den. Jeg besto alle tester på politistasjonen med glans, og jeg reiste derifra med førerkortet i behold, i avventa av blodprøve. Denne slo dessverre ut veeldig negativ. Dermed føyk lappen.


Jeg vet at en klage på dette grunlaget er svært tynt, men mener å ha lest om en som ble ulovlig ransaket i Oslo for litt tilbake som fikk strafferabatt på dommen sin.

jeg vet at jeg har meg selv å skylde for disse tingene, men har jeg noe å vinne på dette om jeg velger å gjøre noe med det?
Husker ikke hvilke juss organisasjon, men dette finner du på blant annet FB og sikkert en del som vet det her inne.
Men ja, dette skal la seg gjøre og denne organisasjonen jeg ikke husker navnet på i farta hjelper folk med dette
Hva er det som er ulovlig ransaking? Vet det er kommet nye "retningslinjer" for ransakelse osv men om de skulle gått tilbake på alle de gamle sakene hadde det blitt jævla mye så vet ikke om du har noe å hente på akkurat det?
Anonym bruker
"Uvøren Lomre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av NokErNok Vis innlegg
Hva er det som er ulovlig ransaking? Vet det er kommet nye "retningslinjer" for ransakelse osv men om de skulle gått tilbake på alle de gamle sakene hadde det blitt jævla mye så vet ikke om du har noe å hente på akkurat det?
Vis hele sitatet...
Jeg mener det er en ulovlig ransakelse når politiet velger å ikke gjøre noe med sjåføren som kjørte overlast, men å gå rett på meg, uten en god grunn.

Sjåfør måtte blåse i alkometer, men fikk ikke noen andre konsekvenser utenom dette.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg mener det er en ulovlig ransakelse når politiet velger å ikke gjøre noe med sjåføren som kjørte overlast, men å gå rett på meg, uten en god grunn.

Sjåfør måtte blåse i alkometer, men fikk ikke noen andre konsekvenser utenom dette.
Vis hele sitatet...
Jeg vet folk som har vært drita å snubla i dørstokken i bila uten at politiet har fått noe mistanke så det varierer veldig. Det at de valgte deg istedet for han gjør ikke ransakinga ulovlig eller mere ulovlig.
Men skjedde det en ransakelse av bilen uten samtykke i hendelse 1? Skrev du ikke at du innrømte piller FØR det ble noen ransakelse? Da har det isåfall ikke skjedd en ulovlig ransakelse. Da har de fått skjellig grunn til mistanke og har lov til å ransake.

Kjipt å miste lappen i hendelse 2 når du endelig fikk tatt den, men du ble tatt med positivt utslag på ruskjøring og da kan lappen ryke, sånn er det. Det hjelper ikke å klage på en flere år gammel hendelse for at du år senere ble tatt for ruskjøring.
Sist endret av celtseus; 26. juli 2022 kl. 15:16.
Sitat av celtseus Vis innlegg
Men skjedde det en ransakelse av bilen uten samtykke i hendelse 1? Skrev du ikke at du innrømte piller FØR det ble noen ransakelse? Da har det isåfall ikke skjedd en ulovlig ransakelse. Da har de fått skjellig grunn til mistanke og har lov til å ransake.

Kjipt å miste lappen i hendelse 2 når du endelig fikk tatt den, men du ble tatt med positivt utslag på ruskjøring og da kan lappen ryke, sånn er det. Det hjelper ikke å klage på en flere år gammel hendelse for at du år senere ble tatt for ruskjøring.
Vis hele sitatet...
Da slapp jeg å skrive det samme

Hendelse 1 du sier før Ransakelse at du har både piller og HB i baggen, sak oppklart, du er ikke utsatt for noe ulovlig.

Sak2. Utslag Spyttprøve = blodprøve.


Det du burde ha gjort etter hendelse 1 var å klage på utsettelse på førerkort, men nå har det toget gått
Tror du har mer å tjene på å forsøke å akseptere dette og jobbe med deg selv. Ikke skyld på alt rundt deg.
at du innrømmer du har piller i bagasjen er en god grunn til å gå på deg, synes du ikke?
Anonym bruker
"Uvøren Lomre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av mr.roundtree Vis innlegg
at du innrømmer du har piller i bagasjen er en god grunn til å gå på deg, synes du ikke?
Vis hele sitatet...
Dette etter de har sagt de skal sjekke bagasjen min, og har funnet den frem, jeg sa bare hva han kom til å finne i baggen. Han har funnet pillene uavhengig av hva jeg har sagt eller ikke.
Anonym bruker
"Uvøren Lomre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Lassis23 Vis innlegg
Tror du har mer å tjene på å forsøke å akseptere dette og jobbe med deg selv. Ikke skyld på alt rundt deg.
Vis hele sitatet...
Dette har jeg akseptert for lenge siden. Men om det er noe å vinne på her så ville alle gjort det.

Skylder ikke på noen andre enn meg selv, som jeg også skreiv i posten jeg la ut.
Anonym bruker
"Begeistret Bredøre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Dette etter de har sagt de skal sjekke bagasjen min, og har funnet den frem, jeg sa bare hva han kom til å finne i baggen. Han har funnet pillene uavhengig av hva jeg har sagt eller ikke.
Vis hele sitatet...
Kan hende politiet lurte deg til å si at du hadde piller, og at de bare sa de skulle sjekke deg for å få deg til å si det. Noen politifolk kan være jævlige sånn å prøve å lure deg.
De tok spyttprøve som var negativ? Alle de "følg finger" "bøy deg over" testene bestod du med glans? Hvorfor ble det da tatt blodprøve?
Sitat av Skaddfrontallap Vis innlegg
De tok spyttprøve som var negativ? Alle de "følg finger" "bøy deg over" testene bestod du med glans? Hvorfor ble det da tatt blodprøve?
Vis hele sitatet...
Man kan bestå testene og ikke framstå som ruset men blodprøven teller tyngre. Man slipper ikke unna blodprøve fordi man "består" testen de kjører. Ofte er det også legen som tar blodprøve som tar en test for å se hvor "rusa" du er samtidig med blodprøve.
Sitat av NokErNok Vis innlegg
Man kan bestå testene og ikke framstå som ruset men blodprøven teller tyngre. Man slipper ikke unna blodprøve fordi man "består" testen de kjører. Ofte er det også legen som tar blodprøve som tar en test for å se hvor "rusa" du er samtidig med blodprøve.
Vis hele sitatet...
Om de tok spyttprøve, som var negativ på alt fra hasj til hockey pulver, er det selvfølgelig liten grunn til blodprøve. Enten sa OP noe som bortimot bekreftet mistanken deres, eller så "virket" ikke spyttprøven