Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1383
Hei, jeg har en Sony Xperia (ST27) smart telefon som jeg akkurat har begynt å bruke. Idag fjernet jeg Facebook på telefonen og installerte Facebook igjenn.

Da plutselig tikket det inn 20/30 nye facebook venner som jeg ikke hadde lagt til og fort løpende tikker det inn nye. Jeg er ganske sikker på at jeg ikke har addet disse folka.

Noen som har vært borti noe sånt?

?
Sånn som jeg ser det må det nødvendigvis ikke være telefonen, da noen kan ha fått tilgang til passordet ditt, og kan like gjerne gjøre det fra en pc. Det jeg ville gjort i kronologisk rekkefølge:

- Fjern facebook fra mobilen din
- Kjør en full virus/malware scan på pc'en din
- Endre facebook-passord

Fortsetter problemet etter dette, ville nok det neste være å igjen kjøre en full reset av telefonen.
Sjekk om noen på nettet bruker Firesheep kanskje?
Facebook har jævlig dårlig "innstilling" funksjon, men dette er hva du bør gjøre. Finne der det står aktice økter, eller lignende, og logge ut alle bortsett fra enheten du bruker nå. Da blir du logget ut overalt og må ha passord for å komme inn igjen. Har du lagret passordet ditt på bibliotekets maskiner er du fucked. Regner med du ikke har gjort noe så dumt
Det her er det du gjør, bytt passord til noe sykt, gjerne via mobilen slik at du ikke får det på email. Deretter gjør du slik laksir sier og logger ut alle enheter, deretter kan du endre facebook emailn din.