Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 2249
Hei. Et par netter på rad nå, har jeg konstant blitt logget ut av Facebook. Vi snakker utlogging hvert 3. sekund, så hver eneste gang jeg skal besøke en ny side må jeg logge inn på nytt. Når jeg så logger inn igjen, får jeg beskjed om at det har vært altfor mange mislykkede login-forsøk på kontoen min, så jeg må skrive inn teksten på slike blurry images for å få lov til å logge inn igjen. Der er jeg innlogget i 3 sekunder, maks 10, før jeg blir logget ut igjen og må gjennom samme tullet.

Nå har jeg akkurat byttet passord på alt av e-mailadresser og Facebook-kontoer, og kjørt recovery på Facebook-kontoen, men likevel fortsetter dette her. Selv når jeg går inn på Facebook og skifter passord, tar det ikke mer enn 10 sekunder før jeg er logget ut igjen, og må logge på på nytt.

Noen som vet hva jeg kan gjøre med dette? Har gjort slik at jeg skal få varsel på e-mail hver gang noen logger seg på, men kan ikke se at det virker. Jeg anga min ip-adresse som "hjemme", og første gang jeg logget på fikk jeg varsel, men etter det har jeg ikke fått noe, selv om jeg har blitt logget inn og ut sikkert 40 ganger siden det.

Noen som kan forklare, eller enda bedre; hjelpe?

Det skal sies at jeg har kjørt noen måneder uten antivirus nå, men jeg har ikke vært inne på noen lugubre sider, så vidt jeg vet.
Det høres ut som du har disablet cookies. Det betyr, forklart på en over-simplifisert måte, at nettstedene du besøker ikke klarer å lagre påloggingsinformasjon lokalt på din PC. Derfor blir du logget ut. En annen måte å sikre tilstand på er sessions, men dette varier fra side til side. Facebook bruker cookies, så hvis nettleseren ikke lagrer disse, vil du bli logget ut.

Hvilke nettleser bruker du? Prøvd å laste ned en annen?
Nå får jeg denne meldingen når jeg prøver å logge inn, selv med riktig passord:

"Du har overskredet antall forsøk på innlogging som vi kan tillate for brukerkontoen din.

Hvis du har glemt passordet ditt, tilbakestill passordet ditt her."

Får rett og slett ikke logget inn.
Sitat av Realist1 Vis innlegg
Det skal sies at jeg har kjørt noen måneder uten antivirus nå, men jeg har ikke vært inne på noen lugubre sider, så vidt jeg vet.
Vis hele sitatet...
Den ideen med at man må gå inn på lugubre sider for å få noe faenskap på maskinen er det ganske mange ÅR siden fungerte. Så antivirus er å anbefale.

Skjer dette i alle nettlesere? Har du noen andre maskiner du kan prøve på?
Sitat av Restyle Vis innlegg
Det høres ut som du har disablet cookies. Det betyr, forklart på en over-simplifisert måte, at nettstedene du besøker ikke klarer å lagre påloggingsinformasjon lokalt på din PC. Derfor blir du logget ut. En annen måte å sikre tilstand på er sessions, men dette varier fra side til side. Facebook bruker cookies, så hvis nettleseren ikke lagrer disse, vil du bli logget ut.

Hvilke nettleser bruker du? Prøvd å laste ned en annen?
Vis hele sitatet...
Jeg bruker IE. Har ikke prøvd andre nettlesere.

Likevel merkelig at jeg får beskjed om for mange "feilaktige" login-attempts når jeg bare har logget inn med riktig passord hver gang, da?

Sitat av meitemark Vis innlegg
Den ideen med at man må gå inn på lugubre sider for å få noe faenskap på maskinen er det ganske mange ÅR siden fungerte. Så antivirus er å anbefale.

Skjer dette i alle nettlesere? Har du noen andre maskiner du kan prøve på?
Vis hele sitatet...
Har en annen laptop som også er uten antivirus, men den har omtrent ikke vært brukt i det hele tatt siden det ble installert ny harddisk og kjørt fullstendig formatering. Skal forsøke med andre nettlesere.
Akkurat delen om feilaktige logins er mistenkelig, men det kan også være en standardmelding som Facebook-printer ut ved for stor trafikk mot en aktuell brukerkonto. Prøv å laste ned Chrome, Firefox eller en annen oppdatert nettleser å se om problemet vedvarer. Hvis du opplever samme problem, prøv på en annen PC.
Sist endret av Restyle; 23. oktober 2010 kl. 02:04.
Jeg blir logget ut i Chrome også. Forøvrig tror jeg jeg har svaret på spørsmålet i trådtittelen min selv nå, for ingen av passordene jeg har byttet til funket da jeg prøvde å logge meg inn. Måtte tilbakestille passordet. Antar noen er inne og bytter passord på kontoen min da.

Forslag til fiks?
Sitat av Realist1 Vis innlegg
Jeg blir logget ut i Chrome også. Forøvrig tror jeg jeg har svaret på spørsmålet i trådtittelen min selv nå, for ingen av passordene jeg har byttet til funket da jeg prøvde å logge meg inn. Måtte tilbakestille passordet. Antar noen er inne og bytter passord på kontoen min da.

Forslag til fiks?
Vis hele sitatet...
Eneste forslag til rask fiks, sett at det er problemet - må vel være å endre registrert epost-adresse. Ettersom de ikke får nullstillt passordet uten å vite den.
Sist endret av Restyle; 23. oktober 2010 kl. 02:14.
Nå er det rett før det klikker for meg her. Tok den andre, splitter nye dataen, lagde ny e-mailadresse med nytt passord. Logget inn på Facebook og la til den nye adressen som kontaktadresse på Facebooken min, og fjernet den gamle, så Facebook-kontoen min kun er knyttet til den nye e-mailkontoen som jeg nettopp lagde fra en ny datamaskin. Så byttet jeg passord på Facebook, og tenkte jeg var safe.

Når jeg så logger ut (med vilje), og forsøker å logge inn igjen, med den gamle adressen, får jeg beskjed om at ingen brukerkontoen er knyttet til denne adressen. Bra. Så prøver jeg å logge inn på Facebook med den nye adressen. Da får jeg følgende melding igjen:

"Du har overskredet antall forsøk på innlogging som vi kan tillate for brukerkontoen din.
Hvis du har glemt passordet ditt, tilbakestille passordet ditt her."

Jeg får altså ikke kommet meg inn nå heller. Er det mulig.
Da sender du inn en mail til Facebook support og venter på (den sannsynligvis veldig trege) tilbakemeldingen. Jeg tipper på at angrepet er automatisert, og at det ikke er noen som sitter å konstant prøver å ødelegge for deg.
Sitat av Restyle Vis innlegg
Da sender du inn en mail til Facebook support og venter på (den sannsynligvis veldig trege) tilbakemeldingen. Jeg tipper på at angrepet er automatisert, og at det ikke er noen som sitter å konstant prøver å ødelegge for deg.
Vis hele sitatet...
Men hvordan kan de fortsette å angripe meg når jeg bytter login-adresse? Den nye er jo totalt ukjent. Eller er det bare de massive innloggingsforsøkene fra den gamle e-mailen som fremdeles henger igjen på FB-kontoen, selv om jeg har byttet e-mailadresse?

Jeg finner forresten ikke noe kontaktadresse. Jeg finner en temmelig fyldig FAQ/hjelpesenter, men kan ikke se at det omfatter noe slikt som dette. Jeg blir altså bombardert av feilaktige innloggingsforsøk, slik at jeg ikke kan logge inn med riktig info engang. Husker ikke hva dette kalles, men.

Hjelpesenteret omhandler blant annet en selvhjelp til recovery, som jeg kjørte i sted, uten at det hjalp. Og nå har jeg jo i tillegg byttet e-mail og passord, men dette ser heller ikke ut til å hjelpe.

Men hei, nå når jeg gikk inn på facebook.com fra denne første datamaskinen der jeg har hatt problemer, så foreslo den automatisk den splitter nye e-mailadressen min i innloggingsfeltet, til tross for at jeg ikke har nevnt den på denne pcen i det hele tatt. Overføres dette bare ved at begge dataene kjører fra samme IP?
Jeg har også blitt logget ut i tide og utide iløpet av dagen idag, men virker som at det har roet seg nå. Tror Facebook hadde tekniske problemer.