Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 945
Har ett muligens ganske enkelt spørsmål om Photoshop, har akkurat begynt å bruke det, så er enda gannske noob.

Når jeg skriver nå, og kommer til enden av bildet så forsvinner bare bokstavene.
Jeg skulle gjerne likt at de fortsatte i linja under, og da gjerne ganske tett opp mot linja over.
Sånn at vist jeg har ett bilde jeg tegner i, og bruker bokstaver, så skal hele bildet kunne bli fyllt av bokstaver.
Dra ut tekstblokken? ;p

Edit:
Istedet for når du velger tekstverktøyet, ikke bare trykk på bildet, men hold venstre musetast inne og dra den dit du skal ha teksten.
Sist endret av Restyle; 24. desember 2007 kl. 21:31.
Fittesatananarkikommando
Cadex's Avatar
Donor
Når du har text tool drar du simpelthen opp en rute å skrive i, i stedet for å bare klikke i bildet og få en tekstmarkør.
I tillegg kan du endre mellomrom mellom linjene...
▼ ... over en uke senere ... ▼
For å hoppe til neste linje kan du bare trykke enter som om du skrev i Word...
Har du hørt om layer i photoshop ?
Dobbelklikk på layeren og se hvilke farge/egenskaper den har... hvis fargen er lik bakgrunnen så er det en selvfølge at teksten forsvinner!
Han har fått svar på det han spurte om for lenge siden, det er ingen vits i å komme med mer eller mindre glupe forslag. Hvis dere ikke skjønte det, så mener han at teksten skal bryte (dvs skifte linje) AUTOMATISK når han kommer til kanten på bildet, og det forklarte de to første svarene her bra.
Sist endret av atomet; 8. januar 2008 kl. 20:08.