Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1820
Fant dette bildet på en side, og der sto det at man skal lagre det på maskina si, og klikke en gang på det, sånn at det kommer opp en thumbnail forhåndsvisning av det.
da ser man at det er en mann ved siden av.

kan noen forklare dette?
har sett lignende greier før, da jeg har lagret et svart hvitt bilde på maskina, så i den thumbnail forhåndsvisninga, har det vert i farger.

http://img153.imageshack.us/img153/1584/89358weirdpicturehz9.jpg
funkæke!
jeg kjører ubuntu, så det kan hende det har noget å si
Jeg kjører Mac og kan se mannen i thumbnail. Jeg visste ikke at man kunne lagre to forskjellige bilder i en jpg-fil (altså, en stor og en thumbnail).
Sitat av marsboer
Jeg kjører Mac og kan se mannen i thumbnail. Jeg visste ikke at man kunne lagre to forskjellige bilder i en jpg-fil (altså, en stor og en thumbnail).
Vis hele sitatet...
Nei ikke jeg heller, men om man ser på fila så er den relativt stor til å være en så liten jpeg fil (hvis man tenkte på pixler*pixler)
Tja, det går an med stor filstørrelse på et lite bilde derosm man har det i fullkvalitet. Forresten, jeg åpnet jpg-filen i photoshop, og flyttet på bildet. Mannen er ikke der. Da må det være en fake thumbnail. Akkurat hvordan, vet jeg ikke.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Det er så enkelt som at EXIF støtter thumbnail embedded i det andre bildet. Det er mao. et bilde i bildet, og ingenting spesielt. Digitalkamera lager ofte dette, men då er thuhmbnail identisk med hovedbildet...

exiftool -b -ThumbnailImage fu.jpg> fut.jpg


Som sagt...
Sist endret av vidarlo; 20. oktober 2007 kl. 11:53.
creepy shitt yo
jeg synes det var litt stili jeg
Creepy indeed.
opplevde ditta sjølv, var ei jente som sendte bilde til meg, og tok svart over deler av det (Paint.)
i tumbnail-en viste bilde sånn som det var før redigering, men ikkje når du opna det :S
haha, jeg skvatt litt når jeg lagra det, har merkelig nok ikke sett noe liknende før. Han mannen var kjekk btw
▼ ... over en måned senere ... ▼
noen som vet hvordan man kan lage dette selv?

Hadde vært morro og leke seg litt med det
Fungerte på meg også ;p
Haha.
dette var sprøtt... huh.. :S
Artig bilde
Men, enkelt å gjøre noe slikt? Hadde vært litt gøy å se hva man kan få til selv