Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 5343
Har brukt melanotan jevnlig i ca 7 mnd nå. Bruker fornuft når jeg doserer og er generelt veldig forsiktig.
Har aldri fått en eneste bivirkning utenom flere føflekker, så for meg er melanotan et vidunderstoff.
Noen som vet om det er langtids bivirkninger på dette stoffet? Vil det være smart å ha en pause på et par mnd i ny og ne eller er det bare å kjøre på i årevis?
Anonym bruker
"Identisk Slattenpatte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
håper ikke det, jeg har bruk de i 2 år daglig.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
håper ikke det, jeg har bruk de i 2 år daglig.
Vis hele sitatet...
Tviler sterkt på at du har brukt mella DAGLIG i 2 år, isåfall har du gjort noe fryktelig dumt.
Sitat av jaffarbigbag Vis innlegg
Tviler sterkt på at du har brukt mella DAGLIG i 2 år, isåfall har du gjort noe fryktelig dumt.
Vis hele sitatet...
Du har vel vært her lenge nok til å forstå at vist du skal lire av deg en sånn kommentar så må du nesten utdype det i samme slengen.
Sitat av Alge Vis innlegg
Du har vel vært her lenge nok til å forstå at vist du skal lire av deg en sånn kommentar så må du nesten utdype det i samme slengen.
Vis hele sitatet...
Hvis han har tatt melanotan daglig, noe som jeg tolker som hver dag i 2 år, så hadde han vært svartere enn en somalier.
Han har mest sannsynlig økt risikoen før føflekkreft, og kreft i pigmentcellene med 70-80%.
Han har også høyst sannsynlig ødelagt sitt normale pigment for resten av livet.
Anonym bruker
"Opptatt Havmunk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Tar alltid pause på vintern, føles bra.
Anonym bruker
"Skeptisk Måse"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av jaffarbigbag Vis innlegg
Hvis han har tatt melanotan daglig, noe som jeg tolker som hver dag i 2 år, så hadde han vært svartere enn en somalier.
Han har mest sannsynlig økt risikoen før føflekkreft, og kreft i pigmentcellene med 70-80%.
Han har også høyst sannsynlig ødelagt sitt normale pigment for resten av livet.
Vis hele sitatet...
Aldri holdt på med melanotan, men kjenner flere som har gjort det tidligere i sin ungdom. Det var ett par av gutta som tydeligvis gjorde det for ofte, de ble mer gule som gullrøtter enn de ble svarte Så meget komisk ut når den ene etter den andre lignet mer og mer på en grønnsak
Anonym bruker
"Flirende Sirene"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har brukt det i etpar mnd nå. Merker ingen bivirkninger utenom føflekker jeg heller.
Dette gir ikke økt risiko for kreft, men mindre.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg har brukt det i etpar mnd nå. Merker ingen bivirkninger utenom føflekker jeg heller.
Dette gir ikke økt risiko for kreft, men mindre.
Vis hele sitatet...
Mindre risiko for kreft?? Er isåfall 2 forskjellige påstander her nå? Kilder?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg har brukt det i etpar mnd nå. Merker ingen bivirkninger utenom føflekker jeg heller.
Dette gir ikke økt risiko for kreft, men mindre.
Vis hele sitatet...
Har du noen kilder på det med kreft? Etter ett kjapt google søk så ser det ut som om det faktisk øker sansynligheten for kreft ved overdrevent bruk.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg har brukt det i etpar mnd nå. Merker ingen bivirkninger utenom føflekker jeg heller.
Dette gir ikke økt risiko for kreft, men mindre.
Vis hele sitatet...
Er du helt koko?

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Aldri holdt på med melanotan, men kjenner flere som har gjort det tidligere i sin ungdom. Det var ett par av gutta som tydeligvis gjorde det for ofte, de ble mer gule som gullrøtter enn de ble svarte Så meget komisk ut når den ene etter den andre lignet mer og mer på en grønnsak
Vis hele sitatet...

Melanotan 1 det
Sist endret av jaffarbigbag; 6. februar 2020 kl. 19:25. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Identisk Slattenpatte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
haha. jeg har misforstått. Jeg trodde det sto melatonin. Sånn til å sove på . er jente forresten. Ble litt redd når jaffar skrev jeg hadde gjort noe dumt :P ,men heldigvis var det ikke snakk om melatonin.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
haha. jeg har misforstått. Jeg trodde det sto melatonin. Sånn til å sove på . er jente forresten. Ble litt redd når jaffar skrev jeg hadde gjort noe dumt :P ,men heldigvis var det ikke snakk om melatonin.
Vis hele sitatet...
Haha, det blir noe helt annet ja.
Anonym bruker
"Vennlig Lodde"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Noen som har noe god info angående melanotan 1 og 2? Vurderer å starte på de grunnet hvit og rødhåret uten et fragment av pigment
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Noen som har noe god info angående melanotan 1 og 2? Vurderer å starte på de grunnet hvit og rødhåret uten et fragment av pigment
Vis hele sitatet...
Hva vil du vite? Har 7-8 års erfaring med begge to.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg har brukt det i etpar mnd nå. Merker ingen bivirkninger utenom føflekker jeg heller.
Dette gir ikke økt risiko for kreft, men mindre.
Vis hele sitatet...
Tja, melanotan gir mindre risiko for hudkreft når du er i solen i og med at det lager et beskyttende brunt lag på huden.
Derimot så skal det visstnok øke risikoen for føflekkreft.
Dette er en risiko som jeg synes er verdt å ta da jeg får en fin brunfarge året rundt av dette.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Noen som har noe god info angående melanotan 1 og 2? Vurderer å starte på de grunnet hvit og rødhåret uten et fragment av pigment
Vis hele sitatet...
Vil absolutt anbefale deg å begynne med dette. Bare sørg for at du kjøper kvalitet.
Du kommer til å få en ny hverdag
Står myyye info på nettet om dosering osv.

Sitat av jaffarbigbag Vis innlegg
Hva vil du vite? Har 7-8 års erfaring med begge to.
Vis hele sitatet...
Som sagt så har jeg holdt på i 7 mnd nå. Brukt 4 krukker. Har du tatt pause på vinteren? Eller andre lengre pauser?
Liker å ha litt brunfarge hele tiden, men vil ikke overforbruke dette her heller..
Sist endret av maxfit1; 6. februar 2020 kl. 23:04. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av jmhaland Vis innlegg



Vil absolutt anbefale deg å begynne med dette. Bare sørg for at du kjøper kvalitet.
Du kommer til å få en ny hverdag

Som sagt så har jeg holdt på i 7 mnd nå. Brukt 4 krukker. Har du tatt pause på vinteren? Eller andre lengre pauser?
Liker å ha litt brunfarge hele tiden, men vil ikke overforbruke dette her heller..
Vis hele sitatet...

Først å frem bør du ikke anbefale noen å starte med melanotan hvis du bare har 7mnds erfaring.
Noen kan få mye værre bivirkninger en andre.

Pause på vinteren? Er vel gjernest da man vil være brun(?)
Bruker 1krukke pr 2mnd selv & har som regel pause i Juni & Juli med 2-4 sprøyter hvis jeg ikke er fornøyd nok med fargen. Pause i de månedene pga mye sol og uteaktivitet.
Sist endret av jaffarbigbag; 6. februar 2020 kl. 23:17.
Sitat av jaffarbigbag Vis innlegg
Først å frem bør du ikke anbefale noen å starte med melanotan hvis du bare har 7mnds erfaring.
Noen kan få mye værre bivirkninger en andre.

Pause på vinteren? Er vel gjernest da man vil være brun(?)
Bruker 1krukke pr 2mnd selv & har som regel pause i Juni & Juli med 2-4 sprøyter hvis jeg ikke er fornøyd nok med fargen. Pause i de månedene pga mye sol og uteaktivitet.
Vis hele sitatet...
Jeg anbefaler bare ut i fra mine 7 mnd med erfaring
Men uansett takk for svar! Da kjøper jeg nye krukker og driter i pause Må si jeg merker at jeg blir litt avhengig av å være brun etter å ha begynt med dette. Tar du mye solarium?
Sitat av jmhaland Vis innlegg
Jeg anbefaler bare ut i fra mine 7 mnd med erfaring
Men uansett takk for svar! Da kjøper jeg nye krukker og driter i pause Må si jeg merker at jeg blir litt avhengig av å være brun etter å ha begynt med dette. Tar du mye solarium?
Vis hele sitatet...
Blir fort avhengig av brunfargen ja!

Tar sol 3 ganger pr uke.
▼ ... over et år senere ... ▼
Anonym bruker
"Klok Hvalross"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av maxfit1 Vis innlegg
Har brukt melanotan jevnlig i ca 7 mnd nå. Bruker fornuft når jeg doserer og er generelt veldig forsiktig.
Har aldri fått en eneste bivirkning utenom flere føflekker, så for meg er melanotan et vidunderstoff.
Noen som vet om det er langtids bivirkninger på dette stoffet? Vil det være smart å ha en pause på et par mnd i ny og ne eller er det bare å kjøre på i årevis?
Vis hele sitatet...
Hei Maxfit1. Lagde meg nettopp bruker for å prøve å komme i kontakt med deg men ser ut som jeg ikke får til noe annet enn her 😅 Skulle gjerne spurt deg om noe ang innlegget her, men tror ikke det er lov å nevne 😊