Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 2339
Anonym bruker
"Ekstravagant Lindorm"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har hørt at kokain kan gjøre følgende:

- Redusere grad av synlig alkoholberuselse
- Gjøre en mer skjerpet
- Fremme eufori
- Fjerne hukommelsestap som følge av høy promille
- Fjerne uønsket oppførsel

Er det noen som har erfaring med denne typen bruk av kokain? Jeg drikker sjelden, men når jeg gjør det er jeg plaget med black outs og søplefylla. Jeg er ikke på jakt etter pekefingre, da jeg vet at jeg har et usunt forhold til alkohol når jeg inntar det, og at det ikke er lurt å bruke kokain generelt. Jeg forstår også at det finnes en risiko for at jeg kan bli veldig glad i effekten, og dermed drikke oftere.

Ser for meg bruk 1-4 ganger pr år dersom effekten er noenlunde sånn som jeg har hørt.

Tips? Råd? Erfaringer?
BRAND ∞ STRONG
Vel.. du har ikke egentlig feil. Både kokain og Amfetamin vil gjøre at du føler deg mindre full, eventuelt at du kan drikke mer om du har tatt det i forkant.
Men er du sikker på at du ønsker å skyte "spurv med kanoner" ?
Anonym bruker
"Ekstravagant Lindorm"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Trenger ikke skyte spurv med kanoner, hvis det finnes sprettert som gjør samme jobben...?
BRAND ∞ STRONG
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ser for meg bruk 1-4 ganger pr år dersom effekten er noenlunde sånn som jeg har hørt.
Vis hele sitatet...
..hvis problemet ikke er større, så er det muligens ikke så lurt i introdusere kokain i mixen.
Det kan fort skape størrre problemer en det løser
Anonym bruker
"Ekstravagant Lindorm"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Problemet er vel så stort at jeg ikke kan drikke uten å bli ape.
BRAND ∞ STRONG
..for all del. Du trenger ikke høre på meg. Det var bare min mening.
Og jeg sier det fordi jeg vet hvor lett det er å like kola & amf
Anonym bruker
"Ekstravagant Lindorm"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sånn som det er nå står mellom totalavhold, og å finne en annen løsning de få gangene jeg drikker. Totalavhold virker å være urealistisk, dessverre.
BRAND ∞ STRONG
..da har du jo egentlig svart selv da i forkant.
Ikke så mye andre kan gjøre med det. Lykke til!
Anonym bruker
"Rask Katt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ja du blir mer skjerpet.
Eneste problemet er at du drikker mye mer etterpå.. Jeg blir ofte kvalm av alkohol i store mengder men med kokain går det helt fint.
Blir altid til at man drikker 20+ enheter og blacker ut uansett. Bare at nå holder pulver deg oppe slik at du kan gjøre dobbelt så mye dumt.
Ikke ment som en moralpreken men fraråder deg og begynne å bruke kokain. Det bli aldri med en gang desverre.
Ja, du blir mindre full og får mer eifori av kokain, men du kan risikere å bli høy på pæra, leke macho, plage folk, drikke enda mer enn du ville gjort uten kokain. Kokain-effekt dabber av rimelig kjapt, så hyppige redoseringer er vanlig blant folk som er glad i slikt. Når du går tom for kokain, så kommer en forferdelig nedtur, blandet med bakfylla. I tillegg risikere du å overdosere på alkohol, for når virkning av kokain dabber av, så blir du sørpe drittings, kanskje med alkoholforgiftning fordi du drakk og drakk mens du var på kokain.

Kokain og alkohol blandet i lag danner kokaethylen, et stoff som er svært skadelig for hjertet og kroppen ellers. Kokainavhengighet er også veldig enkel å pådra seg og vanskelig å bli kvitt.
Du har forsåvidt rett i att både kola og fart kan brukes til og justere beruselsesgraden. Men du skal være særdeles forsiktig med og bruke det i din sammenheng tror jeg. Dersom du alltid drikker deg blackout, burde du kanskje prøve å sette til verks andre tiltak som 50/50 lettøl, vanlig øl. Slik at du får i deg mindre. Drikker du sprit er blackouten din så å si selvforklarlig. Gi faen i sprit og hopp på øl.

Takler selv ikke sprit, å drikker bare pils nå. Lenge siden jeg har drevet med stimulanter også, men fra det jeg husker.
Kunne jeg være drita full, for så og bli nærmest edru etter en linje. Når linja da går ut av systemet, og du har drukket imens, slår det deg som en slegge, og du blacker.
Anonym bruker
"Ekstravagant Lindorm"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Det er noe som tar over og gir meg tenning når jeg drikker, så klarer ikke stoppe. Optimalt sett burde jeg da ikke drikke, men det er lite gjennomførbart. Så leter etter noe som kan hjelpe til å bremse. Lettøl er neppe noe jeg kommer til å prioritere når jeg er i gang...
Anonym bruker
"Ekstravagant Lindorm"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av freesbi Vis innlegg
mdma?
Vis hele sitatet...
Vil det hjelpe til for å ikke bli apekatt når man drikker?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Om du ikke klarer å kontrollere alkoholinntaket ditt så blir det å kombinere stimulerende som Kokain eller Amfetmin en katastrofe, for å si det sånn: Hvordan skal du klare å begrense pulverinntaket, som er et sterkt euforiserende stoff (man føler seg bra og vil jo ha mer) når du ikke klarer det med alkohol en gang?
Her er det både pro's & con's, og det er viktig å veie opp fordelene mot ulempene når man i sin ruskarriere skal avansere fra alkohol og inn i stimulantenes verden.

Det kan "fjerne uønsket oppførsel" hvis det du mener med det er sjangling, snøvling og spying som følge av for mye alkohol.

Men det kan også føre til uønsket oppførsel som brauting, aggresivitet, tilbøyelighet til å bruke vold.
For ikke å snakke om timevis med pissprat og selvskryting.

Hvordan en person reagerer på et stoff kan man aldri være sikker på.
Personlig blir jeg euforisk, rolig og får tilogmed økt apetitt av kokain.
Andre blir ufyselige og hissige.
Jeg liker alkoholrusen dårlig, så for meg fungerer det fint å kombinere alkohol med kokain i sosiale settinger.

Men er det sånn at du ikke klarer å styre deg og drikker til du får blackout, så er det en veldig dårlig idé å legge kokain inn i ligninga.
Selvdisiplin er nøkkelen til å bruke rusmidler på en forsvarlig måte, og kokain er noe som krever høy selvdisiplin for å kunne brukes rekreasjonelt.

Jeg vil ikke anbefale deg å bruke kokain til å kontrollere alkoholrusen hvis du ikke kan kontrollere den uten.
Føler at problemet med Kokain er når man flere som tar det sammen med venner så blir det til at festen blir en kokain fest hvor man kun drar striper til langt utpå morran uten noe særlig kontekst. Man bare sitter der å har hjertebank og dunker nedpå med striper og blir helt svidd
Hiver meg på at brus/fart ikke hørtes optimalt ut når du allrede har problemer med å begrense deg, da spesielt brus.
Om du abselut må ha noe, hva med ritalin/conserta å da bare ta med en pille i lommeboka før turen ut, så slipper du å ende opp med å ta for mye.
Sitat av Drugsarebadmkey Vis innlegg
Føler at problemet med Kokain er når man flere som tar det sammen med venner så blir det til at festen blir en kokain fest hvor man kun drar striper til langt utpå morran uten noe særlig kontekst. Man bare sitter der å har hjertebank og dunker nedpå med striper og blir helt svidd
Vis hele sitatet...
Dette! Det er ikke bra men skjer hver gang, gjør selv de streiteste streitingene til nosecandy kings, danser rundt ganske veljustert klokka 10:00 på morgen haha
Sitat av El MunchoGrande Vis innlegg

Men det kan også føre til uønsket oppførsel som brauting, aggresivitet, tilbøyelighet til å bruke vold.
For ikke å snakke om timevis med pissprat og selvskryting.
Vis hele sitatet...
Eller utagerende seksuell adferd. Timesvis med runking eller i verste fall trakassering. Potensielt mange typer uønsket oppførsel egentlig, uansett hvor snill gutt man er fra før. Det spiller ingen rolle.

Har en følelse av at dette prosjektet kommer til å slå hardt tilbake på trådstarter, fordi han prøver å innføre et nytt rusmiddel for å minimere uønskede effekter fra et annet rusmiddel osv. Høres bare usunt ut. Som om jeg skulle gjort det selv.

Men for å svare på spørsmålene til TS da, det du lister opp er jo forsåvidt sant.
Anonym bruker
"Ekstravagant Lindorm"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Takk for veldig gode svar. Svarene var som jeg trodde, at dette vil fungere ca som jeg listet opp, men at det er en farlig sti å tråkke opp.
Anonym bruker
"Sprudlende Brosme"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Etter erfaring så drikker man ofte desto mer om man bruker kokain. Ofte så slutter man å sjangle eller snøvle, men setningene man lirer av seg er helt hinsides all tenkelig fornuft!
vet ikke hvordan det er å ta mdma på verste spritfylla....
men går helt fint etter noen øl. Da drikker du garantert mindre etterpå, husker mer og blir en mer hyggelig fyr.
Men kan få kjip nedtur når det går ut, men det får en forsåvidt av alkohol og coke også....
2 av 10 førstegangs brukere på kokain ender opp som gjentakende brukere har jeg hørt. Kokain er noe som ikke bare har effekt på deg, men også på dine hardt tjente penger. Kokain er dyrt, men selvfølgelig trenger ikke du bruke 10k på cola for å ha det litt "kult" ei helg. Det koster så mye mer enn hva det smaker. Da snakker jeg ikke bare om penger, men det å være en bruker av det. Cola er vanskelig å stoppe med når du først er igang med moroa. Har du brukt 10k og er tom så er det jo en selvfølge at du skaffer mere, men gjerne dobbelt så mye for da vet du at det holder en liten stund.

For en som har alkoholproblemene som jeg får inntrykk av at du har så er dette en dårlig ide. meget dårlig. Skal man være storkar så gir man seg jo ikke etter en liten normal stripe, neida man sniffer helt til det sier stopp. Er du slik jeg tror så er ikke dette et stoff for deg. Det å sniffe cola er jo artig og noe man kan sitte gjennom en dag og en natt å gjøre.
Min teori er at når du tar colaen så kommer du ikke til å bli fornøyd med funken så re doseringer blir tatt ganske så kjapt etter at edru stripa ble tatt. Alkoholen blir ikke så betydelig eller spennende lengere for du har jo funnet noe nytt å leke med.

Fordelen er jo at du drikker jo mindre ulempen er at du kommer til å jage en rus du ikke kommer til å oppnå. Det er ikke fordi du ikke blir ruset, men fordi det er vanskelig å bedømme seg selv da det ikke er sikkert du kjenner noe "rus" i det hele og store. Du kommer til å bli en av de som tar alt det de klarer fordi det er slik din natur er. Du gjør jo sikkert det samme på alkohol på noe vis og det samme kommer til å bli situasjonen med cola.

Kola er faktisk et av de hardere stoffene, men underlig nok en av de folk flest vet hva er eller har lyst å prøve. Stimulanter er jo oppkvikkende, men kola synes jeg personlig gir en mer avslappende og nesten bedøvende rus. Har aldri vært stor på kola da det ble dyrt å kjedelig speed derimot var det som aldri avsluttet festen. Speed tar deg opp til skyene, men sender deg dypere enn helvetet. Om du tror du kjenner deg selv så tro om igjen etter en heftig nedtur endrer man kanskje perspektiv på endel.

Om det er ille så kan det føles ut som om man har mistet evnen til å føle glede. uansett hva du gjør gir det deg ingenting tilbake. alt er meningsløst og bare jævlig. Dette er ikke nødvendigvis noe som kommer til å gi seg med det første heller... stimulanter endrer måten man bruker hodet på. hjernen tenker ikke på samme vis som før. Man endrer kanskje væremåte pga tankegangen er blitt et kaos uten at du selv legger noe merke til det, men du føler da igjen at du jakter en rus eller det å bare være super glad og da er du jo tilbake på den evige jakten da.

Jeg sier ikke dette kommer til å skje deg, men det jeg sier at en sånnen type situasjon er ikke noe du skal se bort ifra. det høres ut som om jeg beskriver en svak trisk sjel, men trust me om det er en ting som knekker absolutt alle så er det makka nedturen.
Fordelen er at mange blir skremt bort fra stoffet, mens andre er så på jordet med negativt tankekjør at de fortsetter å ta det fordi de vil tilbake der de var.
Det er som du ser veldig lett å legge til seg en dårlig vane. Avhengigheten man får til stoffet legger du ikke merke til engang. Du blir psykisk avhengig av stoffet etter at det har fucket hjernen og funksjonene den hadde. Dette er jo ikke noe en selv legger merke til da alt er naturlig bare.

Alkohol er ikke i fokus lenger det er bare en rekvisitt du bruker for å skli inn i mengden ute på byen og på fest og generelt. Selv tror man jo man er en luring og lurer alle, men som oftest skjønner man ikke selv hvor ruset man faktisk fremstår. Noen som kjenner deg vill legge godt merke til det før du har blitt skikkelig godt kjent med stoffet.

Med tanke på at du helt sikkert kommer til å bli han fyren som tar monsterstripene og som fyller på i ett sett nesten så anbefaler jeg deg om å holde deg langt unna stimulanter. Hold deg værtfall langt unna speed for jeg tror helt erlig ikke det er noe for deg. intensjonen med bruken din er jo å ta kontroll. Om løsningen din blir cola eller speed så nok er det definisjonen på 0 kontroll. Når man først har gir og girer opp så begynner du å få en voldsom fart til slutt. Når bilen kjører så er det ikke bare bare å hoppe ut heller. Uansett hva så er det kun to utveier fra bilen. 1)hoppe ut før farten blir alt for høy, men dette er jo ikke så artig om man kjører i 100kmt.... 2) Holde seg fast og bare få så høy fart som overhodemulig. Med høy fart greier du ikke stoppe før bilen treffer fjell veggen for den gjør altid det til slutt.

Bil eksemplene høres sikkert helt skrudd ut og du tenker vell det åpenbare: Er det ikke bare å kjøre bilen? NEI! uansett om du selv tror du har styringen så er det bare noe du lurer deg selv med. Det går veldig fort fra 0-1000 ofte så fort at man ikke helt skjønner selv hva som skjedde.

For cola og speed brukerne er jo mange forskjellige typer folk. Du har han på gata så har du partyløva du den energiløse også har du den som bare vil koble av. Du har de som tar det for motet for å fungere sosialt også har du de som bruker det for å vaske hus. 1 stoff mange millioner brukere hvem av dem er du? umulig å si.
Det er lett å tro selv at du er en av de med kontroll, men her om dagen innså jeg at jeg har vært plaget med speed i 10 år ca. 10 år det er jo ingenting i det hele å store, men hadde jeg ikke vist tallet hadde jeg svart 3 år.

Jeg startet slik som deg brukte amfetamin i fest sammenheng for å kunne slippe meg litt løs uten noe hemninger eller frykt gikk jo virkelig i berg å dal bane. Om du har vanlige venner så er det bare å ta farvel med de for det ender opp med at folk unngår deg da bare det å ha det i sitt nærvær er ubehagelig da du selv tror du er helt vanlig så er du jo langt ifra det. Du blir et nytt menneske til slutt. hjernen blir omprogrammert og det er sikkert mye i psyken som blir utløst som følge av stoffet. tankeprosessen rundt ubetydelige og kjempeviktige valg forsvinner eller blir svekket da men ikke er istand til å ta et rasjonelt valg. Man får nytt forhold til mennesker og det samme gjør omverdenen til deg. Det er helt sykt å se tilbake på hvordan det hele startet, men jeg vet jo ikke om den tanken er rett eller gal. Kynisk og iskald er noe man kommer til og bli som følge av stoff. Du når et punkt der de eneste du kan stole på er jo egentlig ingen.
Du får kanskje et helt skrudd syn på ting og lever kanskje med 20 forskjellige personer i hodet uten at du skjønner det.
Det er klin umulig å skjønne seg selv for det er ikke bare mot verden man kjemper men først og fremst seg selv.

Si hva dere nå enn vill, men jeg har aldri møtt en partyløve i overgang til avhengig som selv var klar over det. Konfronter de med alt du bare orker, men det har seg jo slik at det er noe som blir en del av deg til slutt.

Dette er verken en fasit eller et reelt inntrykk i hva det gjør med deg, men en teori som er blant en av de mer populære. Jeg har aldri kunnet relatere til noen når det kommer til historier og om jeg leser om stoffet høres speed ut som noe helt annet.

Alt handler om PERSON DOSE FORVENTNINGER det er absolutt ingen her på Internett som greier å gi deg et svar på spørsmålet. Stimulanter er veldig veldig forventning basert når det kommer til hva forskjellige folk får ut av stoffet.
Det blir kanskje feil å kalle det rus. Tilværelse er kanskje en bedre beskrivelse ikke vet jeg.

jeg vet faktisk ikke hvordan jeg skal kunne beskrive cola eller speed. Jeg har faktisk ikke peiling merkelig nok, men det er kanskje fordi at det er jo slik at det er ingen som greier å svare på et slikt spørsmål. leser du om kola og speed på nett så får man pressesenter en sjenert beskrivelse. speed stoffet jeg selv har brukt en evighet fremstår som noe helt annet enn hva jeg ville ha sagt.
For når alt kommer til stykket så handler det om hvordan man bruker stoffet. Noen tar et dropp også et det heftig mens andre skyter makkan, men uten å få tilfredsstillelsen av å få det man søker. Folk reagerer helt forskjellige på stoff uten tvil så selv om du skal bruke det som en "reset" når det kommer til inntak av alkohol er det ikke sikkert det fungerer på deg slik som du hadde håpet på.

Det er sikkert mange som er uenig med meg i veldig mye, men uansett så husk en ting dette er ikke noen pekefinger. Du kommer til å lære på den harde måten slik som alle andre. Eller så kommer du til takle det helt fint.

Om du bestemmer deg for å prøve så prøv det først i en privat setting ilag med en god venn slik at du får testet det litt i forveien bare pass på at han er edru. Det er lurt å måle alle doser på vekt for da vet du akkurat hvor mye som skal til og lignende. Og selvfølgelig så er du ingen tony montana så bare ro helt ned i starten start minimalt. ikke bare sitt i sofaen å kjenn eter om du kjenner noe bare surr litt rundt med diverse så skal du ikke se bort ifra at du merker det selv også.

Om jeg var det ville jeg heller prøv og kutte ned i alkohol inntak da dette neppe fører til noe bra verken for deg eller de rundt deg. Om du ellers egentlig bare er en idiot i fylla så er det nok ikke så mange som vil dra på byen med deg når du er ruset på cola eller speed. Kaoset i hodet kan få deg til å gjøre mye sykt som du ellers ikke ville ha gjort uten å ha noe konsekvenser i bakhodet.
Klassikeren og en feil jeg begikk da det var jeg som var selve festen var jo det at jeg følte jeg var bedre enn alle andre rundt meg og at ingen skulle få ødelegge noe for meg eller bli et hinder.
Jeg liker å si at festen er ikke igang før nachet er over. Man fester jo i ett uten noe pause. tid er noe som ikke eksisterer eller påvirker deg om klokka er 1700 eller 0600 så spiller det ingen rolle for man er bare i en boble å koker hodet noe ekstremt før man gir seg.
hukommelsen forsvinner. Bare å dra på byen, men den byturen glemmes fort.
Når du står i køa og har tatt ett sniff for å bli edru så er du i 100 og gleder deg til å endelig starte kvelden skikkelig. Det er da det alltid er like tungt vær gang når man får et nei. Hva faen jeg er jo edru? er jo det du tenker. Dørvakta vet vell ikke hvem han kødder med. Seff skaller du han rett ned og sørger for at han blir liggende dum som du er kan du jo finne på å vandre inn etter å ha fjernet hinderet. Det er en annen idiot som er ute etter bråk og han er masete og en plage uten like. Du flyger på vedkommende og gir alt du har for å knuse personen.

Også havnet vi her da.... sperret inne bak lås å slå fordi du banket heeelt feil fyr. Fyren som kødda med deg var jo bare politiet som var der for å hente deg. Alle utenom deg viste at det var politiet det var åpenlyst. likevel så tenkte rusen litt for deg og tok hånd om det problemet også.
Fordelen var jo at du sluttet både med alkohol og stimulanter da du ble sittende en stund.
Men det var jo ikke så ille all in all det oppholdet egentlig det var jo ikke som om du var i fengsel. neinei du ble jo sendt rett in på galehuset da det viste seg at hodet var ikke helt på nett lengere.

Haha neida er jo seff fort gjort å drite på draget når ting begynner å gå mot deg, men sier fremdeles ikke at dette er noe som skjer med folk. Men konsekvensene av handlingene du gjør betyr fint lite jeg selv dreit såpass på draget at både vekter og onkelblå fikk vær sin runde.
Konsekvensene var ikke noe å le av for å si det sånn men er jo artig i ettertid da gjort er gjort.

Det er så mye man oppdager på egenhånd når det kommer til stimulanter, men noe du kan se frem til om du bestemmer deg for å gi det et forsøk er nach meg skyggefolket blant annet de stiller alltid opp for deg når du trenger de.
Det er helt sykt mye rart man får for seg det er jo galskap, men litt lættis samtidig.
Gode minner og fæle minner

Jeg sitter her å konkluderer med at det absolutt ikke er verdt det samma faen hvordan du ser på det så er det ikke verdt det. Så fra meg til deg så er det et langt langt unødvendig nei fra meg, for en eller annen grunn har jeg så mye jeg føler jeg sku få sagt :P