Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1808
Hei, har gått på oxycontin(norm) i 7 år nå, noe som har ledet til avhengighet ikke bare av det jeg har forskrevet men av benzo av alle slag. Har funnet en måte å løse opp benzoen på noe som ikke er vannløselig, for å trykke det sammen med oxyen. Har brukt sprøyter i nesten like mange år som jeg har gått på oxy. Og jeg er lei av hvordan dette påvirker meg å min familie(har ikke en familie selv heldigvis).
Å har sendt inn en lar søknad før og fikk avslag så prøvde jeg avrusning å innleggelser uten noe nytte, så nå tok fastkegen kontankt med lar legen(dr Swan) i LAR midt norge som er notorisk for å være strenge.
Fikk avslag på første søknad men jeg fikk ikke forklart at jeg satt sprøyter hver dag med benzo og opiater. avslaget var pågrunn av for lite misbruk, Og jeg har hatt hjerneslag å måtte lære å snakke igjen. skulle trudd det var nok. men nå har jeg ett møte med lar legene snart og denne gangen sa jeg at jeg brukte heroin fra tid til annen.
Har fått beskjed om at de kommer til å stille spørsmål for å sjekke om jeg har erfaring med heroin, så det jeg trenger hjelp til fra dere er hva alt kallest/slangen fra forskjellig heroin til kokeprosessen til du setter smellen. Har prøvd heroin men ikke med askorbinsyre.
Trenger hjelpen deres nå for å få hjelp fra helsevesenet.
Takk for alle tilbakemeldinger, om det er noe du ikke vil alle skal vite kan du sende PM på meg.
Blir du vurdert utifra din "rus-lingo" er det helt sykt..

Prøvd hero et par ganger, og har kalt det hest på tøys
Ygg
Ygg's Avatar
Trådstarter
Vær så snill å ikke føl at noe innslag er for dumt. Alt du kommer på men tenker nei det hjelper sikkert ikke eller det burde jeg ikke si.
Er det noe du ikke vil andre skal vite så PM meg og jeg gir deg mitt ord på at det blir mellom oss og de på møte da selvfølgelig men da blir jo ikke du nevnt.
ALLE tilbakemeldinger er mer enn velkommne og til veldig stor hjelp for meg. Dette møte kan bety veldig mye for resten av livet mitt

Ble litt feil tittel på denne tråden å finner ikke noe måte å endre den på.
Vet jo ikke hva jeg blir spurt, men kanskje hvor mange ganger om dagen bruker en heorinist å sette en smell.
Det jeg vet er at du burde bruke askorbinsyre når du koker det opp, men jeg vet ikke hvor mye man skal bruke.
Når en heroinist kjøper ny heroin hvor mye bruker man på første smellen når man ikke vet hvor mye han bruker da.
Regner med en vanlig smell er på 0,1 til 0,2.
En "bag" er på 0,15.
Rusen varer 3-4 timer tror jeg.
Tar man for mye så spyr man.
Hvilken forkskjellig heroin selges det?
det kan kalles, ned, minus, h, hest, junk.
Hvordan ser det ut, har sett d i brune klomper som ser ut som hasj, men hvilke andre former kommer det i?

Det er det jeg vet om heroin, fyll meg inn på resten eller om noe av det jeg postet er feil, takk på forhånd for alle innslag!
Sist endret av Ygg; 23. januar 2020 kl. 10:38. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
New generation
colakork's Avatar
Skam noia
The world is my enem
Du må ha "friskmelding" om morgenen og kveld eller oftere kommer an på kvalitet på dop, Det viktigste for deg er "morgen smellen" to som Jeg kom på i farten. Kjipt at det skal være slikt...

At du må bevise med slang snakk altså..
Sist endret av NeverAgain; 23. januar 2020 kl. 11:51. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Ygg
Ygg's Avatar
Trådstarter
ja jeg syns de burde vise skjønn å forstå at opiatavhengigheten er der når jeg har fått oxycontin og oxynorm å rohypnol (en måned) i 7 år.
Politiet anbefalte til og med at jeg burde få lar i ett skriv jeg kan ta med på møte, også har jeg skriv fra en nevrolog som sier at metadon er lar medisinen som dekker smerte behovene og kanskje noe av angst problemene mine.
Men alt dette utenom skrivet fra polititet hadde jeg på første søknad og da fikk jeg avslag
Vær ærlig med de spør du meg altså, jeg fikk metadon etter å vært av heroin i mangen år, jeg brukt 12mg subb på tre sprøyter om dagen leneg som en avtale med mormor og morfar som jeg fikk bo hos og de betalte subben, dem vet hva oxy er, det er jo rein morfin det basically bare bedre. Hakket under heroin. Si du har skutt det blandet med benzo daglig, det burde faen meg holde. Jeg fikk besjed om at jeg var så høydosert på IV subb at jeg fikk nedtrappping på sublingual subutex først, så ble jeg avrust, så gikk jeg over på metadon. For ellers ville jeg bli veldig sjuk sa de for jeg var i benzo abstinens også.

LYKKE TIL, du fortjener et bedre liv, MEN velg subutex, og IKKE metadon om du får det trykt opp i hånda di engang altså! Alle på subb tar det ut etterhvert for en uke, skyter så 1/3-1/2 av medisinen og selger resten. Sånn blir det mange nye avhengig på heroin light, men nå sporer jeg av.

Subb kan du gå på mindre en du får helt fint, og du kan slutte en dag. På metadon selger du ikke en jævla dråpe, og likevel er du ikke frisk hele natta og morgenen. Så velg selv folkens. Hadde jeg valgt igjen hadde jeg aldri tatt imot metadon, heller subb selv om jeg visteat da kom jeg til å skyte det fremdeles=(

130mg metadon skal inntas nå kl 05:00 og føles noen dager som bare vann altså, har heldigvis to rivotril til og en ekstra sobril også, jeg går på 25mg sobril morgen middag og kveld. Pluss litt marijuana som skal smake godt nå, god morgen freaks. Peace.

s
Ygg
Ygg's Avatar
Trådstarter
Sitat av vephoria Vis innlegg
Blir du vurdert utifra din "rus-lingo" er det helt sykt..

Prøvd hero et par ganger, og har kalt det hest på tøys
Vis hele sitatet...
Sitat av saviour Vis innlegg
Vær ærlig med de spør du meg altså, jeg fikk metadon etter å vært av heroin i mangen år, jeg brukt 12mg subb på tre sprøyter om dagen leneg som en avtale med mormor og morfar som jeg fikk bo hos og de betalte subben, dem vet hva oxy er, det er jo rein morfin det basically bare bedre. Hakket under heroin. Si du har skutt det blandet med benzo daglig, det burde faen meg holde. Jeg fikk besjed om at jeg var så høydosert på IV subb at jeg fikk nedtrappping på sublingual subutex først, så ble jeg avrust, så gikk jeg over på metadon. For ellers ville jeg bli veldig sjuk sa de for jeg var i benzo abstinens også.

LYKKE TIL, du fortjener et bedre liv, MEN velg subutex, og IKKE metadon om du får det trykt opp i hånda di engang altså! Alle på subb tar det ut etterhvert for en uke, skyter så 1/3-1/2 av medisinen og selger resten. Sånn blir det mange nye avhengig på heroin light, men nå sporer jeg av.

Subb kan du gå på mindre en du får helt fint, og du kan slutte en dag. På metadon selger du ikke en jævla dråpe, og likevel er du ikke frisk hele natta og morgenen. Så velg selv folkens. Hadde jeg valgt igjen hadde jeg aldri tatt imot metadon, heller subb selv om jeg visteat da kom jeg til å skyte det fremdeles=(

130mg metadon skal inntas nå kl 05:00 og føles noen dager som bare vann altså, har heldigvis to rivotril til og en ekstra sobril også, jeg går på 25mg sobril morgen middag og kveld. Pluss litt marijuana som skal smake godt nå, god morgen freaks. Peace.

s
Vis hele sitatet...
Har desverre en smerteproblematik med isjasnerven og vet at burprenofin ikke tar det. og har skutt 16 mg. hjelper det ikke da kommer det ikke til å hjelpe. og LAR Midt Norge er så streng at jeg skjønner du ikke gikk dem. Har aldri hørt om noen som har fått 130 mg metadon. første søknad gikk jeg på 90 mg med både oxycontin og oxynorm. og jeg har hatt hjerneslag av injeksjon så de viste og jeg sa jeg brukte det intravenøst. fikk til svar at først og fremst var misbruket for lite, for det andre hadde jeg ikke opiat avhengighetsdiagnose og for det tredje hadde jeg ikke vært nok ganger på avrusning og prøvd å slutte. Nå har jeg vært og fått opiat avhenighetsdiagnose(noe de bare krever for å være vrang ettersom jeg har gått på denne medisinen i 7 år), jeg har vært på avrusning en gang til og de vil ikke ta meg imot flere ganger heller (har søkt) har prøvd å slutte ved å trappe ned, kuttet først ut oxynormen,hurtigvirkende, noe som gjorde gjennombrudsmertene jævlig for å si det mildt. så har jeg kuttet ned til 60 mg oxycontin, men da økte jeg selvmedisineringen fra hasj til mye benzo for å potensere oxycontinen, føles jo dobbelt så bra med benzo. Men jeg har ingen andre muligheter siden jeg har søkt meg inn på psyk.pol å fått avslag å avslag på vestmo(avrusning). Derfor håper jeg alle som kan bidra her til å hjelpe meg med min siste sjanse håper jeg gjør det, for dette er siste håpet mitt.
Takk på forhånd for alle tilbakemeldinger.

skamløs bump
Sist endret av Ygg; 24. januar 2020 kl. 10:51. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Synd å høre situasjonen din, jeg har det så lett jeg å få søknader gjennom for jeg er autistisk, asperger syndrom, men det skal skifte navn til 'høytfungerende autisme'. Det gjør at jeg har en slags stemme i hodet som hvisker til meg, 'det du sa nå var dumt, du må si noe for å redde deg inn', så prøver jeg det og det blir enda dummere en det første, og jeg sitter alltid å tviler på hva som er sant og ikke og hva som blir sagt mellom linjene i samvær med andre mennesker, til og med mamma og pappa. Pluss at hodet går 10ganger så fort som ditt minst, selv med et lass med metadon og ti typer medisiner utenom. Og jeg sier ikke da at jeg er 10x så smart som deg altså, bare at det går så fort at jeg klarer ikke følge med på min egne tankerekker og blir overstimulert. Det er noen aspergere som klarer å utnytte dette potensialet og blir rakettforskere 16år gammel, men ikke jeg, jeg ble narkoman(blandt annet, jeg er ikke bare narkoman, har mye fint i livet også) Jeg svinger også i følelser og 'stemning' på et microsekund, det kan gå helt fint, så plutselig føles alt galt og jeg tror vennene mine sitter og tester smertegrensen min psykisk og har planlagt dette uten meg til steden på forhånd. samtidig som jeg innvendig rister på hodet over hva den dumme angsten min får meg til å tro. Jeg er syk, men jeg merker det, og det er nesten dobbelt så ille når man skjønner det så inderlig godt selv når mandriter seg loddrett ut.

Jeg skjønner liksom hva som er sant og ikke sant, for noe er jo bare rein angst, men jeg holder meg mest alene med hunden min. Eneste jeg går ut for er rusmidler, men oftest får jeg tinglevert på døren. Får også alle medsinene mine levert på døren hver morgen, til nesten dag, slik at jeg kan ta metadonen og sobril når jeg våkner mellom fem og sju, oftest fem.

Vist ikke du får lar skjønner jeg ingenting, du er jo så avhengig som en hver her på forumet, og har smertproblemer som gjør at metadon faktisk kan være eneste løsning i lengden. Selv om jeg er jævligforsiktig med å anbefale metadon etter over ti år på det selv. Med alle de problemer det har ført til, jeg kunne skrevet en bok om det, men ingen hadde gidda lese det.

Men med smerteproblemer blir du jo sittende på opiater enten hos lege eller lar. Lar er tryggere, og du kan ikke skyte metadon med høy toleranse for det er så lite metadon i en pumpe med dene ekle hostesaften, pluss metadon tas opp over 90% i magen så hvorfor skyte det. Men hadde jeg fått en 130mg ampull på 2,5ml hadde jeg skutt den hver morgen, uten tvil. Men selv da tar det litt tid før metadon virker har jeg hørt, for når de selgte metadon som kunne skytes en sjelden gang i nygårdsparken der jeg hengte i gamle dager kunne folk rekke å komme tilbake å klage til dealeren, så plutselig knakk knærne sammen under dem og de sa beklager. Jeg fikk aldri prøvd det selv.

Lykke tilhvertfall, men litt heroin slang jeg kommer på er kokebeger, som er alt fra en skei til de folie-kokebegerne strax husene gir ut, til en bunn av en colboks i nøden. Må ha litt askorbinsyre, c vitamin pulver, eller bare litt sitronsyre eller litt eddik for å løse opp den brune heroinen man oftest får i norge, som er lagd for å kunne røykes på folie. Jeg brukte sitronsaft fra en skvist sitron noen ganger, eller fra en sånn gul sitronsaft flaske. Vet ikke hvorlurt det var, men vi ga litt faen alle på den tiden.

Hvit heroin trengs ikke alltid hverken å kokes eller brukes syre til, og den dopen er farlig sterk, jeg hadde nesten en overdose og det var et 1/16g med slik gråhvit heroin, men jeg var ferskere da. Jeg skulle jo ha en "bag" som den gangen var 1/8 gram, men det regnet sånn jeg valgte å ta bussen heller en å sykle og så kjøpte jeg en rivotril av en bekjent på vei fra stedet jeg skulle til, hadde jeg syklet og kjøpt en hel bag, da hadde jeg ikke skrevet dette nå for å sidet sånn. For alle de andre i leiligheten sov med hodet mellom knærne når jeg satte skuddet på et bittelite bad. Jeg gikk ikne med en gang og skallet hodet i vasken.

Et skudd kalles ofte en smell, justering, eller en friskemelding. Nålene og pumpene kalles styr eller utstyr. Selges gjerne til høystbydenede dersom det er bare et reint styr igjen i kåken som en luring vil tjene penger på det at alle trenger å få i seg mer dop men ingen gidder slse det på andre intaksmetoder. En litt større pose med heroin kalles en kule, men spør noen andre om målene på de forskjellige pakningene nå, for jeg tror det er helt anderledes i dag en for 15 år siden. Jeg kjenner jo folk som bruker heroin fast nå som min beste venn, men gidder ikke se på det engang eller spørre noe annet en om han ble frisk eller stein. Pluss jeg pleier å kjøpe en halv subutex når han skal komme, så får han ta den med sprøyte og bli frisk og glad, heller en å sove på gulvet.

Lykke til, det høres ut som du trenger det. Lar gir jo ut medisin til 18-20åringer nå med minmal ruserfaring, spesielt i fengsel trenger du bare litt rusproblemr i fortia så tilbyr de deg subutex. Helt sjukt, men de trenger kanskje medisin om de skal sitte inne i flere år, jeg har aldri vært inne. Men hele lar er på trynet, folk som let kunne sluttet uten får medsin, og andre er så avhengig at det går rett til helvete på alle fronter uten å få hjelp. Det er en skam.

s
Ygg
Ygg's Avatar
Trådstarter
Sitat av saviour Vis innlegg
Synd å høre situasjonen din, jeg har det så lett jeg å få søknader gjennom for jeg er autistisk, asperger syndrom, men det skal skifte navn til 'høytfungerende autisme'. Det gjør at jeg har en slags stemme i hodet som hvisker til meg, 'det du sa nå var dumt, du må si noe for å redde deg inn', så prøver jeg det og det blir enda dummere en det første, og jeg sitter alltid å tviler på hva som er sant og ikke og hva som blir sagt mellom linjene i samvær med andre mennesker, til og med mamma og pappa. Pluss at hodet går 10ganger så fort som ditt minst, selv med et lass med metadon og ti typer medisiner utenom. Og jeg sier ikke da at jeg er 10x så smart som deg altså, bare at det går så fort at jeg klarer ikke følge med på min egne tankerekker og blir overstimulert. Det er noen aspergere som klarer å utnytte dette potensialet og blir rakettforskere 16år gammel, men ikke jeg, jeg ble narkoman(blandt annet, jeg er ikke bare narkoman, har mye fint i livet også) Jeg svinger også i følelser og 'stemning' på et microsekund, det kan gå helt fint, så plutselig føles alt galt og jeg tror vennene mine sitter og tester smertegrensen min psykisk og har planlagt dette uten meg til steden på forhånd. samtidig som jeg innvendig rister på hodet over hva den dumme angsten min får meg til å tro. Jeg er syk, men jeg merker det, og det er nesten dobbelt så ille når man skjønner det så inderlig godt selv når mandriter seg loddrett ut.

Jeg skjønner liksom hva som er sant og ikke sant, for noe er jo bare rein angst, men jeg holder meg mest alene med hunden min. Eneste jeg går ut for er rusmidler, men oftest får jeg tinglevert på døren. Får også alle medsinene mine levert på døren hver morgen, til nesten dag, slik at jeg kan ta metadonen og sobril når jeg våkner mellom fem og sju, oftest fem.

Vist ikke du får lar skjønner jeg ingenting, du er jo så avhengig som en hver her på forumet, og har smertproblemer som gjør at metadon faktisk kan være eneste løsning i lengden. Selv om jeg er jævligforsiktig med å anbefale metadon etter over ti år på det selv. Med alle de problemer det har ført til, jeg kunne skrevet en bok om det, men ingen hadde gidda lese det.

Men med smerteproblemer blir du jo sittende på opiater enten hos lege eller lar. Lar er tryggere, og du kan ikke skyte metadon med høy toleranse for det er så lite metadon i en pumpe med dene ekle hostesaften, pluss metadon tas opp over 90% i magen så hvorfor skyte det. Men hadde jeg fått en 130mg ampull på 2,5ml hadde jeg skutt den hver morgen, uten tvil. Men selv da tar det litt tid før metadon virker har jeg hørt, for når de selgte metadon som kunne skytes en sjelden gang i nygårdsparken der jeg hengte i gamle dager kunne folk rekke å komme tilbake å klage til dealeren, så plutselig knakk knærne sammen under dem og de sa beklager. Jeg fikk aldri prøvd det selv.

Lykke tilhvertfall, men litt heroin slang jeg kommer på er kokebeger, som er alt fra en skei til de folie-kokebegerne strax husene gir ut, til en bunn av en colboks i nøden. Må ha litt askorbinsyre, c vitamin pulver, eller bare litt sitronsyre eller litt eddik for å løse opp den brune heroinen man oftest får i norge, som er lagd for å kunne røykes på folie. Jeg brukte sitronsaft fra en skvist sitron noen ganger, eller fra en sånn gul sitronsaft flaske. Vet ikke hvorlurt det var, men vi ga litt faen alle på den tiden.

Hvit heroin trengs ikke alltid hverken å kokes eller brukes syre til, og den dopen er farlig sterk, jeg hadde nesten en overdose og det var et 1/16g med slik gråhvit heroin, men jeg var ferskere da. Jeg skulle jo ha en "bag" som den gangen var 1/8 gram, men det regnet sånn jeg valgte å ta bussen heller en å sykle og så kjøpte jeg en rivotril av en bekjent på vei fra stedet jeg skulle til, hadde jeg syklet og kjøpt en hel bag, da hadde jeg ikke skrevet dette nå for å sidet sånn. For alle de andre i leiligheten sov med hodet mellom knærne når jeg satte skuddet på et bittelite bad. Jeg gikk ikne med en gang og skallet hodet i vasken.

Et skudd kalles ofte en smell, justering, eller en friskemelding. Nålene og pumpene kalles styr eller utstyr. Selges gjerne til høystbydenede dersom det er bare et reint styr igjen i kåken som en luring vil tjene penger på det at alle trenger å få i seg mer dop men ingen gidder slse det på andre intaksmetoder. En litt større pose med heroin kalles en kule, men spør noen andre om målene på de forskjellige pakningene nå, for jeg tror det er helt anderledes i dag en for 15 år siden. Jeg kjenner jo folk som bruker heroin fast nå som min beste venn, men gidder ikke se på det engang eller spørre noe annet en om han ble frisk eller stein. Pluss jeg pleier å kjøpe en halv subutex når han skal komme, så får han ta den med sprøyte og bli frisk og glad, heller en å sove på gulvet.

Lykke til, det høres ut som du trenger det. Lar gir jo ut medisin til 18-20åringer nå med minmal ruserfaring, spesielt i fengsel trenger du bare litt rusproblemr i fortia så tilbyr de deg subutex. Helt sjukt, men de trenger kanskje medisin om de skal sitte inne i flere år, jeg har aldri vært inne. Men hele lar er på trynet, folk som let kunne sluttet uten får medsin, og andre er så avhengig at det går rett til helvete på alle fronter uten å få hjelp. Det er en skam.

s
Vis hele sitatet...
Tusen takk for posten din! Det var veldig interesant å få ett lite innblikk i live ditt. Har jo fengselstid jeg skal sone, men de vil ikke ta meg imot der heller så blir vel fotlenke. Tenkte å ta det når /om jeg skal innlegges for å trappe opp/ned på oxy og forhåpentligvis metadon.

Så en bag er 0,125?
Og vet noen hva en kule er?

Om jeg ikke får hjelp fra LAR så har jeg en veldig "nazi" fastlege.
Men håper han kan forstå at jeg trenger medisinsk hjelp og psykiatrisk hjelp(panikkanfall, ptsd, mest sannsynlig adhd, depresjon)
nok til at han stopper nedtrappingen og kan gi meg rohypnol 2 mg om dagen om jeg pisser reint.