Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1888
Jeg skal gå cold turkey på tramadol. Gått på høye doser i noen år. Har gått cold turkey før og da lærte jeg virkelig hva restless leggs er for noe. Det var det verste med alt.
Jeg vet alt om hvor farlig tramadol kan være i høye doser, jeg vet at det er best å ta kontakt med lege for nedtrapping osv. Så det er ikke noe sånt jeg lurer på nå. Hvorfor jeg ikke tar dette med lege kan vi ta i en annen tråd.
Jeg lurer bare på om noen vet noe om at neurontin kan bidra til å redusere abstinensene? Og jeg lurer på om noen har noen personlige erfaringer omkring dette?
Jeg står også på neurontin. Og har derfor en hel del av dette liggende. Kan det brukes til noe i det jeg skal igjennom nå?
R.i.p 23.04.2021
Har gåt cold turkey fra tramadol flere ganger. Sist var i våres da jeg var oppe i en dagsdose på 1800mg. aldri fåt anfall mens jeg har brukt tramadol heldigvis,men sist så skjedde det noe rart. Vær gang jeg holdt på og sovne fikk jeg synnsyke støtt i nakken opp i hodet,som om noen taset meg i nakken.dette pågikk i 4 dager til jeg ikke orket mer og tok noe xanor for å slappe av.det hjalp så og si med engang men så var det xanor abstinens senere.. håper du finner noe som hjelper. Uner ingen og oppleve disse type abstinenser da dem er utrolig skremmende. Lykke til!
Jeg har ikke noe personlig erfaring med det, men vil tro at neurontin kan lette noe på angsten i forbindelse med opioidabstinenser. Neurontin har, så vidt meg bekjent, ingen virkning på opioidreseptorene, og du vil derfor oppleve sterke abstinenser forbundet med opioider. Siden Tramadol også virker som en SNRI, så vil du kanskje også oppleve abstinenser knyttet til cold turkey antidepressiva slutt, men disse vil antakeligvis bli overskygget av opioidabstinenser.

Nedtrapping er nok den beste løsningen for deg.

Sitat av Tarm Vis innlegg
Har gåt cold turkey fra tramadol flere ganger. Sist var i våres da jeg var oppe i en dagsdose på 1800mg. aldri fåt anfall mens jeg har brukt tramadol heldigvis,men sist så skjedde det noe rart. Vær gang jeg holdt på og sovne fikk jeg synnsyke støtt i nakken opp i hodet,som om noen taset meg i nakken.dette pågikk i 4 dager til jeg ikke orket mer og tok noe xanor for å slappe av.det hjalp så og si med engang men så var det xanor abstinens senere.. håper du finner noe som hjelper. Uner ingen og oppleve disse type abstinenser da dem er utrolig skremmende. Lykke til!
Vis hele sitatet...
Dette kalles for brain zaps, og er i bunn og grunn små lokaliserte seizures. Ikke særlig farlig, men kan være ubehagelig.

Neurontin blir å hjelpe mot disse.
Sist endret av Stray Wanderer; 27. juli 2019 kl. 20:49. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
R.i.p 23.04.2021
Sitat av Stray_Wanderer Vis innlegg

Dette kalles for brain zaps, og er i bunn og grunn små lokaliserte seizures. Ikke særlig farlig, men kan være ubehagelig.

Neurontin blir å hjelpe mot disse.
Vis hele sitatet...
Usj så det er det som kalles Brain zaps ja.. fytte f.. Det unner jeg ikke engang min værste fiende.. værste jeg har hvert borte i..det og falle i søvn så bråvåkne med zaps i nakken.. føltes ut som noe fra bibelen der dem preiker om lightning bolts of the god.føltes seriøst ut som noe gjenopplivet meg flere ganger da jeg duppet av.. skal aldri gjentas .tramadol er et skikkelig møkaprep og misbruke over tid.
Trådstarter
4 0
Abstinenser handler jo om et overaktivt nervesystem, og her i artikkelen jeg har lagt ved link til, sier de at gabapentin kan være med å roe dette ned. Hvis dette er så virkningsfullt, da lurer jeg på hvorfor man ikke hører mer om det...så kanskje det ikke er så bra likevel? Men jeg prøver forsiktig fordi jeg ikke har noe valg.
Jeg er nå på dag to uten tramadol (var på doser a la 600 -900 mg daglig, i omtrent 5 år - fy faen så dum jeg har vært). Og jeg har økt litt på gabadosene. Tar dobbelt dose ved hvert inntak som er tre ganger daglig (jeg står ikke på så høy dose uansett). Brain zappingen er der og vil være der en stund. Den kan jeg leve med men den er irriterende. Ellers er jeg ganske...ok. Så kanskje? Hadde vært interessant å høre om andre har erfaringer med dette.
https://riveroakstreatment.com/presc...on/gabapentin/
Tramadol er djevelens dop. Jeg ble satt på dette pga ryggproblemer av en annen verden. Og jeg syntes den euforiske virkningen var så god, så jeg tok mer enn dosert. Dumt selvfølgelig, men det vet alle som driver på som meg. Avhengighet er ikke å være fornuftig i alle fall.
Abstinensene er grusomme. Satt på et fly engang med slike abstinenser og holdt på forgå av kramper i bena. Restless leggs er det visst det kalles.
Jeg kunne jo bare fortsatt for jeg får jo dette foreskrevet. Men jeg vil vekk fra piller, for jeg klarer ikke å ta dem slik de er forordnet. Da må jeg bare finne andre måter å håndtere smertene på. Trening, yoga, meditasjon...faen vet.
Håper jeg kommer meg igjennom den nærmeste tiden. Jeg må klare dette alene...
Har brukt med gode resultater, måtte dog opp i ganske mange gram derpå slutten (brukte ca en ukes tid till AT).
Dersom du står på det daglig har du jo toleranse, og må spise masse, men det kommer DEFINITIVT hjelpe deg.

Kjop litt Imodium og Resorb eller lignende væskeerstatning, så skall du se att du klarer dette.
Seroquel, engangs-resept på Sobril eller i det minste noen antihistamin burde du kunne snakke deg til av legen din.
Good luck, Tramadol er hardt som faen att gå av.

Hvis du ikke ser på menneskets lov som guds egen, gå ned og kjop deg 15-20 Rivotril på Brugata hvis du er i Oslo, eller hvor du nå kan kjope narkotika der du bor.
Så jævli verdt det, speciellt mot just Tramadol AT. Du går av en opioid og en SNRI på samme gang.

Eller kjop en 8mg Subutex. Da klarer du dette uten stress.
Sist endret av travaxa; 28. juli 2019 kl. 08:36. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trådstarter
4 0
Sitat av travaxa Vis innlegg
Har brukt med gode resultater, måtte dog opp i ganske mange gram derpå slutten (brukte ca en ukes tid till AT).
Dersom du står på det daglig har du jo toleranse, og må spise masse, men det kommer DEFINITIVT hjelpe deg.

Kjop litt Imodium og Resorb eller lignende væskeerstatning, så skall du se att du klarer dette.
Seroquel, engangs-resept på Sobril eller i det minste noen antihistamin burde du kunne snakke deg til av legen din.
Good luck, Tramadol er hardt som faen att gå av.

Hvis du ikke ser på menneskets lov som guds egen, gå ned og kjop deg 15-20 Rivotril på Brugata hvis du er i Oslo, eller hvor du nå kan kjope narkotika der du bor.
Så jævli verdt det, speciellt mot just Tramadol AT. Du går av en opioid og en SNRI på samme gang.

Eller kjop en 8mg Subutex. Da klarer du dette uten stress.
Vis hele sitatet...
Takk for svar. Jeg er jo nå på dag to uten tramadol og har tatt 400 mg neurontin til morgenen. I går vet jeg ikke helt hvor mye jeg tok for jeg skrev ikke ned. Da blir det lett rot. Men altså, etter alle solemerker skulle jeg vært i flukt med parketten nå. Men er oppegående og fin. Bare litt trett. Men det er ok, jeg her ferie. Får se til natta da.
Enemy of the snut
Sitat av Tarm Vis innlegg
Har gåt cold turkey fra tramadol flere ganger. Sist var i våres da jeg var oppe i en dagsdose på 1800mg. aldri fåt anfall mens jeg har brukt tramadol heldigvis,men sist så skjedde det noe rart. Vær gang jeg holdt på og sovne fikk jeg synnsyke støtt i nakken opp i hodet,som om noen taset meg i nakken.dette pågikk i 4 dager til jeg ikke orket mer og tok noe xanor for å slappe av.det hjalp så og si med engang men så var det xanor abstinens senere.. håper du finner noe som hjelper. Uner ingen og oppleve disse type abstinenser da dem er utrolig skremmende. Lykke til!
Vis hele sitatet...
Disse støt/tazer-opplevelsene dine er vel det som kalles "brainzap" eller "hjernestøt"? Har googlet dette litt selv da jeg har disse abstinensene selv, men jeg går ikke på noen medisiner for tiden, men jeg røyker hasj.. Jeg vet ikke for mye om disse støtene, men er dette noe man bør gi beskjed om til fastlegen sin? ser får meg at man blir henvist til en spesialist for å få sjekket hodet med en eller annen form for røntgen..
Trådstarter
4 0
Sitat av Tytjepelk Vis innlegg
Disse støt/tazer-opplevelsene dine er vel det som kalles "brainzap" eller "hjernestøt"? Har googlet dette litt selv da jeg har disse abstinensene selv, men jeg går ikke på noen medisiner for tiden, men jeg røyker hasj.. Jeg vet ikke for mye om disse støtene, men er dette noe man bør gi beskjed om til fastlegen sin? ser får meg at man blir henvist til en spesialist for å få sjekket hodet med en eller annen form for røntgen..
Vis hele sitatet...
På meg er det slik at denne zappingen opptrer når jeg beveger øynene fra side til side, flytter blikket til siden. Jeg fikk dem også da jeg trappet ned på antidepressiva for mange år siden. Trodde jeg hadde utviklet alvorlig hjernesykdom. Legen sa faen meg ingenting om at dette ville skje ved nedtrapping. Heller har ikke noen lege sagt at dette oppstår ved nedtrapping/slutt med tramadol. Jeg lærer mye mer her om medikamenter enn hos legen. Legen sier feks at det "er bare å ta tramadol ca annen hverdag i et par dager og så bare slutte...." Ikke faen om det er bare slik det er. selv ikke på foreskrevet dose er det slik.
Men tilbake til deg. Har du hatt dette lenge? Du står ikke på noe antidepressiva?
Enemy of the snut
Sitat av Trimtram Vis innlegg
På meg er det slik at denne zappingen opptrer når jeg beveger øynene fra side til side, flytter blikket til siden. Jeg fikk dem også da jeg trappet ned på antidepressiva for mange år siden. Trodde jeg hadde utviklet alvorlig hjernesykdom. Legen sa faen meg ingenting om at dette ville skje ved nedtrapping. Heller har ikke noen lege sagt at dette oppstår ved nedtrapping/slutt med tramadol. Jeg lærer mye mer her om medikamenter enn hos legen. Legen sier feks at det "er bare å ta tramadol ca annen hverdag i et par dager og så bare slutte...." Ikke faen om det er bare slik det er. selv ikke på foreskrevet dose er det slik.
Men tilbake til deg. Har du hatt dette lenge? Du står ikke på noe antidepressiva?
Vis hele sitatet...
Hmm, ok.. Jeg må ikke gjøre noe spesielt for at det skal oppstå, skjer bare plutselig.. Men jeg røyker en del cannabis, og lurer derfor på hvordan røykingen har sammenheng med "zappingen".

Jeg vet ikke hvor lenge jeg har hatt det, er så lenge siden jeg oppdaget det men ikke ante hva det var. Men i tenårene. Jeg står ikke på noen medikamenter atm.
Sist endret av Tytjepelk; 30. juli 2019 kl. 20:35.