Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 7167
Jeg skal på tur til Amsterdam med noen venner i sommer.
Vi er unge gutter på vår første reise sammen.....
Jeg har derfor bestemt meg for å være forberedt på å bli kastet ut av hotellet

Så det er to spørsmål jeg håper blir diskutert her:
1. Hva gjør du om du uforberedt ender opp uten noen plass å sove i ett fremmed land?
2. Hva kan du gjøre om du er forbereder deg på å reise til et land der du regner med å ende opp uten en plass å sove?
Cheez Doodles
Osteper's Avatar
Hvorfor ikke heller gå inn for å IKKE bli kastet ut av hotellet?

Hvis man uforberedt skulle ende opp uten en plass og sove, skulle man jo tro at det finnes andre hoteller i Amsterdam?
Sitat av Novice Vis innlegg
2. Hva kan du gjøre om du er forbereder deg på å reise til et land der du regner med å ende opp uten en plass å sove?
Vis hele sitatet...
Finne en annen plass å sove, og revurdere livsførselen sin?
Kanskje hotellet ringer purken slik at du kan sove på deres hotell istedet..
Sitat av Novice Vis innlegg
1. Hva gjør du om du uforberedt ender opp uten noen plass å sove i ett fremmed land?
Vis hele sitatet...
Spør ambassaden om hjelp.

Sitat av Novice Vis innlegg
2. Hva kan du gjøre om du er forbereder deg på å reise til et land der du regner med å ende opp uten en plass å sove?
Vis hele sitatet...
Tar med sovepose og telt.
Det finnes da vel bare et hotel i Amsterdam?

Høres nesten ut som du planlegger å bli kastet ut av hotellet.

Men hvis nå uhellet er ute å du står på gata, så kan du alltids gå 100 meter til neste hotell?
Bedlamite
Novice's Avatar
Trådstarter
Sitat av Osteper Vis innlegg
Hvorfor ikke heller gå inn for å IKKE bli kastet ut av hotellet?
Vis hele sitatet...
Regner med de fleste går inn for å ikke bli kastet ut, men ting skjer.

Sitat av Turbolego Vis innlegg
Tar med sovepose og telt.
Vis hele sitatet...
Man kan få 80 euro bot for å sove på park benker, regner med lovene er like på telt og sovepose...

Skaff nytt hotel
Vis hele sitatet...
Får man tilbake pengene fra det gamle hotellet er dette en ide, men det er jo kjedelig å bruke mye tid der nede for å finne den beste dealen, så jeg tror mange ville endt opp med ett dyrere og dårligere hotell...


Sitat av The Great Catsby Vis innlegg
Finne en annen plass å sove, og revurdere livsførselen sin?
Vis hele sitatet...
Jeg kan jo nevne noen situasjoner hvor man ender opp uten hotell i en dag eller mer, så noen av dere slipper bruke deres egen fantasi

*4 gutter på et rom med 3 senger. (Her blir jeg skyldig)
*Første gang man prøver trøfler, lærer at det ikke passer for alle litt for sent.
*Noe skjer, så personen som må hente nøklene til hotellrommet kommer ikke (sykdom, forsinket fly, bilulykke).
*Hotell rommet du har betalt for er forferdelig.

Jeg er nysgjerrig på hvem type situasjoner du pleier å havne i, siden din første tanke var at om man mister ett hotellrom bør man revurdere livsførselen sin
Sitat av Novice Vis innlegg
Får man tilbake pengene fra det gamle hotellet er dette en ide, men det er jo kjedelig å bruke mye tid der nede for å finne den beste dealen, så jeg tror mange ville endt opp med ett dyrere og dårligere hotell...
Vis hele sitatet...
Google Play har iallefall flere apper som finner billigeste hotell innenfor en rekkevidde du selv bestemmer, hvis du har iPhone så har sikkert App store de samme appene. Du får det til å høres ut som et forskningsprosjekt å finne "beste dealen"...

Er forøvrig enig i at det er en latterlig problemstilling å forberede seg på. Oppfør deg som et voksent menneske..
Sist endret av bashfoo; 9. juni 2014 kl. 01:24.
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Å bli kastet ut av hotell er ikke vanskelig i det hele tatt. Vi er for tiden på Ayia Napa, vi er dog ikke kastet ut men veldig nært. Igår spydde kompisen min som faen over dassen og hele badet, på gulvet osv. I heftig alkoholrus fant vi ut at det var en god idé å spyle spyet med dusjvannhodet, og det endte opp med vann på HELE hotellrommet. Det var altså ingen sluk på badet, og alt vannet fra dusjvannhodet endte opp på soverommet og stua osv.

Alle møblene ble ødelagt og vannskadet. De sa til oss "if they dry and get well is no problem but if broken you must pay". Så hvis det er i syden og dere har penger tror jeg det skal litt til for å bli kastet ut. I syden elsker de penger og spesielt nordmenn, pga de vet at vi har penger. De blir sikkert å kreve litt ekstra fra oss og dere om dere ødelegger men det syns jeg er greit når man er idiot og ødelegger hotellrommet. Men ja, kos dere og ødelegg alt dere vil så lenge dere ikke bråker alt for mye og har penger til å betale.

I fjor var vi i Sunny Beach, da hadde vi høy musikk hver dag og manageren på hotellet kom til oss og sa "nobody wants to have a room close to you, you have to pay for every room next to you for 1 week". Altså at vi måtte betale for alle rom ved siden av oss i 1 uke fordi ingen ville bo der og de måtte bytte rom. Vi fikk dog uansett være på hotellet, vi blei nesten kastet ut og de holdte på å spy når de gikk inn på rommet og det var rundt 400 tomflasker med bacardi brezzers og øl og de tvingte oss til å rydde selv om hushjelpen egentlig skulle gjøre det. Men vi ble ikke kastet ut, vi måtte betale en tusenlapp ca men ble ikke kastet ut. Så jeg tror det skal litt til for å bli kastet ut av et hotell. Jeg oppdaterer her om vi blir kastet ut fra hotellet vi er på nå!
@ Skeetonez ;

Er det da rart briter (som har likedan om ikke verre oppførsel enn den du beskriver) samt svensker og nordmenn sees på som drittfolk, og norske/svenske kvinnfolk/jenter anses som "billige blonde horer" i "Syden"-landene?? ...med høy voldtektsrisiko for enkelte? ...Og man klager på dét?

.. Og man klager på samt ikke minst hater innvandrerne i Norge.



@ CH0KE;

bra!
Sist endret av aeon_illuminate; 9. juni 2014 kl. 02:33.
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Sitat av CH0KE Vis innlegg
Folk som skeetonez banker jeg frivillig opp med et smil om munnen i drømmene mine. Jævla fuckers som ødelegger for alle andre rundt seg! Holdningen din til hele greia beskriver deg godt som person. Neste gang jeg møter deg, blir det spikra balltre i toern.

Hilsen en du ikke kødder med på ferie
Vis hele sitatet...
Jeg er helt enig. Vi satt nettopp og diskuterte at vi må være "de verste hotellgjestene som finnes". Det er ikke kult eller gøy eller lignende, det er bare jævlig for de som jobber på hotellet og naboene våre. Jeg prøver dog å ta hensyn til naboer og lignende, på fredag feks var kompisen min dritings og ropte osv og naboen sa at de hadde en unge der, jeg beklagde meg veldig og prøvde å få han til å roe seg ned. Det funket dog dårlig og han roet seg "opp", og knuste greier osv.

Sitat av aeon_illuminate Vis innlegg
@ Skeetonez ;

Er det da rart briter (som har likedan om ikke verre oppførsel enn den du beskriver) samt svensker og nordmenn sees på som drittfolk, og norske/svenske kvinnfolk/jenter anses som "billige blonde horer" i "Syden"-landene?? ...med høy voldtektsrisiko for enkelte? ...Og man klager på dét?
Vis hele sitatet...
Som sagt, jeg er en nordmann på ferie og jeg blir å drikke meg full og knuse litt greier. Jeg gjør det jeg kan for å ikke plage naboen, som regel klarer jeg det fint men ikke alltid. Hvis jeg plager naboen for mye så går jeg alltid over dagen etter og beklager meg skikkelig, og eventuelt betaler penger hvis det er nødvendig. Jeg er en hyggelig kar på 21 år som kan bli litt tullete i fylla og generelt sett alltid pga bipolar lidelse men jeg er hyggelig og grei, og jeg misliker sterkt når folk oppfører seg som idioter uten å ta ansvar. Å ta ansvar gjør jeg alltid, enten det gjelder å gi en simpel unnskyldning eller å betale for seg.

Så ja. Jeg er nok den typiske partygutten du finner på ferie i syden som du ikke liker så alt for godt. Forskjellen er dog at jeg er svært høflig og aldri skaper problemer for andre enn meg selv. Det verste jeg gjør er å bråke litt, men sier du ifra så skjerper jeg meg. Akkurat nå sitter jeg på verandaen på Ayia Napa og blaster musikk på anlegg, jeg har hilst på naboen og jeg vet at de blir å si ifra hvis jeg spiller for høyt. Jeg blir å skru ned på sekundet hvis noen vil at jeg skal skru ned, null problem kompis. Jeg er en grei kar og jeg vil ikke plage folk, men de må si ifra om de har problemer med oppførselen min.
Ok, legger bort balltreet og takker for at du er såpass ærlig og åpen. Mente selvsagt bare for å tulle, men frustrasjonen når man blir plaget på ferie er ikke til å sammenlignes.. Kunne drept ræ i tankene, på alle mulige måter,

Men måten du kom tilbake på, skee; rett og slett fabelaktig innhenting. Imponert over deg som enten person eller skribent : - )
Skeetonez, mange hoteller på steder som Ayia Napa og Sunni Beach lever av unge gutte- og jentegjenger som kommer og fester og holder høyt støynivå. Derfor er nok terskelen ganske høy, og man kan kjøpe seg ut fra mange problemer. For OP, som skal til Amsterdam, er nok terskelen for dårlig oppførsel langt lavere.

Til OP: Hvis dere regner med at det kommer til å gå såpass hardt for seg at det er sjanse for å bli kastet ut av hotellet, så sørg for å ha lagt av penger til eventuelt å måtte leie hotell en annen plass. Hvorfor man skal sitte og bråke på hotellrommet i Amserdam i stedet for å oppleve byen forstår jeg ikke, men hver mann sin lyst vil jeg tro.
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Sitat av CH0KE Vis innlegg
Ok, legger bort balltreet og takker for at du er såpass ærlig og åpen. Mente selvsagt bare for å tulle, men frustrasjonen når man blir plaget på ferie er ikke til å sammenlignes.. Kunne drept ræ i tankene, på alle mulige måter,

Men måten du kom tilbake på, skee; rett og slett fabelaktig innhenting. Imponert over deg som enten person eller skribent : - )
Vis hele sitatet...
Takker kompis! Jeg er på ferie for å feste, bli full og kose meg. Jeg vil ikke plage naboene eller andre folk, men jeg forventer at de skal si ifra hvis jeg eller vi plager de og da skal vi nok klare å roe oss ned. Når jeg er i Norge er jeg nok verre, kommer politiet på døra og ber oss roe ned nashpielet så sier jeg til gjengen at de må være stille, men som alle vet så er de bare stille i 5 minutter før de begynner å bråke igjen. Men jeg har full respekt for alle rundt meg og vil ikke plage noen.

Sitat av GotCandy Vis innlegg
Skeetonez, mange hoteller på steder som Ayia Napa og Sunni Beach lever av unge gutte- og jentegjenger som kommer og fester og holder høyt støynivå. Derfor er nok terskelen ganske høy, og man kan kjøpe seg ut fra mange problemer. For OP, som skal til Amsterdam, er nok terskelen for dårlig oppførsel langt lavere.
Vis hele sitatet...
Jeg er fullt klar over det, ungdomshoteller er veldig populært. Tingen er dog at når vi var i Sunny Beach så bodde vi på et "familiehotell", altså det var ikke lov å feste eller lignende der i det hele tatt. Vi var kanskje litt drittsekk mot naboene, altså naboene likte oss veldig godt som personer og vi pratet med de og tok drink med de osv men vi hadde nashpiel en dag hele natten og kompisen min glemte å skru av musikken når han la seg så musikken sto på full guffe hele natten. Det endte opp med at naboen gikk over på vår veranda og skrudde av musikken. Det var ikke godt gjort det innrømmer jeg, det må ha vært jævlig når de har prøvd å sove og jeg beklagde meg veldig til de selv om de jeg var meg ikke gjorde det.

Her på Ayia Napa er vi også på et familiehotell. Naboene våres er noen russere som har unger osv. Vi har kommet hjem drita full og spydd ut dassen, og så prøvd å vaske dassen, som har ført til at vi har brukt dusjhodet for å vaske, så det ble vann på hele jævla hotellrommet. Vi ødela nærmest alle møblene på rommet. Vet du va jeg sa i resepsjonen når de sa at vi hadde ødelagt ting? "I am very sorry, we will take full responsibility". Jeg kan kanskje virke som en douchebag, men jeg er egentlig ganske grei som person og jeg liker ikke å plage og ødelegge for andre folk.
Jeg å en kompis ble kasta ut fra hotellet i Magaluf, mista også flyet hjem å hadde ikke mer penger, men lever enda Blir du kasta ut så finner du nytt hotel
Jeg er også glad i alkohol og andre rusmidler, men har etter minst 500 hotelldøgn til gode å bli kastet ut fra et hotell. Det har vært et par anledninger hvor jeg har rota det til noe helt jævlig, men da har jeg tatt ansvar og ordnet opp, før det har blitt et problem for hotellet eller andre gjester.

Det er ikke så vanskelig...
Sitat av heihallohade Vis innlegg
Jeg å en kompis ble kasta ut fra hotellet i Magaluf, mista også flyet hjem å hadde ikke mer penger, men lever enda Blir du kasta ut så finner du nytt hotel
Vis hele sitatet...
Hvordan kom dere, dere hjem?
Sitat av øyvind95 Vis innlegg
Hvordan kom dere, dere hjem?
Vis hele sitatet...
Mora hans betalte for billett til oss begge så fikk vi 100 euro av eieren av Gjøkeredet (en bar i magaluf)
Sitat av Skeetonez Vis innlegg
Men ja, kos dere og ødelegg alt dere vil så lenge dere ikke bråker alt for mye og har penger til å betale.
Vis hele sitatet...
Har selv vært med å låne hytte og da vi reiste hjem fikk vi regning på 12k av ting som var ødelagt og ryddetimer med 600 kroner timen. Selv om vi betalte får vi aldri komme dit igjen.
Sitat av Novice Vis innlegg
Man kan få 80 euro bot for å sove på park benker, regner med lovene er like på telt og sovepose...

Får man tilbake pengene fra det gamle hotellet er dette en ide, men det er jo kjedelig å bruke mye tid der nede for å finne den beste dealen, så jeg tror mange ville endt opp med ett dyrere og dårligere hotell...
Vis hele sitatet...

Politiet i Amsterdam er ganske chill, man må nok nekte å følge ordre om å flytte seg eller bli sint for å få 80 euro i bot.

Regn med nytt hotell som en utgift i budsjettet da! De store hotellformidlerene har jo også apper, de funker brillefint i alle europeiske byer jeg har prøvd i, null stress å booke på samme kveld du sjekker inn.
Rimelig teit å gå inn for å bli kasta ut av hotellet. Dette er noe alle greier, hvis man går inn for det. Bare å gjøre ifra seg i hotellgangen, heisen eller lobbyn slik at flere ser det. Eller litt mer sivilisert pisse i potteplanten i lobbyn, eller stå på bassengkanten å gjøre ifra seg.
eller sparke inn døra til feil rom
Transam, du må forstå at han ikke går inn for å bli kastet ut av hotellet. Han hadde jo skjønt hva han skulle gjøre for å bli kasta ut. Han ønsker en plan dersom han blir kastet ut.
Jeg har ikke planlagt å bli fulltidsnarkis, men jeg har redegjort for konsekvensene det kan medføre dersom jeg blir nektet videre skolegang.

Drar jeg på ferie langt unna hjemmet mitt, har jeg alltids en backup-plan dersom ting skal finne på å gå til helvete. Jeg har aldri gått inn for å sove på gata, men jeg har havnet der når jeg ikke har hatt backup plan.
Sitat av transam Vis innlegg
eller sparke inn døra til feil rom
Vis hele sitatet...
å "spare inn døra til feil rom" minner meg om da jeg var på radisson blu i danmark. Var dritfull og skulle hjem til hotellet. Gikk bort til døra men kortet mitt fungerte ikke så jeg begynte å banke på fordi jeg trodde kompisen min var der. Dette var midt på natta og jeg begynte å banke hardere å hardere. Det som jeg ikke visste var at jeg på en måte var på rett plass, bare jeg var i etasjen under der som mitt rom var. Jeg ble mer og mer irritert og begynte å sparke og rope. Plutselig åpner døra seg og en forbanna kar dytter meg veldig hardt så jeg faller ned trappa (Fyren hadde ligget i senga og irritert seg mer og mer, men tenkte sikkert at det går snart over, noe det ikke gjorde). Falt ikke helt ned trappa men ble liggende strekk ut til en som jobba på hotellet kom. Han trodde ikke på at jeg ble dytta og mente jeg hadde vært så full at jeg snubla. Deretter viste han meg veien til rett dør. Ble hvertfall ikke kasta ut av hotellet.
Sist endret av HolteFS93; 9. juni 2014 kl. 12:15.
Rett før jul var jeg i Beijing og fikk en god idé om å kjøpe meg sprit til 10 kr/l. Dette var jo risbrennevin som jeg aldri har smakt før og aldr vil igjen etter denne episoden. Vi var en folkehøgskole og var vell 60 omtrent på tur, hvor 4-5 av oss var ekstremt keene på å drikke. Ender med en fire timers fest til rundt kl 03 kinesisk tid, og da alle andre la seg åpnet jeg flaskene mine å smakte på tur. Først og fremst har jeg aldri smakt noe så stygt, og for det andre har jeg aldri blitt så full. Endte opp med å sovne på gangen og ble hentet av hotell-betjeningen i en typisk amerikansk bagasjetralle og trillet til mitt rom. Der løftet de meg i seng og jeg hørte aldri noe mer om dén saken, hehe..