Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1642
Hei.

Slo til på et ansatt tilbud for ett år siden hvor jeg kjøpte en mac, betaler månedelig på den i 3 år, men jeg har ikke behov for den lengre og det frister å selge den, men i følge avtalen er det jo arbeidsgiver sin eiendom til den er betalt ut.

Hva skjer om jeg selger den?
Kan du ikke høre med sjefen om det er muligheter for at du bare kan betale resterende beløp på maskinen up-front slik at du eier den? Da vil du stå fritt til å gjøre hva du vil med den etter det.
Tror da ikke det skal bli noe problem så lenge du betaler ned det som står i kontrakten
Trådstarter
53 1
Står i kontrakten at det er arbeidsgivers eiendom frem til den er betalt ut.

Har hørt, lar seg ikke gjøre siden det er ett finanseringsselskap som trekker i lønn og alt er blitt gjort på en samlet bestilling.........
Sitat av henRy Vis innlegg
Står i kontrakten at det er arbeidsgivers eiendom frem til den er betalt ut.

Har hørt, lar seg ikke gjøre siden det er ett finanseringsselskap som trekker i lønn og alt er blitt gjort på en samlet bestilling.........
Vis hele sitatet...
Spør finansieringsselskapet, ikke arbeidsgiver, for jeg er ganske sikker på at dette lar seg gjøre. Jeg forkortet nedbetalingstiden på min laptop ved å få trukket mer pr mnd.

Arbeidsgiver var litt furt pga det egentlig, har bedrifter fordeler ved at ansatte bruker slike løsninger?
Ja det kan ligge en del fordeler \ goder inne i en sånn avtale for bedriften.

en annen måte å gjøre dette på er å selge imacen met et beløp som dekker det måntlige beløpet fram til den er betalt. så tar du og har det ekstra selv pr mnd
Sitat av knutazz Vis innlegg
Ja det kan ligge en del fordeler \ goder inne i en sånn avtale for bedriften.
Vis hele sitatet...

Alle (begge) avbetalingskontrakter jeg har skrevet under har hatt en linje om at man kan betale mer enn avtalt eller hele summen på en gang etter paragraf X. Alle lån jeg har tatt opp også, tror jeg. Da gjelder vel det i TS sin situasjon også, men sjefen er redd for å miste en personlig bonus eller noe slikt?