Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  56 7824
Har seg sånn at jeg har passet bikkja til en kompis i ca et halvt år nå. Er dritt lei å kan ikke ha den mer. Har sagt til eieren mange ganger at jeg ikke kan ha den å at han må hente den snarest, men han bryr seg ikke og sier bare at han ikke kan ha den nå!

Så mitt spørsmål er hva skal jeg gjøre?
oppsøk han med hunden og gi han båndet?
Sist endret av FlipMcFlop; 28. november 2013 kl. 15:14.
fortell det samme til de som driver omplassering av dyr. de tar den nok i mot.
Trådstarter
51 8
Sitat av FlipMcFlop Vis innlegg
oppsøk han med hunden og gi han båndet?
Vis hele sitatet...
Det er ikke aktuelt da jeg ikke har mulighet får å komme meg dit han bor nå

Sitat av Luci Tristis Vis innlegg
fortell det samme til de som driver omplassering av dyr. de tar den nok i mot.
Vis hele sitatet...
Dette har jeg får øyeblikket heller ikke mulighet da de nærmeste som driver omplassering av dyr er et stykke herfra (ca 3 timers kjøring).
Prøv å omplasser den selv.
Legg den ut på finn.no å forklar situasjonen der.
Finnes garantert noen som vil ta vare på den.
Avliving er løsningen da høres det ut som. Evt. omplassere den selv og si til eier at du har tatt livet av den.
Sist endret av Mith; 28. november 2013 kl. 15:40.
Ikke avliv den.
ArbeidsledigProletar
Sitat av Bhadra Vis innlegg
Ikke avliv den.
Vis hele sitatet...
Så du mener at å sette den ut i skogen er et bedre alternativ?
Ikke gi den tilbake til eier, da han åpenbart ikke bør være ansvarlig for hunden sin. Ring til folk som driver med omplasserings i området, og se om det går an å få til en løsning. Kanskje kjenner de noen som skal samme vei, og kan ta med seg hunden for deg?
Jeg mener at å finne et nytt hjem til den er et bedre alternativ.
Sitat av Batabusa Vis innlegg
Så du mener at å sette den ut i skogen er et bedre alternativ?
Vis hele sitatet...
Det er det eneste alternativet til avliving?
ArbeidsledigProletar
Sitat av Beis Vis innlegg
Det er det eneste alternativet til avliving?
Vis hele sitatet...
Les tråden. Han kan ikke ha den selv, eier vil ikke hente OG det er håpløst langt til folk som driver omplassering.
Sitat av Beis Vis innlegg
Det er det eneste alternativet til avliving?
Vis hele sitatet...
Hvis eier ikke vil ha den, trådstarter ikke vil ha den og han ikke kan omplassere den så er det jo det. Det er slik realiteten er, så jeg skjønner ikke helt hva det er å diskutere. Personlig syns jeg at 3timers kjøring er innafor det jeg gidder å gjøre for å omplassere en hund, men det gjelder tydeligvis ikke for alle.
Jeg hadde uansett sagt til eier at den var død, som steinarlima sier så fortjener ikke slike folk å ha hund.
Det er da foreslått at eier prøver å omplassere hunden selv, ved annonser på finn osv. Går også an å ringe steder som omplasserer dyr for å høre om de kan hente dyret. Mange muligheter før avliving.
Jeg syns også det er verdt å kjøre 3 timer for å spare et liv.

Sitat av Batabusa Vis innlegg
Les tråden.
Vis hele sitatet...
Jeg har gjort det, men takk som minner meg på hvordan diskusjoner foregår.
Trådstarter
51 8
Avlive den har jeg lite lyst til. Da kan jeg tenke meg eier hadde blitt en smule sur.

Omplassere den selv er litt vanskelig, hørt med mange rundt meg men ingen som vil ha den. Kunne lagt ut på finn osv, men føler at det er eiers ansvar! Jeg vil ikke ha noe videre å gjøre med denne hunden. Er blanding av ulovlige raser også vel og merke.

Grunnen til at jeg ikke har mulighet får å få den til eier/omplassering er fordi jeg ikke har lappen til bil.
At eier blir sur kan du vel bare drite i? Blir ikke du sur av å måtte ta ansvar for andres dritt? En "kompis" som etterlater deg med en hund du ikke vil ha og som heller ikke er lovlig er vel ikke en kompis du trenger å bry deg om følelsene til? Kvitt deg med bikkja og skaff deg nye venner kamerat.
Sist endret av Mith; 28. november 2013 kl. 16:28.
Heng opp ett ark på lokalbutikken.
GRATIS HUND, med store og lettleste bokstaver, må det stå.

Skriv litt om hunden, smekk på et bilde og se hvordan interessen er. Når du får en henvendelse kan du si til "kompisen" din at hvis han ikke henter hunden sin om 3 timer kommer en annen kar og gjør det.

Edit: det er kanskje ikke en god idé å gi hunden tilbake til han hvis du ikke ønsker at den skal bli avlivet.
Sist endret av PerPerPerPer; 28. november 2013 kl. 16:36.
ArbeidsledigProletar
Blanding av ulovlige raser ja. Da risker du jo anmeldelse om du er riktig så heldig med de som ser på annonsen din.
Jeg synes nesten det er litt urettferdig ovenfor en frisk hund og bli avlivet uten videre. legg ut på finn eller no.
Trådstarter
51 8
Sitat av Mith Vis innlegg
At eier blir sur kan du vel bare drite i? Blir ikke du sur av å måtte ta ansvar for andres dritt? En "kompis" som etterlater deg med en hund du ikke vil ha og som heller ikke er lovlig er vel ikke en kompis du trenger å bry deg om følelsene til? Kvitt deg med bikkja og skaff deg nye venner kamerat.
Vis hele sitatet...
Greia er at eier bor en plass nå der han ikke har mulighet får å ha hund. Kan også se får meg det kunne blitt en del trusler og lignende hvis jeg hadde avlivet den. Uansett koster ikke avliving par tusen?
Derfor vi sier, bare bli kvitt den, er veldig sikker på at du klarer å finne noen som vil ha den.
Si til eieren at du har avlivd den og at det ikke var ditt ansvar, får han sikkert litt å tenke på til neste gang han prakker husdyrene sine på andre.

Men for all del, ikke avliv et uskyldig dyr.
Sist endret av EliteBook; 28. november 2013 kl. 16:37.
Legg ut en annonse på Finn.no - Oppriktige eiere nekter og ta vare på sin egen hund. Trenger omsorgsfullt hjem.

Forklar situasjonen akkurat slik du forteller oss. Du har passet en hund. Eier nekter komme og hente hunden sin. Du har ikke noe annet valg en legge hunden i evig søvn om andre ikke kan ta vare på hunden.

Legg med et pent bilde. Uvanlige annonser på Finn.no er alltid en slager. Kan garantere at noen vil ta vare på hunden. Hvor i landet holder du til?
Sist endret av dØlLe dØcK; 28. november 2013 kl. 16:39.
Koster rundt 1500 å avlive en hund.
Måtte selv avlive hunden min i mai.
Vetrinærer avliver ikke friske hunder heller, de ser alltid etter andre alternativer enn å avlive dem hvis de er friske.
Du kan alltids ringe til nærmeste vetrinær å spørre dem om råd.
Kanskje de kan sette deg i kontakt med noen som kan hjelpe deg.
Kontakt Dyrebeskyttelsen, de hjelper deg å omplassere den.
Send melding til han: Henter du ikke bikkja nå, så legger jeg den ut på finn sitt gi bort marked.

Kommer han, så får han ta med seg bikkja.
Kommer han ikke, så legger du den på finn.
Sitat av idkhoe Vis innlegg
Avlive den har jeg lite lyst til. Da kan jeg tenke meg eier hadde blitt en smule sur.

Omplassere den selv er litt vanskelig, hørt med mange rundt meg men ingen som vil ha den. Kunne lagt ut på finn osv, men føler at det er eiers ansvar! Jeg vil ikke ha noe videre å gjøre med denne hunden. Er blanding av ulovlige raser også vel og merke.

Grunnen til at jeg ikke har mulighet får å få den til eier/omplassering er fordi jeg ikke har lappen til bil.
Vis hele sitatet...
Sitat av idkhoe Vis innlegg
Greia er at eier bor en plass nå der han ikke har mulighet får å ha hund. Kan også se får meg det kunne blitt en del trusler og lignende hvis jeg hadde avlivet den. Uansett koster ikke avliving par tusen?
Vis hele sitatet...
Med all respekt TS men du oppfører deg som hundeeierens "dawg". Sånne folk vil du ikke ha noe med å gjøre. Se bare hvordan han behandler deg og hunder. Bryt all kontakt og gi hunden til dyrebeskyttelsen, de ordner resten.

"you aint nobodies dawg", "Release the hounds"
ArbeidsledigProletar
Alle som maser om dyrebeskyttelsen osv. Dere vet at rådene deres putter TS i fare for vandel og bøter?
Det virker nesten som om du bryr deg like lite om hunden som eieren gjør. Hvis du faktisk vil bli kvitt den og få den inn i et hjem hvor den har eiere som bryr seg om den, så er det noe du får til rimelig lett uten så mye om og men. Virker mer som du synes det er mye styr og årk å få gjort noe med hunden.
Forklar situasjonen og legg den ut på Finn.no.

Så bare finn noen som er passende til å ta seg av den.

Har du lite penger kan du gi han vekk.
Vil tro at du må komme med en erstatning hvis du omplasserer eller avliver bikkja, den er jo ikke din. Før du gjør noe bør du sikre bevis på at du har prøvd å gi den tilbake, men at han ikke vil ta den i mot.

Hvis jeg hadde vært i din situasjon hadde jeg ringt kompisen min og gitt han huden full, samt truet med at han aldri får se bikkja igjen om han ikke henter den innen et par dager. (sikre deg beviser først)
er jo slikt crap du har facebook til. Ta et bilde av hunden og skriv en kort tekst under rundt situasjonen og be folk om å dele.
Sist endret av UngarEffect; 28. november 2013 kl. 19:31.
Sitat av Batabusa Vis innlegg
Alle som maser om dyrebeskyttelsen osv. Dere vet at rådene deres putter TS i fare for vandel og bøter?
Vis hele sitatet...
Jeg vil påstå at det er TS selv som har satt seg i fare for dette da han selv valgte å ta vare på en ulovlig hund.
Hvor i landet befinner du deg?
Sitat av idkhoe Vis innlegg
Greia er at eier bor en plass nå der han ikke har mulighet får å ha hund. Kan også se får meg det kunne blitt en del trusler og lignende hvis jeg hadde avlivet den. Uansett koster ikke avliving par tusen?
Vis hele sitatet...
Ikke hvis du gjør det selv. Neida, kødda. Hvis det er ulovlige raser er det en fare for at det blir avlivet hvis du sender den til omplassering eller noe. Jeg skulle gjerne tatt den i mot hvis jeg hadde hatt mulighet.

Jeg anbefaler deg å finne noen som kan ta den i mot. Eier høres foressten ut som en kjærnekar, så han kan umulig bli sur for det. Du må snakke med han særiøst og si hvis han ikke henter den i løpet av en uke etc, så blir den omplassert fordi du allerede har "funnet en annen eier".
Sitat av idkhoe Vis innlegg
Det er ikke aktuelt da jeg ikke har mulighet får å komme meg dit han bor nå
Vis hele sitatet...
Bor han i Buenos Aires eller? Kan vel ikke bo SÅ langt unna vel? Ta en helg, trapp opp med bikkja og vent til han kommer, gi han båndet og løp!
Sitat av Batabusa Vis innlegg
Alle som maser om dyrebeskyttelsen osv. Dere vet at rådene deres putter TS i fare for vandel og bøter?
Vis hele sitatet...
Eneste faren her er nok at hunden blir avlivet. Noe som også er den beste løsningen om ikke eier eller noen kjente vil ha den. Desverre, men sånn er det du kan ikke omplassere en hund som har en dødsdom hengende over seg. Det er grovt urettferdig mot nye eier og ikke minst hunden. La den slippe. Hvis du på død og liv vil at hunden skal få leve ett godt liv ta den med til sverige og omplasser den der.
Hadde jeg vert deg hadde jeg kjørt til fyren å bundet hunden utafor huset hans med drikke og mat å reist.
Jeg ville ringt politiet og forklart situasjonen. Si at du har passet den for en venn som ikke vil ha den tilbake, og at det nå har kommet for din oppmerksomhet at den ikke er lovlig i Norge. De kommer nok til å ta hånd om hunden for deg og du vil neppe få noen konsekvenser.
Sitat av Batabusa Vis innlegg
Alle som maser om dyrebeskyttelsen osv. Dere vet at rådene deres putter TS i fare for vandel og bøter?
Vis hele sitatet...
..er ikke helt med her, hjelper ikke dem dyr gratis? TS har jo gjentatt overfor hundeeier at han må ta ansvar for dyret sitt..

hvordan kan han få bøter for dette?
ArbeidsledigProletar
Sitat av lydmannen Vis innlegg
..er ikke helt med her, hjelper ikke dem dyr gratis? TS har jo gjentatt overfor hundeeier at han må ta ansvar for dyret sitt..

hvordan kan han få bøter for dette?
Vis hele sitatet...
Hvis du leser postenen til TS så finner du ut at det er snakk om ulovlig rase.
Sitat av ThaMan Vis innlegg
Jeg ville ringt politiet og forklart situasjonen. Si at du har passet den for en venn som ikke vil ha den tilbake, og at det nå har kommet for din oppmerksomhet at den ikke er lovlig i Norge. De kommer nok til å ta hånd om hunden for deg og du vil neppe få noen konsekvenser.
Vis hele sitatet...
Dette ville jeg også gjort (hadde først gitt beskjed til eiger av hunden at dette ble resultatet om han ikke foretok seg noe).
Sist endret av Obster; 28. november 2013 kl. 23:07.
Asosial introvert
Duckie's Avatar
Vår hund hadde det heller ikke bra der den var først, så naboen ga den til oss. Naboen hadde altså sett at hunden ble behandlet dårlig og la den ut på finn.no. Kanskje du kan gjøre noe sånt?
Gjør det som ble skrevet på side 2. Ring "kompisen" din, si at du har avlivet hunden, han kommer nok til å reagere på en eller annen måte. Så avslutter du samtalen med å si, neste gang jeg ringer deg er hunden din virkelig avlivet for jeg kan ikke ha den lenger, så om du ikke henter den innen x antall timer / dager er den blitt avlivet.

Vent litt med å si at du ikke har avlivet den enda, da det må synke litt inn i hode på han.
Om han ikke kan / har mulighet til å ta hunden har ingenting med deg å gjøre, er ikke ditt problem. Gi han kun to valg, død hund eller hent den.

Eller selvfølgelig hvis du vil ta det i egne hender, så prøver du å legge den ut på finn som mange over også nevner.
Sist endret av eRixn; 28. november 2013 kl. 23:28.
Ikke fortell meg at du faktisk vurderer å avlive hunden? Dyrebeskyttelsen sier jeg bare...
"Øko-Terrorist"
Evt. meld deg inn i denne gruppa på FB, og legg ut info der, er nok endel folk som kan være behjelpelige der.
https://www.facebook.com/groups/384256068625/
Helt ærlig så ler jeg godt av denne tråden
Mitt forslag er å ringe ham.
"Hei kompis!
Whatsup?
Akkurat ja, så det gjør du ja. Synes du det er deilig å sniffe hasj?
Men vet du hva, når det gjelder hunden din, så har jeg funnet tre gode løsninger!
1: Jeg gir den til politiet, de avliver den, hvis du ikke vil ha den? Virker jo ikke sånn.
2: Jeg gir den bort på finn.no
Hva synes du er den beste løsningen?
"

Straks kjefter han deg huden full.
"Ja, men så hent den da."
Sist endret av Crisposjokolade; 29. november 2013 kl. 09:14.
Sitat av idkhoe Vis innlegg
Avlive den har jeg lite lyst til. Da kan jeg tenke meg eier hadde blitt en smule sur.
Vis hele sitatet...
Selv om denne er tråden er ganske trist, så klarer jeg ikke å la være å dra koblingen til filmen Uno med Aksel Hennie.

Ta meræ bikkja!
Vis hele sitatet...
Sur og sarkastisk
droppboks's Avatar
Sitat av idkhoe Vis innlegg
Greia er at eier bor en plass nå der han ikke har mulighet får å ha hund. Kan også se får meg det kunne blitt en del trusler og lignende hvis jeg hadde avlivet den. Uansett koster ikke avliving par tusen?
Vis hele sitatet...
Det får være eiers ansvar, han skulle ikke flyttet ett sted hvor han ikke kunne ha hunden sin, er uansett skikkelig drittsekk å ikke ta ansvar for sitt eget dyr og dumpe det på en annen.

Han får finne en annen som kan passe den da, si det. Gi en tidsfrist å si at etter det går du ned på politistasjonen med den.
Sitat av Crisposjokolade Vis innlegg
Men vet du hva, når det gjelder hunden din, så har jeg funnet tre gode løsninger!
1: Jeg gir den til politiet, de avliver den, hvis du ikke vil ha den? Virker jo ikke sånn.
2: Jeg gir den bort på finn.no
Hva synes du er den beste løsningen?
Vis hele sitatet...
Håper ikke det er meningen at vi skal holde pusten til du har funnet siste/3dje løsningen
------

Finns billigere måter å avlive en hund, om det er det som blir løsningen tilslutt.
Sist endret av soulgoodman; 29. november 2013 kl. 10:52.
ta den med inn i ved boden der du hogger ved. Hva som skjer der for være mellom deg å hunden men kun 1 av dere kommer ut i live. Det gjorde far min med katta når vi var lei, han tok 5 min så var d takk å god natt for den katta
Sist endret av Litago1; 29. november 2013 kl. 11:17.