Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 2439
Anonym bruker
"Kjent Griff"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Lurer på om noen har peil på dette med blacklista IP adresse.
https://whatismyipaddress.com/blacklist-check

Ifølge den sida er jeg flagga i tre registrere. Når jeg klikker på de registrene ser det ut som spam registere. Nå har ikke jeg drevet med noe spam og skulle gjerne fått whitelista meg igjen men finner ikke ut av hvordan. Det er et forum jeg blir banna fra hele tida uten grunn etter å ha blitt banna derfra for regelbrudd en gang for lenge sia. Jeg har prøvd med Vpn og blir banna da og med beskjed om at multiple users ikke er lov. Og det er en annen side jeg ikke engang får registrert meg på for det står at this IP has been blocked.

Kan forumer som har banna deg ha myndighet til å utestenge deg for godt og er det pga forumban eller Vpn bruk at IP adressen min er blacklista på world web? Jeg skjønner det ikke siden den er blacklista som spammer og jeg har ikke spamma noe. Kalte en nazi for et avskum og ble banna for personangrep men syns det er rart om det er dette som gjør at jeg har fått blacklista IP så hva slags myndighet har egentlig forum admins og hvordan kan jeg whiteliste ip adressen min igjen?
Anonym bruker
"Mekanisk Vampyr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ja, forumer har myndighet til å utestenge deg for godt ved regelbrudd.
Admins har alle rettigheter til å banne deg fordi du bedriver personangrep når det ikke er lov.
Da hjelper det ikke å bryte reglene på forumet igjen ved å lage flere brukere, når det heller ikke er lov.
Du får ikke whitelista IP'en din selv, de som blacklista den må også whiteliste den.

Mest sannsynlig så har du satt opp vpn feil slik at IP ikke blir endret.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
BL er stortsett brukt for å filtrere e-post. At du, med dynamisk adresse frå ISP, står på ei slik svareliste er ingenting å bry seg med. Det er fullstendig normalt, og har samanheng med svartelista forumet du er blokkert frå bruker.
Anonym bruker
"Kjent Griff"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Mest sannsynlig så har du satt opp vpn feil slik at IP ikke blir endret.
Vis hele sitatet...
Nei IP adressa endrer seg med VPN men det er sannsynligvis andre på samme forum som også bruker samme VPN-IP/client, eller forumet har liste over kjente VPN-IPer og utestengt de, antar jeg.. Takk for konkrete svar i resten av innlegget ditt jeg ikke tok med i siteringa her.

Sitat av vidarlo Vis innlegg
BL er stortsett brukt for å filtrere e-post. At du, med dynamisk adresse frå ISP, står på ei slik svareliste er ingenting å bry seg med. Det er fullstendig normalt, og har samanheng med svartelista forumet du er blokkert frå bruker.
Vis hele sitatet...
Ok da vet jeg at der er derfra, nyttig å vite. Hvordan kan jeg endre min egen IP adresse så jeg kan få en som er clean og whitelista?

Noen som forresten vet hvordan man går frem med forumansvarlige forhold til GDPR og krav for å få tilsendt til privat gjennomgang og evn sletta alt innhold registrert der fra min IP?
Prøv en annen VPN
Anonym bruker
"Kjent Griff"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av TrippyKing Vis innlegg
Prøv en annen VPN
Vis hele sitatet...
Har prøvd tre forskjellige kjente (betalte) vpn klienter og sikkert 20-30 forskjellige av ip-adressene de har og får bare beskjed etter registrering om at ipen er banna, eller not allowed multiple users når jeg prøver å regge meg. Har også prøvd med Tor.
Hadde akkurat samme problemet på ett annet forum tidligere, når jeg akkurat hadde overtatt ny leilighet og fikk fiberlinje fra nextgentel.
Ordnet seg ikke før fibermodemet her fikk ny ip eller noe slikt.
Anonym bruker
"Kjent Griff"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av mr.roundtree Vis innlegg
Hadde akkurat samme problemet på ett annet forum tidligere, når jeg akkurat hadde overtatt ny leilighet og fikk fiberlinje fra nextgentel.
Ordnet seg ikke før fibermodemet her fikk ny ip eller noe slikt.
Vis hele sitatet...
Ja nå har jeg faktisk bedt nettleverandøren min om å endre IP adresse en gang før, men det var visst bare den statiske(?) IP adressen de endra og ikke den som tilhører modemet, så da var jeg like langt. Hva skjer med hvor nazi nettet har blitt a, føler meg nesten sabotert bare fordi jeg kalte en nazi for avskum. Oppfører meg ellers bra på nettet og den blacklistinga har ført til at jeg ikke får regga meg på enkelte andre steder heller, i tillegg til det stedet jeg ble banna fra.
Anonym bruker
"Mekanisk Vampyr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hva skjer med hvor nazi nettet har blitt a
Vis hele sitatet...
Nettet er nazi fordi du tyr til personangrep?
Les reglene neste gang så slipper du ett slikt problem.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
føler meg nesten sabotert bare fordi jeg kalte en nazi for avskum.
Vis hele sitatet...
Du føler deg sabotert fordi igjen, du ikke har klart å følge regler..

Samme om personen er nazi, pedo, junkie, straight, homofil eller whatever, personangrep er fortsatt personangrep uansett hvem det gjelder.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Oppfører meg ellers bra på nettet og den blacklistinga har ført til at jeg ikke får regga meg på enkelte andre steder heller, i tillegg til det stedet jeg ble banna fra.
Vis hele sitatet...
Det er som sagt neppe DNS-BL som er grunnen til det. Svært mange sluttbrukeradresser ligg i ymse BL, på grunn av at dei aldri sender e-post uansett - og om dei sender e-post frå eigen IP er det nesten garantert spam.
Når jeg leser det du skriver så tenker jeg at du kanskje har glemt å slette cookies. Om forumet har skrevet e cookies til maskinen så vet den at du er deg selv om du bytter IP. Forsøk å slette cookie'n også bruke vpn slik at du har fresh IP. Da tenker jeg du merker null stress. Men du må sørge for at cookie'n er vekk først.
Sist endret av _abc_; 21. februar 2020 kl. 11:36.
Slett gjerne ALLE cookies, ikke bare den ene.