Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1654
Jeg har en pc med 128GB SSD + 1TB HDD. Prøver å laste ned fortnite, men jeg får beskjed om at jeg mangler plass. Når jeg går inn på filutforsker så ser jeg at alt jeg har på datamaskinen er gått inn på SSD, og at denne nå er full. Hvordan kan jeg endre på dette? Jeg har slettet alt jeg kan slette, men jeg mangler fremdeles 5GB. Jeg har forsøkt å flytte over uten hell, da jeg ikke er særlig datakyndig.
Carrots for Fun!
darkslayer322's Avatar
Under installasjonen har det nok kommer opp ett spørsmål om hvor du vil lagre, gjerne "C:\Program Files(x86)\Fortnite" eller lignende.

Her må du da endre banen til å peke mot din andre Harddisk, denne kommer ofte opp som D: disk - men kan være alt fra A-Z


Bruker du Steam, må du legge til din nye disk som ett "Bibliotek" videoguide: https://www.youtube.com/watch?v=BqiVicULiNA
Sist endret av Fleff; 26. mars 2018 kl. 19:48.
Okei, jeg bruker ikke steam til fortnite, men jeg har en del spill på steam som jeg evt. kan flytte over for å spare plass. Jeg får ikke endret fortnite tydligvis, det står kun ''Installation failed, there is not enough space at C:/Programfiles/EpicGames/Fortnite'' og jeg ser ingen steder hvor jeg kan endre hvor den lastes inn men jeg skal prøve litt mer. Tusen takk for hjelper mtp. steam. Jeg har nå overført et spill jeg ikke spiller særlig fra SSD til HDD. Vil det å ha et spill lastet ned på HDD gjøre at spillet er treigere? Vil oppstarten bli treigere ved spillet?
Hunersk keiser
Attila's Avatar
Sitat av Relevant Vis innlegg
Okei, jeg bruker ikke steam til fortnite, men jeg har en del spill på steam som jeg evt. kan flytte over for å spare plass. Jeg får ikke endret fortnite tydligvis, det står kun ''Installation failed, there is not enough space at C:/Programfiles/EpicGames/Fortnite'' og jeg ser ingen steder hvor jeg kan endre hvor den lastes inn men jeg skal prøve litt mer. Tusen takk for hjelper mtp. steam. Jeg har nå overført et spill jeg ikke spiller særlig fra SSD til HDD. Vil det å ha et spill lastet ned på HDD gjøre at spillet er treigere? Vil oppstarten bli treigere ved spillet?
Vis hele sitatet...
Har samme oppsett som deg, 120+1TB (nettopp lagt til en 4TB også), har stort sett bare Windows og bilder og sånn på SSDen. Windows på SSDen gjør systemet raskere og smoothere, føler jeg, og loading times i systemfiler blir mindre. Det kan hende at loading screens på spillene blir noen sekunder lengre med HDDen, særlig med store spill som GTA, BF1 og BF4, men den blir ikke akkurat å doble seg og det går heller ikke noe særlig ut over ytelsen bortsett fra kanskje 1-5 FPS max. De aller fleste har sitt ene favorittspill på SSDen, og de andre på HDD. Håper det var sånn noenlunde oppklarende
Benytter du "Epic Games Launcher"?
i såfall kan du trykke på tannhjulet oppe til høyre (settings) og endre bane under "Edit Vault Cache Location".
Om ikke dette går så kan du forsøke å installere selve Launcheren på nytt i samme stasjon der du ønsker å installere Fortnite.