Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1005
God kveld (eller morgen om du leser dette senere)

Har en pc (x4 760k@4.5ghz, 8gb 1866hmz, 660ti lett oc. Cpu kjølt av en Neptop 280L)

Den kjører spill ok, og holder seg alltid kald. ~20 idle, ~55 load.

Men kjøpte asetto corsa her en dag siden etter jeg invisterte i et g25 ratt/pedal sett. Og etter en time-to med spilling skrur pcn seg av?

Har hatt aida64 oppe på 2nd skjermen og cpu går opp til en ~60-65 Og gpu aldri spess høyt.

Det skjer kunn med dette eine spelet, kan det vere en driver eller annen feil som cracher pcn? Får ikkje noke bsod eller melding, den bare stopper, som om du napper ut ledningen.

Hjelp?
Sist endret av Spørsmåltegn?; 10. juni 2016 kl. 23:26.
60-65 gradder på cpu under aida64 er ikke spesielt høyt, men har du prøvd å oppdatert alt av drivere samt bios?
Spørsmåltegn?'s Avatar
Trådstarter
Har prøvd å oppdatere alle drivere eg kjem på. Til ingen nytte

edit: Har spilt Euro truck sim, cs:go, grid, skyrim og gta V nylig uten problem
Sist endret av Spørsmåltegn?; 10. juni 2016 kl. 23:42.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Prøv å stresstest cpu med prime95
Sjekk hva temp kommer opp i, dersom du ikke får høy temp eller opplever problemer, så tror jeg muligens det er kun det spillet som får systemet til å krasje.

Fra 3.8 til 4.5hz er endel økning, men det er veldig individuelt på hva cpu klarer.
Du kan også prøve å endre OC til 4.0-4.2 eller endre volt(både overvolt og undervolting kan skape ustabilitet/krasj)
Spørsmåltegn?'s Avatar
Trådstarter
Fuck, kjørt prime95. Gjorde også det når eg først ocet cpuen. Men dinna gangen, istedenfor 60-70c var den oppe i 90+ før pcn skrudde seg av.

Tenkte då eg skulle endre på vifte profilen, kanskje sommer varmen var grunnen til at den plutselig låg og kokte? cpu/pumpe til kjøling kjørte fint. Menst viftene stod 0rpm på. Såg etter, dei spant fint oppå radiatoren. Virker ikkje som om dei spinn 100%.

Spørsmålet no er om det er hk som har klikket eller om viften er delvis kaputt.
Sist endret av Spørsmåltegn?; 13. juni 2016 kl. 01:18.
99% offtopic: drifter du eller kjører du racing? Online eller practice mode? Lurer pga jeg alltids er interessert med nye folk å drifte med.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Som jeg sa tidligere, så er det mest sannsynlig fordi klokken din er ustabil, prøv enten å fjerne OC helt, eller endre den, tenker da på volt eller minke ghz litt. Du nevner ikke hvor mye vcore du kjører på, men skal du justere den så er det nok ned, da du opplever oppimot 90c med en vannkjøler.
Spørsmåltegn?'s Avatar
Trådstarter
Sitat av Oprah Vis innlegg
99% offtopic: drifter du eller kjører du racing? Online eller practice mode? Lurer pga jeg alltids er interessert med nye folk å drifte med.
Vis hele sitatet...
Har ikkje kjørt så mykje men har prøvd litt på drift practice, virker som om det er ganske stiv læringskurve.

Ocn har kjørt stabilt i nesten to år no, så er veldig rart om det er den som gjør det. kjører litt under 1.5v (hørest høgt ut men er helt ok for 760k'en).

Tok den ned til 4.3, og den blir ikkje varm like fort. Men den overoppheter fortsatt.

Noken som veit kva som kan vere gale ang at viftene pluteslig står som 0rpm, sjølv om dei har fungert heilt fint før?