Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 5347
Her er to bilder fra flydagen på Kjeller i 2013, begge er av en Spitfire.





Jeg liker det første pga. det ser så stemningsfylt ut, og skyene ble noe spesielle. Skulle dog kanskje hatt selve flyet litt lysere, blir litt mørkt nå. Det andre liker jeg pga. det er mer actionfylt, samt at jeg er fornøyd med at jeg klarte å få med hele flyet mtp. farten det holdt og hvor nærme det var.

Begge er tatt med Canon EOS 550D med et Sigma 70–300mm-objektiv. (Skal vurdere å legge ut fargeversjonene.)

Men hva syns dere?
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Liker dem.

Vurdert å flytte det øverste lenger ned og mørkne det lyse propellbladet?
▼ ... noen uker senere ... ▼
Omtrent uansett bile så får man nesten ikke en spitifre til å se dårlig ut , kule bilder, legg gjerne ut fargebildene
▼ ... noen uker senere ... ▼
jamen yolo da.
Viva la Opium's Avatar
Trådstarter
Jonta: Nei, har hverken vurdert eller prøvd, kanskje jeg gjør det hvis jeg ramler over den høyoppløste fila.

Fargebildene kommer her + et bonusbilde:







Av disse syns jeg det første funker best, ser skikkelig ut som at det er «fanget i tiden».
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Jeg syntes ikke at man kan se detaljer på flyene i de første 2 fotos. Du skulle have ventet på at solen var bag dig, så flyet var oplyst og alle detaljer kunne ses.
Ikke altid er er sol, og det gør det problematisk at tage flotte billeder.
Sist endret av Byggemanden; 16. november 2014 kl. 09:59. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Sort/hvitt eller farger... Spitfire er og blir det flotteste flyet som noensinne er lagd - og det kommer ekstra godt fram pga silhuetten på flyet mot skyene.
Med sola i ryggen ville dette blitt et kjedeligere bilde, eller min mening.

Liker best det første bildet, men klarer ikke helt å bestemme meg for om farger el. s/hv er å foretrekke.
Sist endret av BetaCam; 4. januar 2015 kl. 11:42.